Poppispinglorna 6
Poppispinglorna
Poppispinglorna
slutet på juni
åhhh.. de går inge bra för mitt lag just nu!!!
Igår blev karln utringd att jobba idag och imån.. kommer hem sen på onsdag kväll. Så vi akut stressade iväg och inhandlade dom sista julklapparna och de sista av julmaten.... Hem och stress städade lghten (ska vara hemma hos oss på julafton) för att sedan somna sittandes framför tvn på tok för sent..
S gick upp vid 3 gjorde sej klar och åkte vid 3.40... 3.45 vaknar jag av att A kräks. =(
Han hade bett S om vatten och en banan för han hade svårt att sova och var lite hungrig. Han åt dåligt igår så han fick banan och somnade sen.. de var den som 5min senare ville upp. Blääää..... jag är så dålig på sånna här sittuationer. (a har aldrig haft magsjuka tidigare, även om de händtatt han kräkts en gång eller två.. men då har S var min räddning, nu var han redan på väg mt sthlm och jag hade itne så mycke att välja på)
Nu är de 7timmar senare.. och ingen mer kräka hittills.. han har fått lite vatten men tjatar om varmchoklad.. vågar inte riskera att de är magsjuka trotts allt... så jag försöker få honom att avakta mad mat/dricka i mängder en stund till. Vi hade egentligen två helt underbara mysiga dagar att se fram emot nu..idag och imorgon. Men, man får visst inte allt här i livet. Issolerar oss iställe.. men i den här kylan blir man ju iallafall inte direkt sugen på att kliva utanför dörren.
Nix, inge hosta.. bara lite små snuvig.
ännu en timme har gått.. och ja.. han verkar få behålla de han stoppar i sej. Får se hur länge de vara. Forever i hope!!
Benjamin kräktes i förrgår, en gång bara. Sen har det varit lungt. Magsjuka light kanske.. vi har hållt oss inne för säkerhets skull, men ingen annan i familjen har kännt av något. Skönt nog.. hoppas det går bra!
Kan man "frisk förklara" barnet när han inte kräkts på 11½ timmar?!