Inlägg från: Jagbyttenick |Visa alla inlägg
  • Jagbyttenick

Tråddödare igen....

Bra det, för nu måste jag jobba igen. Var förresten på ett intressant frukostseminarium idag om kommande förändring av LOU som föreslås träda ikraft den 1/7 2010. Bara så ni vet att det inte har varit tråkigt hela dagen

• Jagbyttenick
    Vad synd!Förresten kom jag på att jag inte har uppdaterat er med dagens horoskop. Men jag gör det lite senare ikväll. Står du ut så länge?
    Ja, då kan jag se om det stämde
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-09 13:30:13 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-12-09 13:28:37 följande: Det får du gärna förklara mer utförligt när du har tid. Låter oroväckande, fast jag är pessimist i helhet så jag brukar känna så från början.
    LoU=Lagen om offentlig upphandling. Det föreslås komma förändringar som innebär att en upphandlande enheten/myndigheten måste vara noggrannare med sina inköp/upphandlingar för att undgå att avtal rivs upp eller döms ut böter på.
    Varför skulle detta vara något negativt för dig?
  • Jagbyttenick
    Isnogood skrev 2009-12-09 18:25:08 följande:
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej alla Masssssssssssssssssssssssssssssssor på jobbet o massor hemma.... -Så sjukt trött.... Men men.... -I lördags så var jag i alla fall o köpte julklapparna till barnen Dotra får en 32" LG, vägghängd platt-tv.....det enda som fanns på hennes önskelista i år var en tv...... Sonen får en hel del blandat...men i alla fall det han önskade sig i julklapp -Så nu är jag 8000 fattigare...kanske inte så mycket för alla....men för mig.... Men DET är dom värda
    Oj, det är mycket pengar för de flesta tror jag, men jag tror du kommer få två väldigt glada barn
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-09 21:11:23 följande:
    Här kommer dagens horoskop! *Väduren - Du är intensivt engagerad i det du gör, och det visar sig på alla områden. En person som du varit osäker på visar sig vara helt på din sida. *Oxen - Du har en stark vilja att förstå andra människor på djupet. Alla samtal handlar om väsentligheter, och du lär dig mycket nytt. *Tvillingarna - Du håller dig i bakgrunden hellre än att ge dig in i konkurrens och tävlingar. Däremot är du bra på att uppmuntra andra att göra sitt bästa. *Kräftan - Du är aktiv och energisk och får en hel del uppmärksamhet från omgivningen. Stundtals halkar du dock in i en osäkerhet som du försöker kompensera genom överdriven kritiklusta. *Lejonet - Du hävda dig själv och är riktigt framgångsrik. Men du skaffar dig en del fiender om du inte tar hänsyn till andras känslor. *Jungfrun - Du är känslig och sårbar. Minsta lilla ord av kritik får dig att tappa fattningen och sluta dig inom dig själv. Försök ha mer distans till det folk säger! *Vågen - Du har förmåga att glädjas åt småsaker och känner stor optimism inför framtiden. Folk omkring dig blir inspirerade av ditt goda humör. *Skorpionen - Du är populär och efterfrågad. Dessutom har du möjlighet att komma ett stort steg närmare dina drömmars mål, mycket tack vare insatser från en släkting. *Skytten - Du har en tendens att tappa humöret för minsta lilla motgång eller besvikelse. Det finns risk för missförstånd, framför allt i ett kärleksförhållande. *Stenbocken - Du funderar mycket över känslor och relationer. Det verkar som att du ser vissa människor i ett nytt ljus, och du uttrycker din uppskattning på många sätt. *Vattumannen - Du är kreativ och går helt upp i det du gör. Men om någon blandar sig i dina förehavanden blir du rejält irriterad eftersom det stör din koncentration. *Fiskarna - Du tycker att människor nonchalerar dig och dina åsikter, och det gör dig upprörd. Men du måste uttrycka dig tydligare, annars kommer missförstånden att fortsätta.
    Vadfan, varför stämmer detta alltid? Har alltid fnyst åt horoskop förr. Har iofs en teori om att man kan se vissa karaktärsdrag hos personer beroende när på året de är födda, men jag tror att det har med vädret/klimatet under årstiden och inte stjärnorna. Men nu börjar jag fan undra
  • Jagbyttenick
    Polly S skrev 2009-12-09 21:39:38 följande:
    funderar nu på ngt Audrey Hepburn-inspirerat, rm.awarenessnetworks.com/7968067977061801682.... -ish. någorlunda lätt att fixa om jag bara kan klura ut hur jag enklast gör ett ciggmunstycke (röker inte heller). vad tror ni? och har ni tips om hur man kan tillverka munstycket?
    Finns ju sådana där sluta röka grejor som liknar cigaretter i munstycken. Annars kan man köpa sådana i plast till en billig peng i välsorterade tobaksaffärer fortfarande tror jag.
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-09 23:30:31 följande:
    Detta är ditt månadshoroskop för dec. "Framgång i arbetet Hälsa och arbete är viktiga teman. Slarva inte med mat och sömn, för då orkar du inte med alla krav som ställs på jobbet! Besök gärna en hälsokostaffär och skaffa energigivande örteer och andra extranyttiga saker. Jobbmässigt kan det bli hur bra som helst, om du har kraft nog att göra det du ska och lite till, och om du inte slarvar ifrån dig något. Du kanske tycker att du stretar på utan att få något för det, men dina ansträngningar noteras och blir belönade. Relationer med både kollegor och överordnade fungerar jättebra, och alla tycker det är rättvist att du får mer att säga till om. Samtidigt är du skicklig på att hålla ihop grupper och att samarbeta med olika slags människor. Du ser alla som individer och försöker hjälpa var och en att utvecklas. I kärleken ser det harmoniskt ut. Du är känslomässigt stabil och vågar verkligen satsa.
    Oj låter både bra och oroväckande med tanke på att jag verkligen inte får den mat och sömn jag behöver...
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-09 23:32:24 följande:
    Du är kräfta va? *glömde*
    Yesyes, ser ofta ut som en sådan på sommaren också
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-09 23:31:46 följande:
    Och detta är ditt årshoroskop för 2009 Arbete/pengar Du kanstärka din position på jobbet, men det kommer inte av sig självt. Mycket handlar om din förmåga att samarbeta. Du är mer beroende av andra än du brukar vara (och än du kanske vill vara), och när folk drar åt olika håll står du där i mitten och inser att det är du som måste skapa balans. Det är inte så enkelt,för det är starka krafter i rörelse och du får hantera den ena dominanta personen efter den andra. Vissa är utpräglade maktmänniskor som försöker underminera din auktoritet på olika sätt. Se upp med det, låt dig inte manipuleras! När människor sysslar med intriger och tjuvknep kan du visa att du ser vad de håller på med men utan att låta dig dras med. Om du är rak och ärlig i din kommunikation kan du stärka dina aktier och få en grupp som sluter upp runt dig. Bäst fungerar jobbet under våren, och då kan det också komma ett erbjudande om nya uppgifter. Ekonomin är ett intressant område. Det är inte helt stabilt men går ändå framåt. Du har lite tur när det gäller, och när utgifter hopar sig får du i regel in extrapengar som täcker de hål som uppstår. Allt som rör arvoden, försäkringar eller stipendier blir förmånligt för dig. Det du ska akta dig för mest av allt är godtrogenhet, alltså att lita på fel personer, och slarv. Håll ordning på pengarna, så kommer du att se dem växa! Kärlek/Relationer Dina nära relationer är intensiva, laddade och till och med extrema. Mycket ställs på sin spets ? det som är bra blir bättre och det som är dåligt blir riktigt uselt. Ofta tycker du att det ställs stora krav på dig rent känslomässigt, det blir för stormigt för din smak. Dramatik med gräl, uppgörelser och försoningar är inte riktigt din melodi. I såna lägen försöker du som vanligt dra dig inom ditt skal, men då är det alltid någon som är där och petar för att komma åt ditt innersta. Det kan vara positivt, för du tvingas bli öppnare med dina känslor istället för att stänga till. Om du länge levt i ett halvdant förhållande kanske det tar slut, eller också går ni i terapi tillsammans. Några fortsatta kompromisser lär det inte bli. Om du är singel försöker du med alla medel ändra på det, och du har stora chanser att träffa någon som vänder upp och ner på ditt liv, som du är beredd att göra vad som helst för. Det kan rentav vara ditt livs passion! Dina attityder till kärlek och sex förändras på grundläggande sätt, och tabun och uppgjorda regler betyder mindre än nånsin. Något du också upplever är märkliga sammanträffanden och återseenden. Människor du tappat kontakten med dyker upp igen, och det kan vara allt från barndomskamrater till gamla ex. Du blir förvånad många gånger. Bäst fungerar kärlek och relationer i juni, augusti och november.
    Mmm faktiskt mycket som stämmer, både med arbetet och relationen. Arbetet har ju varit ett stort fusionsprojekt hela året, som började i mars och sedan har jag haft mycket uppgifter och ansvar för detta inom min avdelning.
    Relationen är väldigt bra men jag har varit tvungen att öppna mig mer och sluta hoppas att han ska vara en tankeläsare. Plus att jag måste ta konflikter och inte dra mig undan. Och det finns ju ingenting så konfliktfyllt som att uppfostra ett barn har jag märkt! Men samtidigt kommer vi ju varandra närmare, ska bara försöka hitta på lite saker bara vi två också, som t.ex. att gå på konsert nästa lördag
Svar på tråden Tråddödare igen....