• Coming Soon

Kanintråd #11

Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!

Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..

ALLA ÄR VÄLKOMNA!

• Svar på tråden Kanintråd #11
  • oONinniOo

Mina bebisar har blivit så stora och snart flyttklara! Eller ja, om 2½ vecka i alla fall. Öronen är fällda nu och de ser jättefina ut båda två. Min lille Aslan är en riktig liten poser. ♥

Zvintos Alli, zobel brun.

Zvintos Aslan, white zobel blå.

Den som letar efter fel, finner inget annat.
  • mlinz

Jag har fått en Schwarzgrannenkull med 6 ungar. Tyvärr övergav mamman ungarna och jag hann bara rädda livet på en. Den är 8dagar nu och bor hos fostermamma :) ska fixa in en bild när jag sitter vid datorn :)

Fick en kull med 5 ungar idag också! Dock såg alla viltblå ut, jag som ville ha blå..

• oONinniOo

Igår hämtade jag hem mitt nya  tillskott, en vit rödögd Liten rex. Gudomligt söt fröken och len som sammet!

• leias

Liten fråga: vart köper man saker billigast? Tänkte på burar och tillbehör.

• leias

Vilket foder, hö, spån och godis rekommenderar ni till en kanin?

• oONinniOo

Bild på B-kullen som nu är 3½ vecka gamla.

Zvintos Balthasar, white zobel blå hane.

Zvintos Barney, zobel brun hane.
    Såpass mörk att han faktiskt ser svart ut. 

Zvintos Bastian, white zobel brun hane.
    Väldigt mörk sådan och skulle kunna misstas för white svart.

Zvintos Beatrice, white zobel brun hona.

Zvintos Belanna, white zobel brun hona.
    Även hon väldigt mörk och ser nästan white svart ut. 

Zvintos Benjamin, white zobel blå hane.

Sådär, nu har jag bildbombat färdigt. Oskyldig 
  • oONinniOo
    leias skrev 2012-05-14 22:41:29 följande:
    Liten fråga: vart köper man saker billigast? Tänkte på burar och tillbehör.
    Jag föredrar att köpa hos Gnagarboden, då man vet att burarna alltid håller minst lagliga mått.
    leias skrev 2012-05-14 22:46:13 följande:
    Vilket foder, hö, spån och godis rekommenderar ni till en kanin?
    Vilket foder man föredrar är så olika. Personligen tycker jag bäst om Chudleys Rabbit Royale, men kommer vid nästa köp att testa ett foder från Tyskland (Pre Alpin). Hö föredrar jag så grovt som möjligt och det gör mina kaniner också, dock har jag inte alltid så lätt att få tag på hö från bonde. Godis brukar mina kunna få  någon liten bit frukt ganska sällan, i övrigt ger jag ex lite örter och annat som godis.
  • oONinniOo

Godingarna som nu är 6½ vecka gamla. Usel mobilbild dock..

• IssaPissa

Men gud så söta, är det samma mamma som första kullen?

Jag har fått ungar igen idag, på samma hona. Såg att hennes dubbelhaka var borta och kikade in genom luckan och såg att det var fullt med päls i ena hörnet. Ska kika imorrn hur många det blev.

Men sedan räcker det med kaninungar för i år Vi är mitt uppe i en flytt så jag har inte tid alls för dem just nu, de får de nödvändigaste bara precis som vara alla andra djur Vi har renoverat i 2 års tid och ska äntligen få flytta. Men det är ju bra att det dröjer lite till nu när ungarna kommit så vi inte behöver flytta buren den närmsta tiden! 

• oONinniOo
    IssaPissa skrev 2012-07-11 20:56:53 följande:
    Men gud så söta, är det samma mamma som första kullen?
    Japp, det är samma föräldrar som till första kullen. Gjorde en chansning och hoppades hon skulle ta bättre hand om denna kullen. Och det gjorde hon! Med denna kull visste hon exakt hur hon skulle göra och har skött alla 6 galant! Solig
Svar på tråden Kanintråd #11