• tejp

Poppispinglorna 6

Poppispinglorna

Dax för ytterligare 3månaders snick och snack om sånt som faller oss in! Kom igen nu tjejer! Vi hjälps åt att hålla våran tråd levande!!!

Mer eller mindre aktiva:
    Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin och Johannes ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och Theo ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    Znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isac ♥
    Bebis08 med ♥ Minna, Ida, Ella och Melvin ♥

sen så är det säkert någon mer som förgyller tråden med ett inlägg då och då..
    Karro★Mamma till busungarna Lucas, Rufus & Moses★
  • Svar på tråden Poppispinglorna 6
  • MiniMie

tejp: tro mej..
    här har de redan börjat. direkt Theo var född började kommentarena om "nästa gång blir de en tjej va"...

Senast idag rättade svärmor mej..hon undra hur de var med bebis och jag sa att "han för väl inte så mycke väsen av sej än så jag vet inte"....

"HON.. ska du säga.. HON, de är psykologiskt de där.. Den här ggn ska de bli en tjej".... Hum..säger samma som till albin som är 4.. de kan bli en kille också, man får inte ritkigt välja!!

• lindi

men det får man ju iaf med hundvalpar :-P välja kön alltså

• tejp
    lindi skrev 2009-12-15 22:21:48 följande:
    men det får man ju iaf med hundvalpar :-P välja kön alltså
    Ja tänk är så sjukt sugen på en chihuahua!
  • Michaela83
    tejp skrev 2009-12-15 21:26:29 följande:
    vänta ska du få se på helvetet som komma skall när alla ska "hoppas att du får en kille denhär gången"...man blir tokig. Efter nio månader så ville jag dräpa varenda jävel som yttrade ett ord om en tjej! eller som när Moses var nyfödd och istället för Grattis vad roligt att ni fick en frisk kille! så var det "ska ni försöka en gång till sen?"
    Ärligt talat, blir det en tjej så är det enklare med kläder, namn whatever..
    Blir det en pojk får fadern sina drömmar besannade, men han har sagt att det är inte könet "han vill åt", utan en till bebis i sig!

Omgivningen får tjata bäst dom vill.. nu har ingen sagt nåt om pojkar men det är väl för att ingen vet om graviditeten än
  • lindi
    tejp skrev 2009-12-15 22:49:54 följande:
    Ja tänk är så sjukt sugen på en chihuahua!
    ja jag skulle gärna ta tillbaka min
    de är underbara om man hittar rätt chihuahua!
  • lindi

någon här som vet vilken säsong och vilket avsnitt sista grey´s avsnittet var?

• Susstuss

Jag är lite trött på att man inte får vara nöjd, bara för att man har två av samma sort. Flera i vår omgivning tjatar om att "skaffar ni en tredje så blir det en tjej" och godtar inte att vi säger "vi vill inte ha fler" utan tjatar vidare om "ska ni inte ha en liten tjej?!". Jag är så glad över våra två pojkar, skulle inte vilja ha det på något annat sätt.

lindi: Det var säsong 6 och avsnitt 10

• MiniMie
    Susstuss skrev 2009-12-16 12:55:53 följande:
    Jag är lite trött på att man inte får vara nöjd, bara för att man har två av samma sort. Flera i vår omgivning tjatar om att "skaffar ni en tredje så blir det en tjej" och godtar inte att vi säger "vi vill inte ha fler" utan tjatar vidare om "ska ni inte ha en liten tjej?!". Jag är så glad över våra två pojkar, skulle inte vilja ha det på något annat sätt.
    som sagt.. samma här..
    Alltid sagt att ajg vill ha 2barn.. och 2pojkar... sedan många, många år tillbax. Och ahr kännt mej nöjd med de hela tiden. Men man kan ju inte bestämma över att livet ibland gö några tärkast och allt vänds upp och ner...

Så nu med en 3a på g.. vet jag exakt hur karro kände sej. "De SKA vara en TJEJ" säger min svärmor som blivit spådd för 10000år sedan och då dom tydligen sagt att hon får 2pojkar och 1tjej..

Nej.. säger som mickis.. att få ännu en pojk nu skulle nog lösa mer praktiska saker.. även om jag måste erkänna, har aldrig längtat efter en tjej förr men fick faktiskt en tanke ställare här om dagen, de kan ju vara en tjej?!? Lite skoj skulle de ju vara.. ;)
  • tejp
    Susstuss skrev 2009-12-16 12:55:53 följande:
    Jag är lite trött på att man inte får vara nöjd, bara för att man har två av samma sort. Flera i vår omgivning tjatar om att "skaffar ni en tredje så blir det en tjej" och godtar inte att vi säger "vi vill inte ha fler" utan tjatar vidare om "ska ni inte ha en liten tjej?!". Jag är så glad över våra två pojkar, skulle inte vilja ha det på något annat sätt. lindi: Det var säsong 6 och avsnitt 10
    Håller med! Varför kan man inte bara få vara nöjd med det man har!
    Och vad skulle det tjäna till om man inte var det, man kan ju inte byta direkt. Många uttrycker sig så klantigt!
    lindi skrev 2009-12-16 10:11:11 följande:
    ja jag skulle gärna ta tillbaka min de är underbara om man hittar rätt chihuahua!
    Ja just ja, din var ju grymt gullig!! Vi har passat min kusins i helgen och han var ju lite annorlunda jämfört med en Jackrussell i temperament och så
  • smarties

Tycker det är jättesött med en hel hög med pojkar eller flickor, alltså, att man får samma kön av alla. Det är riktigt mäktigt. :)
    Visst, kan förstå att man kanske innerst inne vill ha en flicka om man har en hög med pojkar, men ändå. Barn som barn. :)

Svar på tråden Poppispinglorna 6