Inlägg från: Jagbyttenick |Visa alla inlägg
  • Jagbyttenick

Tråddödare igen....

Velour skrev 2009-12-12 00:50:03 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-12-12 00:48:46 följande: Extra friskt blir det då eller?
    Ja precis Lite svalkande och kylande liksom
    Sov gott vännen!!!
  • Jagbyttenick
    Polly S skrev 2009-12-12 13:00:31 följande:
    jag har aldrig brutit mig, men har fått knäna ur led ett par ggr och stukar mig titt som tätt (ett ben är svagare sen avtrampat ledband? korsband? i ridolycka), men mormor är tuff! hur lyckades du stuka dig? ja, ska bli jättekul! Maken ska vara trollkarl (hans kompisar hade sytt en dräkt till svensexan), ska bara komma på _vilken_ karaktär ur vilken film han är...
    Någon ur Harry Potter?
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-12 23:49:38 följande:
    Nu har första (tunna) snötäcket lagt sig. Riktigt nice!
    De lovar t.o.m. lite snö härnere i jul, inte särskilt vanligt att se, hoppas de har rätt
  • Jagbyttenick

Fniss, en granne kom ner och skulle hämta sin tvätt när jag stod och vek min i tvättstugan, och han är ca 30-35 år och var iklädd flanellpyjamas och tofflor!

• Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-13 00:29:56 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-12-13 00:28:45 följande: Hejsan på dig! Ja, hoppas även ni får lite snö Hur har din dag varit?
    Sovmorgon, hälsa på nyföding och tvätta. Allt som allt; bra!
  • Jagbyttenick
    Jagbyttenick skrev 2009-12-13 00:30:37 följande:
    Sovmorgon, hälsa på nyföding och tvätta. Allt som allt; bra!
    Och såklart heldag med sonen
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-13 00:33:48 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-12-13 00:29:16 följande: Hehe, vad gulligt. Blev han överraskad?
    Ja, han såg lite generad ut, han har dessutom arabiskt ursprung så jag vet inte om det var extra pinsamt pga det eller om det var mindre pinsamt då? Vissa killar här på området klär sig mycket märkligt ändå.
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-13 00:35:10 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-12-13 00:33:32 följande: Åh, så mysigt med spädbarn! Det är din väns som nyligen födde, som du skrev om i tråden va? Hur mår sonen din? Kry och glad hoppas jag.
    Ja, äntligen fick jag träffa henne, hon är ju tre veckor gammal redan! Min son är hyfsat frisk, bara standardsnorig, så vi vågade oss på ett besök Han var mycket intresserad av "gis"(=bebis), skulle köra henne i vagnen och helst ville han väl klättra upp och lägga sig där också, men det tyckte inte vi var så bra Hon sov så sött hela tiden vi var där
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-13 00:38:52 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-12-13 00:35:53 följande: Verkar vara ett roligt område ni bor i?
    Ja, det är ju ett "invandrartätt" område och jag har trivts bra under alla snart sex år vi bott här.
    Men ibland är det inte lika kul, som när de brände upp vårt underjordiska garage i somras (vi har precis fått det iordningställt nu) eller när de misshandlade en busschaufför så han blev mycket svårt skadad, den gången hade vi kunnat ingripa om vi bara kommit körande en minut senare, vi såg gänget som sprang mot bussen, men tänkte inte så mycket på det tyvärr
    På grund av alla gäng kommer vi nog flytta när sonen kommer upp i skolålder, men att han får växa upp bland andra kulturer tycker jag bara är bra, han är den enda "helsvensken" på sin avdelning på dagis t.ex.
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-13 00:46:57 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-12-13 00:38:30 följande: Vad roligt! Ja, barn är så fascinerade av andra små barn. Funderar ni själva på att utöka familjen lite till? (konstig fråga helt plötsligt)
    Vi är rätt härdade; sonen börjar ju närma sig två år så alla frågar "är det inte dags för nästa nu" osv. En annan granne (som väntar sin tredje [om hon inte bara blivit tjock ]) ropade ut frågan över hela gården när vi gick förbi för någon månad sedan.
    Vi har sagt att om vi ska ha fler barn så vill vi har minst 3-5 år mellan dem. Så vi får se helt enkelt
Svar på tråden Tråddödare igen....