Poppispinglorna 6
Poppispinglorna
Poppispinglorna
Undra om Malva har nån slags förkylnings astma??!! Förra vintern hade hon ju krupp så fort hon började bli förkyld och det gick inte över om vi inte åkte in och hon fick andas sån där vad det nu heter och få kortison. Då blev hon helt bra oftast.. I år har hon inte haft krupp men har låtit så där hes på andningen på morronen när hon vaknat och i dag fick hon nån "släng" av krupp. Satt i ett tag å sen blev hon så lessen å trött så hon somnade i mitt knä. Hon har hostat nån gång sen dess och man hör att hon är så där hes när hon hostar som hon är vid krupp.. Sen har hon även varit väldigt trött dagtid och ofta velat ha sin tutte och snutte..
Ingela från Atelje Stor & Liten finns på Ica Maxi Falun & Borlänge för fotografering följande datum;
Falun 24-26/11
tisdag - torsdag 10.00 - 18.00
Borlänge 27-29/11
Fredag - lördag 10.00 - 18.00
Söndag 10.00 - 14.00
Ifall någon behöver julfoton eller nåt :)
hallå brudar!!
Hur är det med er?
Nån som har börjat julklappshandlingen? (dum fråga eg, ni har väl varit i ullared hela jävla högen
)
ullared.. självklart. Julklappar inhandlade och inslagna.. men än har jag några få kvar.. tänkte ta dom i valbo och på ikea till helgen.. =)
Jag har också köpt klart istortsett allt till barnen, fast INTE i ullared! Ska inte in massa onödiga skräpiga leksaker i år heller, utan den biten kommer väl säkerligen andra i släkten att stå för tyvärr.
Men det årliga återkommande frågan är ju: VAD KÖPA TILL MAKEN?
Min soon-to-be make får en all-inclusive resa till egypten tillsammans med MOI..
Hoppas det blir uppskattat ;))
Barnen (vi..) önskar sig upplevelser av släkten, så hoppas inte på flera 30-tal paket i år !! Verkar va svårt att fatta för vissa att det inte är mängden som räknas.
Hellre en dyr sak, än 20 "skitsaker".. Jaa, ja vet att man ska va tacksam men vi har tillräckligt på barnens rum och vill inte ha mer skräp!!!
Wilma ska nog få slalomskidor/pjäxor av samt nåt dataspel, och wiran en brio-dockvagn och en Findus-docka.
Släkten slutar vi köpa åt iår (för dom över 18år) vi köper en sak för 100:-, numrerar, drar en lott, och slänger i en säck sen får vi dra ett varsitt..