Poppispinglorna 6
Poppispinglorna
Poppispinglorna
skor skor skor... en passion att älska och hata..
Vi brukar eller har köpt viking gortex till A senaste åren.. 700:- *tjitjing*
utöver detta även ett par allväders stövlar att kompletera med när temperaturen inte är på minusgrader. 299 *tjitjing*
Begagnade skor är itne bra för fötterna.. och man ska ju vara rädd om fötterna.."blåsippan ute i backen"-sången vittnar ju om de. Kallafötter=förkyld.. alla dessa ordspråk. torra fötter är viktigt. håller med mickis.. här är de viktigare än valet av overall!
Sedan ska man ju vara rädd om dom smås knän och ryggar, att gå i skor som någon annan trampat in är inte vidare bra då våra fötter är lika individuella som våra fingeravtryck..?!
I vilket fall.. iår nöjde vi oss med en alvädersstövell 299:- och ett par gortex, PUMA, kängor ala 199:- på lager 70!! Som även kompletaras nu i början av vintern med förra årets kängor som faktiskt fortf passar..även om de är lite väl precis.. (snål som man är)
Tror inte jag vill ha nån mer.. känner mej rätt nöjd just nu. Kanske om man kunde få en pojk oxå men nää är nog nöjd som jag är.. Liiite av egoistiska själ oxå eftersom jag ogärna vill väga närmare 100kg igen.. Så mitt svar i bebis frågan är NÄä inga fler..
Jag kan säga till 99% att det inte blir fler barn i den här familjen heller. Patrik vill inte ha fler (jag fick ju tjata mig till nummer 2) och jag känner lite som dig Martha att när jag väl gått ner alla kilo.. då vill jag ha kvar min kropp. Skulle det hända något oförutsett så kanske man ändrar sig, men planera för fler, det gör vi inte.
Här är det färdigt med bäbisar!
Skulle ha två med det blev fyra....
Ida är ju 16 nu, så om 10 år kanske man kan få bli mormor - jisses vad gammalt det låter!!! *haha*
Ska bli spännande å se hur många till som får fler i själva verket
Ang skor: Vi köper inte begagnade skor men jag kan villigt erkänna att barnen ärver efter varann. Självklart inga gamla skitiga utslitna skor, men vinterskorna från när barnen var små syns ju knappt att dom är använda. Även gummistövlar går i arv här, alla tre barnen har haft samma.
Jag tycker att man ser på skorna om dom är i skick att funka eller inte. Men det är jag det
Mickis, varför undra du föresten om nån skulle ha barn?
ville du ha sällskap eller?