Velour skrev 2009-12-09 23:31:46 följande:
Och detta är ditt årshoroskop för 2009 Arbete/pengar Du kanstärka din position på jobbet, men det kommer inte av sig självt. Mycket handlar om din förmåga att samarbeta. Du är mer beroende av andra än du brukar vara (och än du kanske vill vara), och när folk drar åt olika håll står du där i mitten och inser att det är du som måste skapa balans. Det är inte så enkelt,för det är starka krafter i rörelse och du får hantera den ena dominanta personen efter den andra. Vissa är utpräglade maktmänniskor som försöker underminera din auktoritet på olika sätt. Se upp med det, låt dig inte manipuleras! När människor sysslar med intriger och tjuvknep kan du visa att du ser vad de håller på med men utan att låta dig dras med. Om du är rak och ärlig i din kommunikation kan du stärka dina aktier och få en grupp som sluter upp runt dig. Bäst fungerar jobbet under våren, och då kan det också komma ett erbjudande om nya uppgifter. Ekonomin är ett intressant område. Det är inte helt stabilt men går ändå framåt. Du har lite tur när det gäller, och när utgifter hopar sig får du i regel in extrapengar som täcker de hål som uppstår. Allt som rör arvoden, försäkringar eller stipendier blir förmånligt för dig. Det du ska akta dig för mest av allt är godtrogenhet, alltså att lita på fel personer, och slarv. Håll ordning på pengarna, så kommer du att se dem växa! Kärlek/Relationer Dina nära relationer är intensiva, laddade och till och med extrema. Mycket ställs på sin spets ? det som är bra blir bättre och det som är dåligt blir riktigt uselt. Ofta tycker du att det ställs stora krav på dig rent känslomässigt, det blir för stormigt för din smak. Dramatik med gräl, uppgörelser och försoningar är inte riktigt din melodi. I såna lägen försöker du som vanligt dra dig inom ditt skal, men då är det alltid någon som är där och petar för att komma åt ditt innersta. Det kan vara positivt, för du tvingas bli öppnare med dina känslor istället för att stänga till. Om du länge levt i ett halvdant förhållande kanske det tar slut, eller också går ni i terapi tillsammans. Några fortsatta kompromisser lär det inte bli. Om du är singel försöker du med alla medel ändra på det, och du har stora chanser att träffa någon som vänder upp och ner på ditt liv, som du är beredd att göra vad som helst för. Det kan rentav vara ditt livs passion! Dina attityder till kärlek och sex förändras på grundläggande sätt, och tabun och uppgjorda regler betyder mindre än nånsin. Något du också upplever är märkliga sammanträffanden och återseenden. Människor du tappat kontakten med dyker upp igen, och det kan vara allt från barndomskamrater till gamla ex. Du blir förvånad många gånger. Bäst fungerar kärlek och relationer i juni, augusti och november.
Mmm faktiskt mycket som stämmer, både med arbetet och relationen. Arbetet har ju varit ett stort fusionsprojekt hela året, som började i mars och sedan har jag haft mycket uppgifter och ansvar för detta inom min avdelning.
Relationen är väldigt bra men jag har varit tvungen att öppna mig mer och sluta hoppas att han ska vara en tankeläsare. Plus att jag måste ta konflikter och inte dra mig undan. Och det finns ju ingenting så konfliktfyllt som att uppfostra ett barn har jag märkt! Men samtidigt kommer vi ju varandra närmare, ska bara försöka hitta på lite saker bara vi två också, som t.ex. att gå på konsert nästa lördag