• tejp

Poppispinglorna 6

Poppispinglorna

Dax för ytterligare 3månaders snick och snack om sånt som faller oss in! Kom igen nu tjejer! Vi hjälps åt att hålla våran tråd levande!!!

Mer eller mindre aktiva:
    Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin och Johannes ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och Theo ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    Znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isac ♥
    Bebis08 med ♥ Minna, Ida, Ella och Melvin ♥

sen så är det säkert någon mer som förgyller tråden med ett inlägg då och då..
    Karro★Mamma till busungarna Lucas, Rufus & Moses★
  • Svar på tråden Poppispinglorna 6
  • Martha
    lindi skrev 2009-11-10 21:13:34 följande:
    de öppnade 8 den dagen så vi var där då och sen var vi klara vid halv sex ungefär, stannade bara och åt lite snabbt och var hemma vid 24
    Oj hjälp en riktig hel dag med andra ord :)
    Havanna 05 & Malva 07
  • Proletariatet
    Martha skrev 2009-11-10 23:04:45 följande:
    Hejhej  Och välkommen :)   Mina tjejer är 2,5år och 4år.. Så nästan samma.
    Tack!
    Vad roligt, ni kanske har lite spilltid någon gång och vill hitta på något? Vi bjuder gärna på lite fika och lek
  • Michaela83

Futurum nobis est skrev 2009-11-10 11:58:40 följande:

Hejsan alla! Och tack för tipset om tråden Martha!Jag heter Nanna och har nyss flyttat till Borlänge med mina två barn, jag är uppvuxen här, men har bott borta i lite mer än fyra år. Nu söker jag någon som kanske har barn i samma åldrar och vill träffas någon gång De börjar förhoppningsvis på dagis i januari, men tills dess är det lite ensamt. Vi har varit på Myran en gång och det blir säkerligen fler, för där var det ju supermysigt! Tyra fyllde tre år i söndags och Eyvind blir två år i april Hoppas allt är bra med er alla!
    Välkommen tillbaka till stan!!
    Min äldsta dotter fyller 4 nästa vecka, och min yngsta är 2 år..

var i blge bor ni?
  • MiniMie
    Martha skrev 2009-11-09 20:52:38 följande:
    Malva är förliten och Jens hade ingen tid..
    okej.. så de var så enkelt ;)
    Men nu när dom släppt på åldern och ska vaccinera från 6mån.. får väl även hon ta?!
  • smarties
    Martha skrev 2009-11-09 20:52:38 följande:
    Malva är förliten och Jens hade ingen tid..
    Men Malva är väl som Moa? Moa tog sin idag?
  • MiniMie

angående ullred har vi åkt ner på 7h.. ca..

åker ofta via vårgårda, kinna, öxabäck, överlida... ja.. en lite mindre väg men bara för vi har släkt ditåt och kan den vängen rätt bra ;)

Men rekomenderar såklart att åka över göteborg om man inte vill bry sej om att "åka vilse".. är ju rätt svårt att göra de den vägen =)

Hoppas ni får en trevlig resa!!!

• Martha
    MiniMie skrev 2009-11-11 14:52:51 följande:
    okej.. så de var så enkelt ;)Men nu när dom släppt på åldern och ska vaccinera från 6mån.. får väl även hon ta?!
    har dom ändrat åldern nu? trodde det bara var doserna dom ändrade på? lär ringa å kolla det..
    Havanna 05 & Malva 07
  • MiniMie
    Martha skrev 2009-11-11 14:59:42 följande:
    har dom ändrat åldern nu? trodde det bara var doserna dom ändrade på? lär ringa å kolla det..
    jag vet inte..?! Men från 6mån är vad jag har fått höra nu sista dagarna iallafall.
    En bekant som skulle iväg och vaccinera sin 1åring för hon har astma..och tillhör riskgrupp nu när man får ta de under 3 år..?!?

helt ärligt är jag hur vilse som hellst i dessa vaccin frågor.. allt jag hittar som är för att ta.. hittar jag något annat som är mot att ta.. pest eller colera?!?
  • smarties

Tycker nog att är man i riskgrupp ska man ta i förebyggande syfte, för blir det så att man blir sjuk, kan det bli allvarligt.

Två av mina vänner har nu haft svininfluensan, båda har barn.
    De har legat däckade i 1-2 veckor med feber, snuva och hosta. Men inte mer typ.

• lindi
    Martha skrev 2009-11-10 23:05:29 följande:
    Oj hjälp en riktig hel dag med andra ord :)
    ja fast vi sov i göteborg natten innan så vi åkte inte hela vägen ner på morgonen, gjort det förut men det blir så jobbigt.
Svar på tråden Poppispinglorna 6