• tejp

Poppispinglorna 6

Poppispinglorna

Dax för ytterligare 3månaders snick och snack om sånt som faller oss in! Kom igen nu tjejer! Vi hjälps åt att hålla våran tråd levande!!!

Mer eller mindre aktiva:
    Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin och Johannes ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och Theo ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    Znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isac ♥
    Bebis08 med ♥ Minna, Ida, Ella och Melvin ♥

sen så är det säkert någon mer som förgyller tråden med ett inlägg då och då..
    Karro★Mamma till busungarna Lucas, Rufus & Moses★
  • Svar på tråden Poppispinglorna 6
  • tejp
    lindi skrev 2009-12-20 19:46:03 följande:
    var intressant att se hur man helt plötsligt fick många fler besökare på sin sida när det började hintas om fler graviditeter, både anonyma och gäster som jag inte visste läste vår tråd någon annan som märkt av det? föresten ska jag ha en bugga den här gången
    Grattis!!!

Haha det är med dig jag ska hänga då och tjata om att få skjutsa vagnen
  • MiniMie

åhhh.. de går inge bra för mitt lag just nu!!!

Igår blev karln utringd att jobba idag och imån.. kommer hem sen på onsdag kväll. Så vi akut stressade iväg och inhandlade dom sista julklapparna och de sista av julmaten.... Hem och stress städade lghten (ska vara hemma hos oss på julafton) för att sedan somna sittandes framför tvn på tok för sent..

S gick upp vid 3 gjorde sej klar och åkte vid 3.40... 3.45 vaknar jag av att A kräks. =(
    Han hade bett S om vatten och en banan för han hade svårt att sova och var lite hungrig. Han åt dåligt igår så han fick banan och somnade sen.. de var den som 5min senare ville upp. Blääää..... jag är så dålig på sånna här sittuationer. (a har aldrig haft magsjuka tidigare, även om de händtatt han kräkts en gång eller två.. men då har S var min räddning, nu var han redan på väg mt sthlm och jag hade itne så mycke att välja på)

Nu är de 7timmar senare.. och ingen mer kräka hittills.. han har fått lite vatten men tjatar om varmchoklad.. vågar inte riskera att de är magsjuka trotts allt... så jag försöker få honom att avakta mad mat/dricka i mängder en stund till. Vi hade egentligen två helt underbara mysiga dagar att se fram emot nu..idag och imorgon. Men, man får visst inte allt här i livet. Issolerar oss iställe.. men i den här kylan blir man ju iallafall inte direkt sugen på att kliva utanför dörren.

• Martha
    MiniMie skrev 2009-12-22 10:34:03 följande:
    åhhh.. de går inge bra för mitt lag just nu!!!Igår blev karln utringd att jobba idag och imån.. kommer hem sen på onsdag kväll. Så vi akut stressade iväg och inhandlade dom sista julklapparna och de sista av julmaten.... Hem och stress städade lghten (ska vara hemma hos oss på julafton) för att sedan somna sittandes framför tvn på tok för sent..S gick upp vid 3 gjorde sej klar och åkte vid 3.40... 3.45 vaknar jag av att A kräks. =(Han hade bett S om vatten och en banan för han hade svårt att sova och var lite hungrig. Han åt dåligt igår så han fick banan och somnade sen.. de var den som 5min senare ville upp. Blääää..... jag är så dålig på sånna här sittuationer. (a har aldrig haft magsjuka tidigare, även om de händtatt han kräkts en gång eller två.. men då har S var min räddning, nu var han redan på väg mt sthlm och jag hade itne så mycke att välja på)Nu är de 7timmar senare.. och ingen mer kräka hittills.. han har fått lite vatten men tjatar om varmchoklad.. vågar inte riskera att de är magsjuka trotts allt... så jag försöker få honom att avakta mad mat/dricka i mängder en stund till. Vi hade egentligen två helt underbara mysiga dagar att se fram emot nu..idag och imorgon. Men, man får visst inte allt här i livet. Issolerar oss iställe.. men i den här kylan blir man ju iallafall inte direkt sugen på att kliva utanför dörren.
    Tror du kan vara rätt lugn om han varken kräkts eller bajsat löst på den där tiden.. Jens brukar alltid säga (och det har alltid stämt på våra tjejer) att om det inte kommer mer på 2-3h så är det över för den gången. Fast självklart så lär man ju ändå stanna inne för smittans skull. men det är ju så skönt när dom är på bättringsvägen.
  • MiniMie
    Martha skrev 2009-12-22 11:34:44 följande:
    Tror du kan vara rätt lugn om han varken kräkts eller bajsat löst på den där tiden.. Jens brukar alltid säga (och det har alltid stämt på våra tjejer) att om det inte kommer mer på 2-3h så är det över för den gången. Fast självklart så lär man ju ändå stanna inne för smittans skull. men det är ju så skönt när dom är på bättringsvägen.
    Han vill äta hela tiden.. heheh.. så verkar inte vara illamående iallafall.

Nu har de gått 8timmar och han har precis fått en mini-liten skvätt med nyponsoppa. *peppar peppar* Hoppas verkligen inte de var magsjuka...!!
    Kräktes bara EN gång inatt. Och inte speciellt mycke. Men.. som sagt, man blir ju lite orolig. Magsjuka är ju ingen hit att sattsa på lagom till julafton...
  • Martha
    MiniMie skrev 2009-12-22 11:52:06 följande:
    Han vill äta hela tiden.. heheh.. så verkar inte vara illamående iallafall.Nu har de gått 8timmar och han har precis fått en mini-liten skvätt med nyponsoppa. *peppar peppar* Hoppas verkligen inte de var magsjuka...!!Kräktes bara EN gång inatt. Och inte speciellt mycke. Men.. som sagt, man blir ju lite orolig. Magsjuka är ju ingen hit att sattsa på lagom till julafton...
    Nää ursh å fy... Är han inte hostig oxå då? Så det kan vara nått sånt? Mina tjejer fick oxå vara hemma i dag, nu har precis morfar hämtat dom så jag ska strax åka till jobbet. Malva är både hostig och snorig, hon blir lixom lite krupp hostig när det blir kallt ute. fast det är ändå inte krupp.
  • MiniMie

Nix, inge hosta.. bara lite små snuvig.

ännu en timme har gått.. och ja.. han verkar få behålla de han stoppar i sej. Får se hur länge de vara. Forever i hope!!

• Susstuss

Benjamin kräktes i förrgår, en gång bara. Sen har det varit lungt. Magsjuka light kanske.. vi har hållt oss inne för säkerhets skull, men ingen annan i familjen har kännt av något. Skönt nog.. hoppas det går bra!

• MiniMie

Kan man "frisk förklara" barnet när han inte kräkts på 11½ timmar?!

• Michaela83
    MiniMie skrev 2009-12-22 15:20:39 följande:
    Kan man "frisk förklara" barnet när han inte kräkts på 11½ timmar?!
    Det tycker jag.. men håll er ändå inne tills dom obl. 36 h har gått! =)
Svar på tråden Poppispinglorna 6