Poppispinglorna 6
Poppispinglorna
Poppispinglorna
Är så glad att det finns människor som verkligen tar magsjuka på allvar, och faktiskt håller på karantän-timmarna.
Tycker det är förbannat synd att inte alla förstår vitsen med det!
NU är ju jag lite partisk, men för våran del blir det liksom inte "bara" magsjuka. Blir Xander sjuk, så blir det så mycket mer. Enligt diabetesdoktorn får vi räkna kallt med att bli inlagda varje gång han blir magsjuk, med dropp och bs-koll en gång i timmen dygnet runt. Kul!
Han kom hem från sjukhuset för 1,5 vecka sen..och blodsockret är fortfarande bortom all kontroll..
Förstår att det finns föräldrar som tycker att en kräka är ingen kräka, och att det inte gör nåt eftersom det inte kommer nåt mer. Men smittan kan ju fortfarande finnas där, och stöter då det barnet på nåt annat barn och för smittan vidare så kan det drabba nästa barn betydligt hårdare.
Det var rätt mycket debatt om det på första föräldramötet när X började på dagis. Många föräldrar verkar anse att 2 dygn är väldigt lång tid att vara hemma med sina barn, och en del tyckte tillochmed att 1 dygn var för mycket, eftersom dom hade "fullt upp" på jobbet eller nåt.
HUR man kan prioritera så skevt..undrar jag?
Nämen just det, ville egentligen bara skriva att det är så bra att ni tar timmarna på allvar
Och självklart; hoppas såklart att det inte var magsjuka Albin hade, och att ni andra klarar er utan kräkor
Min dator muppar ur föresten... fick nån sån skit via msn tidigare i dag som jag sen i min tur har skickat vidare så jag hoppas ni klarat er, om inte öppna inte. Dock har jag nu lyckats få upp en liten ruta där det står Windows- ingen disk å så står det Exception Processing Message å så namnet på filen. Sen kan man välja Avbryt (som inte funkar) Försök ingen och fortsätt..
Vad gör man?? har provat å starta om men rutan kommer tillbaka igen såklart!!
..tänker ni som var ut och åt igår, inte skvallra om hur äckligt gott och snuskigt trevligt ni hade de..för oss som inte var med?!?