Inlägg från: Jagbyttenick |Visa alla inlägg
  • Jagbyttenick

Tråddödare igen....

Nä, nu ska jag sova så jag orkar jobba intensivt innan det är Luciafirande på Loppans förskola imorgon eftermiddag!

• Jagbyttenick

Wow, alla mina tråddödare är ute på seriösa tråddödaruppdrag ikväll verkar det som
    Sam var jättesöt tomtenisse på dagis idag och han stannade hos fröken ända fram till sista sången Nu är jag helt slut och måste sova.
    Nattinatti tråden!!!

• Jagbyttenick
    Vad gulligt! Passade han på att nypa fröken lite också? Min son fick vara en pepparkaksgubbe, den godingen. Alla barnen skulle hålla varann i hand under tiden de kom in i salen och sen fick de stå där och sjunga. Men av nån anledning ville inte min son och hans kompis släppa varandras händer. Vissa av låtarna krävde att de skulle gestikulera med båda händerna, men min son och hans kompis skulle prompt hålla varandras händer, så då stod de där och gestikulerade med bara en hand
    Nej, men han hade tydligen kastat pasta på henne tidigare under dagen
    Vilka sötnosar de är!
  • Jagbyttenick
    Hahha Måste nog betyda att hon inte är tillräckligt snygg!
    Nej, det betydde nog att han inte gillar pasta Och hon ville gärna att skulle äta litegrann åtminstone. Men då visade han vad han tyckte på ett bestämt sätt.
  • Jagbyttenick
    Sedek skrev 2009-12-15 22:19:13 följande:
    Oj vad lugnt det var här... Inte ens Isnogoods ordspråk får vi längre
    Nä och inget horoskop heller Och inga ord från många längre ju Jag jobbar helt sjuka dagar nu så jag vill ju läsa nåt kul när jag tittar in ju!!!
    Min Facebook-fortune från idag var iallafall rolig: "You are ugly and your mother dresses you funny"
    Natti tråden!
  • Jagbyttenick

Ord blind skrev 2009-12-16 00:23:29 följande:

Jaha, ja jag har ju nästan blivit sjukskriven (mitt jobb anses vara olämplig på grund av min graviditet och foglossning) men jag ser inte sambandet helt?Jippie!!!!
    Kul att se dig!
    Tack och lov så är det ju en godkänd sjukdom nuförtiden! Så man slipper lida som vid förra graviditeten om man skulle våga sig på det igen...
    Hur långt gången är du och vad jobbar du med, om man får ställa sådana frågor?
  • Jagbyttenick
    Polly S skrev 2009-12-16 15:46:29 följande:
    min mac är död, eller njae; en elev trampade på strömkabeln så den gick av (den smala sladden vid dosan, inte själva kabeln) så jag känner mig minst sagt handikappad! ha det bra tråddödare!
    Åh, vad tråkigt, kan du inte få en ny sladd av skolan då?
  • Jagbyttenick
    Ord blind skrev 2009-12-17 00:46:03 följande:
    Ssrvitris, i vecka tolv. Sist vart jag sjukskriven i vecka tio.... :) Det är jobbigt att jobba, svårt att röra mig och böja mig (smärta). Ja, visst är det skönt! Det ska ju inte ha varit något problem innan om läkarna skrev utförligt, men det vet man ju inte som patient och så finns det anala handläggare på FK. Som väl är jobbar jag i Norge och här begär man omplassering/tillrettaleggning av arbetet och finns det inget annat jobb inom företaget så blir man ledig. :)
    Jo tack, jag vet hur det där känns, förstår att serveringsjobb är väldigt påfrestande :-/
    Ah låter bra ju! Så kunde vi ju haft det också tycker jag!
  • Jagbyttenick
    Midka skrev 2009-12-17 21:03:51 följande:
    Jo tack! Jag har oxå liknande vanor från när jag var liten men har insett att det är dags att skaffa mig vanor som jag kan efterleva och trivas med. I år blir det gran till helgen och den kommer kläs senast på måndag för att jag hellre prioriterar att mysa men lillpojken och spela Super Mario med honom än att stressa som en tok sista dagen och inte hinna med honom! Jag kommer bli en mycket lugnare mamma i år!!!! Lägg ribban så den går att hoppa över utan superträning och träningsverk!!!!!
    Hade inte min sambo ställt ut elljusstakarna så hade vi inte haft något julpynt alls i år. I fjol var jag däremot värsta husmodern med hembakta lussekatter, knäck, egen starkvinsglögg (som fortfarande finns kvar - törs man dricka den i år? ) och julpynt upp till taket.
    Men så ska vi inte fira hemma alls i å; jag kommer jobba till kl 15 lillejulafton, sedan firar vi hos min mamma kl 16. dagen därpå kör vi till svägerskan där vi firar med sambons familj och sover över och juldagen är det stort släktkalas hos deras moster. Trött redan... Men trevligt ska det bli.
Svar på tråden Tråddödare igen....