• tejp

Poppispinglorna 6

Poppispinglorna

Dax för ytterligare 3månaders snick och snack om sånt som faller oss in! Kom igen nu tjejer! Vi hjälps åt att hålla våran tråd levande!!!

Mer eller mindre aktiva:
    Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin och Johannes ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och Theo ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    Znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isac ♥
    Bebis08 med ♥ Minna, Ida, Ella och Melvin ♥

sen så är det säkert någon mer som förgyller tråden med ett inlägg då och då..
    Karro★Mamma till busungarna Lucas, Rufus & Moses★
  • Svar på tråden Poppispinglorna 6
  • Proletariatet
    Michaela83 skrev 2009-11-11 08:42:25 följande:
    Futurum nobis est skrev 2009-11-10 11:58:40 följande: Välkommen tillbaka till stan!! Min äldsta dotter fyller 4 nästa vecka, och min yngsta är 2 år.. var i blge bor ni?
    Tack!
    Vi bor mitt i stan, ni då? Kanske lust att hitta på något någon dag?
    Någon som har varit på leklandet? Vad tyckte ni om det? Funderar på att gå dit någon dag
  • Martha

Undra om Malva har nån slags förkylnings astma??!! Förra vintern hade hon ju krupp så fort hon började bli förkyld och det gick inte över om vi inte åkte in och hon fick andas sån där vad det nu heter och få kortison. Då blev hon helt bra oftast.. I år har hon inte haft krupp men har låtit så där hes på andningen på morronen när hon vaknat och i dag fick hon nån "släng" av krupp.  Satt i ett tag å sen blev hon så lessen å trött så hon somnade i mitt knä. Hon har hostat nån gång sen dess och man hör att hon är så där hes när hon hostar som hon är vid krupp..   Sen har hon även varit väldigt trött dagtid och ofta velat ha sin tutte och snutte..

Havanna 05 & Malva 07
  • smarties

Ingela från Atelje Stor & Liten finns på Ica Maxi Falun & Borlänge för fotografering följande datum;

Falun 24-26/11
    tisdag - torsdag 10.00 - 18.00

Borlänge 27-29/11
    Fredag - lördag 10.00 - 18.00
    Söndag 10.00 - 14.00

Ifall någon behöver julfoton eller nåt :)

• tejp

hallå brudar!!

Hur är det med er?

Nån som har börjat julklappshandlingen? (dum fråga eg, ni har väl varit i ullared hela jävla högen )

• MiniMie

ullared.. självklart. Julklappar inhandlade och inslagna.. men än har jag några få kvar.. tänkte ta dom i valbo och på ikea till helgen.. =)

• tejp

Jag har också köpt klart istortsett allt till barnen, fast INTE i ullared! Ska inte in massa onödiga skräpiga leksaker i år heller, utan den biten kommer väl säkerligen andra i släkten att stå för tyvärr.

Men det årliga återkommande frågan är ju: VAD KÖPA TILL MAKEN?

• Nirnaeth
    tejp skrev 2009-11-23 19:19:35 följande:
    Jag har också köpt klart istortsett allt till barnen, fast INTE i ullared! Ska inte in massa onödiga skräpiga leksaker i år heller, utan den biten kommer väl säkerligen andra i släkten att stå för tyvärr. Men det årliga återkommande frågan är ju: VAD KÖPA TILL MAKEN?
    Det är den stora frågan här också, karljävel till att vara helt omöjlig när det gäller presenter!

Att fråga honom själv är ungefär lika produktivt som att fråga en vägg, så det har jag redan gett upp. Några önskemål kom dock, men dock i typ 10-tusenkronors klassen..girige fan

Vet att han gillar såna där kluriga småspel, såna där träbitar som ska pusslas ihop eller som rubiks kub osv..ja ni fattar? Så nåt sånt skit blir det väl.
    Vi har ju ett helt hus att lägga pengar på, så julklapparna ligger långt ner på priolistan, iaf till varandra.

Har dock upptäckt att Adeles lilla pakethög, kommer bli just väldigt liten..hon har 2 paket än så länge! Men så svårt att köpa nåt åt henne, allt finns ju liksom redan, och jag har försökt önska henne det som fattas av övriga släkten istället för att riskera få hem en massa crap som inte behövs.
    Dock funderar jag på om vi inte skulle ge henne en dockvagn, men jag vill självfallet inte ha nån ful sak, utan den får gärna vara snygg. Vet ni om det finns UJ dockvagnar?? Eller liknande. Såg att Barnens Hus hade nåt rätt snyggt iaf, så den lutar det åt just nu.

jaha..dagens dravel
  • Martha
    tejp skrev 2009-11-23 19:19:35 följande:
    Jag har också köpt klart istortsett allt till barnen, fast INTE i ullared! Ska inte in massa onödiga skräpiga leksaker i år heller, utan den biten kommer väl säkerligen andra i släkten att stå för tyvärr.Men det årliga återkommande frågan är ju: VAD KÖPA TILL MAKEN?
    Jag har köpt en hel del i ullared, dock tyckte jag inte att det fanns så där super mycket bra. Inget som kändes WOW det här var precis vad vi tänkt. Men lite slank ju ner ändå.. Bla pennor några olika varianter, Littlest petshop djur, barbie häst, pippi peruk och kakformar, DVD filmer. Ska komplitera med Barbie dockor. De är ju helt frälsta i nyaste Barbie filmen där hon är musketör. Springer runt här å leker å grejjar. Så det måste de ju bara få ;)

Jag eller vi då har ett problem nu... VAD köper man till en 11aåring som har "allt" och inte behöver mer. har inga speciella intressen. Har köpt så mycket genom åren som hon knappt brytt sej om (burit in på rummet och lagt undan å sen aldrig rört igen)

Sambon han får inget han.. snällt va??!!! Nä men vi har lagt ner det att köpa till varandra.. (även om jag kanske hade velat ha nått ändå) och han fick både jacka å tröja å vantar nu när jag kom hem från Ulla så..
  • Michaela83

Min soon-to-be make får en all-inclusive resa till egypten tillsammans med MOI..
    Hoppas det blir uppskattat ;))

Barnen (vi..) önskar sig upplevelser av släkten, så hoppas inte på flera 30-tal paket i år !! Verkar va svårt att fatta för vissa att det inte är mängden som räknas.
    Hellre en dyr sak, än 20 "skitsaker".. Jaa, ja vet att man ska va tacksam men vi har tillräckligt på barnens rum och vill inte ha mer skräp!!!

Wilma ska nog få slalomskidor/pjäxor av samt nåt dataspel, och wiran en brio-dockvagn och en Findus-docka.

Släkten slutar vi köpa åt iår (för dom över 18år) vi köper en sak för 100:-, numrerar, drar en lott, och slänger i en säck sen får vi dra ett varsitt..

• Michaela83
    Martha skrev 2009-11-23 21:34:07 följande:
    Jag eller vi då har ett problem nu... VAD köper man till en 11aåring som har "allt" och inte behöver mer. har inga speciella intressen. Har köpt så mycket genom åren som hon knappt brytt sej om (burit in på rummet och lagt undan å sen aldrig rört igen
    Hmm..ska klura ut nåt..mm..

Ett sånt bio-biljett-paket med biljetter och snacksmeny?

Ica maxi/kvantum har prenumenationer på tjej/veckotidningar där man får välja valfri prem, för typ 150:- om jag inte missminner mig.

presentkort på kläder?
Svar på tråden Poppispinglorna 6