Kanintråd #11
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Mina bebisar har blivit så stora och snart flyttklara! Eller ja, om 2½ vecka i alla fall. Öronen är fällda nu och de ser jättefina ut båda två. Min lille Aslan är en riktig liten poser. ♥
Zvintos Alli, zobel brun.
Zvintos Aslan, white zobel blå.
Jag har fått en Schwarzgrannenkull med 6 ungar. Tyvärr övergav mamman ungarna och jag hann bara rädda livet på en. Den är 8dagar nu och bor hos fostermamma :) ska fixa in en bild när jag sitter vid datorn :)
Fick en kull med 5 ungar idag också! Dock såg alla viltblå ut, jag som ville ha blå..
Igår hämtade jag hem mitt nya tillskott, en vit rödögd Liten rex. Gudomligt söt fröken och len som sammet!
Liten fråga: vart köper man saker billigast? Tänkte på burar och tillbehör.
Vilket foder, hö, spån och godis rekommenderar ni till en kanin?
Bild på B-kullen som nu är 3½ vecka gamla.
Zvintos Balthasar, white zobel blå hane.
Godingarna som nu är 6½ vecka gamla. Usel mobilbild dock..
Men gud så söta, är det samma mamma som första kullen?
Jag har fått ungar igen idag, på samma hona. Såg att hennes dubbelhaka var borta och kikade in genom luckan och såg att det var fullt med päls i ena hörnet. Ska kika imorrn hur många det blev.
Men sedan räcker det med kaninungar för i år Vi är mitt uppe i en flytt så jag har inte tid alls för dem just nu, de får de nödvändigaste bara precis som vara alla andra djur
Vi har renoverat i 2 års tid och ska äntligen få flytta. Men det är ju bra att det dröjer lite till nu när ungarna kommit så vi inte behöver flytta buren den närmsta tiden!