• tejp

Poppispinglorna 6

Poppispinglorna

Dax för ytterligare 3månaders snick och snack om sånt som faller oss in! Kom igen nu tjejer! Vi hjälps åt att hålla våran tråd levande!!!

Mer eller mindre aktiva:
    Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin och Johannes ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och Theo ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    Znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isac ♥
    Bebis08 med ♥ Minna, Ida, Ella och Melvin ♥

sen så är det säkert någon mer som förgyller tråden med ett inlägg då och då..
    Karro★Mamma till busungarna Lucas, Rufus & Moses★
  • Svar på tråden Poppispinglorna 6
  • MiniMie
    Michaela83 skrev 2009-12-22 17:36:48 följande:
    Det tycker jag.. men håll er ändå inne tills dom obl. 36 h har gått! =)
    Absolut. Vi ska inte ta oss en meter utanför dörren förens...juldagen i vilket fall. ;)
    Nu ¨t han isglass, fil och muffins här på kvällskvisten så.. ja.. jag får nog se de som att "faran är över"... för den här ggn...

GOD JUL PÅ ER PINGLORNA och hoppas ni har en trevlig middag ikväll.. =)
  • Nirnaeth

Är så glad att det finns människor som verkligen tar magsjuka på allvar, och faktiskt håller på karantän-timmarna. Tycker det är förbannat synd att inte alla förstår vitsen med det!

NU är ju jag lite partisk, men för våran del blir det liksom inte "bara" magsjuka. Blir Xander sjuk, så blir det så mycket mer. Enligt diabetesdoktorn får vi räkna kallt med att bli inlagda varje gång han blir magsjuk, med dropp och bs-koll en gång i timmen dygnet runt. Kul!
    Han kom hem från sjukhuset för 1,5 vecka sen..och blodsockret är fortfarande bortom all kontroll..

Förstår att det finns föräldrar som tycker att en kräka är ingen kräka, och att det inte gör nåt eftersom det inte kommer nåt mer. Men smittan kan ju fortfarande finnas där, och stöter då det barnet på nåt annat barn och för smittan vidare så kan det drabba nästa barn betydligt hårdare.

Det var rätt mycket debatt om det på första föräldramötet när X började på dagis. Många föräldrar verkar anse att 2 dygn är väldigt lång tid att vara hemma med sina barn, och en del tyckte tillochmed att 1 dygn var för mycket, eftersom dom hade "fullt upp" på jobbet eller nåt.

HUR man kan prioritera så skevt..undrar jag?

Nämen just det, ville egentligen bara skriva att det är så bra att ni tar timmarna på allvar

• Nirnaeth

Och självklart; hoppas såklart att det inte var magsjuka Albin hade, och att ni andra klarar er utan kräkor

• MiniMie
    Nirnaeth skrev 2009-12-22 19:06:21 följande:
    Och självklart; hoppas såklart att det inte var magsjuka Albin hade, och att ni andra klarar er utan kräkor
    jag har fått i honom mat nu på kvällen han har verkligen aptit.. inte alls så slö och illamående som man brukar bli vid magsjuka.

Jag förstår att du inte menade något personlig med ditt inlägg men med "friskförklara" var de mer.. om jag kan börja behandla honom som frisk. Ut går vi inte iallafall.. för vem vet. Om ett par timmar kanske de vänder igen.. är väl därför man har inkubationstid.. för läget kan snabbt förändras?!

Knasigt när man inte håller på de..man lär ju tänka att de är ju för barnets skull emd. de tär på krafterna när man har magsjuka.. man behöver vila upp sej och fylla på alla reserver innan man klarar en vardag igen....
  • Nirnaeth
    MiniMie skrev 2009-12-22 19:33:16 följande:
    jag har fått i honom mat nu på kvällen han har verkligen aptit.. inte alls så slö och illamående som man brukar bli vid magsjuka. Jag förstår att du inte menade något personlig med ditt inlägg men med "friskförklara" var de mer.. om jag kan börja behandla honom som frisk. Ut går vi inte iallafall.. för vem vet. Om ett par timmar kanske de vänder igen.. är väl därför man har inkubationstid.. för läget kan snabbt förändras?! Knasigt när man inte håller på de..man lär ju tänka att de är ju för barnets skull emd. de tär på krafterna när man har magsjuka.. man behöver vila upp sej och fylla på alla reserver innan man klarar en vardag igen....
    Förstog vad du menade Jag spånade bara vidare, as usual.
  • Martha
    Nirnaeth skrev 2009-12-22 19:05:41 följande:
    Är så glad att det finns människor som verkligen tar magsjuka på allvar, och faktiskt håller på karantän-timmarna. Tycker det är förbannat synd att inte alla förstår vitsen med det!NU är ju jag lite partisk, men för våran del blir det liksom inte "bara" magsjuka. Blir Xander sjuk, så blir det så mycket mer. Enligt diabetesdoktorn får vi räkna kallt med att bli inlagda varje gång han blir magsjuk, med dropp och bs-koll en gång i timmen dygnet runt. Kul!Han kom hem från sjukhuset för 1,5 vecka sen..och blodsockret är fortfarande bortom all kontroll..Förstår att det finns föräldrar som tycker att en kräka är ingen kräka, och att det inte gör nåt eftersom det inte kommer nåt mer. Men smittan kan ju fortfarande finnas där, och stöter då det barnet på nåt annat barn och för smittan vidare så kan det drabba nästa barn betydligt hårdare. Det var rätt mycket debatt om det på första föräldramötet när X började på dagis. Många föräldrar verkar anse att 2 dygn är väldigt lång tid att vara hemma med sina barn, och en del tyckte tillochmed att 1 dygn var för mycket, eftersom dom hade "fullt upp" på jobbet eller nåt. HUR man kan prioritera så skevt..undrar jag?Nämen just det, ville egentligen bara skriva att det är så bra att ni tar timmarna på allvar
    Jag är sån så jag nästan vill att bägge ska vara hemma under tiden man kan smitta, allt för att inte smitta nån annan.. Blir oxå nöjd när jag hör fler föräldrar som faktiskt tar det hela på allvar och inte lixom ja ja han/hon är bra nu..
  • Martha

Min dator muppar ur föresten... fick nån sån skit via msn tidigare i dag som jag sen i min tur har skickat vidare så jag hoppas ni klarat er, om inte öppna inte. Dock har jag nu lyckats få upp en liten ruta där det står Windows- ingen disk å så står det Exception Processing Message å så namnet på filen. Sen kan man välja Avbryt (som inte funkar) Försök ingen och fortsätt..

Vad gör man?? har provat å starta om men rutan kommer tillbaka igen såklart!!

• tejp
    Martha skrev 2009-12-22 23:05:16 följande:
    Min dator muppar ur föresten... fick nån sån skit via msn tidigare i dag som jag sen i min tur har skickat vidare så jag hoppas ni klarat er, om inte öppna inte. Dock har jag nu lyckats få upp en liten ruta där det står Windows- ingen disk å så står det Exception Processing Message å så namnet på filen. Sen kan man välja Avbryt (som inte funkar) Försök ingen och fortsätt.. Vad gör man?? har provat å starta om men rutan kommer tillbaka igen såklart!!
    Du skickar på msn till mig hela tiden Tom när du är offline
  • MiniMie

..tänker ni som var ut och åt igår, inte skvallra om hur äckligt gott och snuskigt trevligt ni hade de..för oss som inte var med?!?

• smarties
    Martha skrev 2009-12-22 23:05:16 följande:
    Min dator muppar ur föresten... fick nån sån skit via msn tidigare i dag som jag sen i min tur har skickat vidare så jag hoppas ni klarat er, om inte öppna inte. Dock har jag nu lyckats få upp en liten ruta där det står Windows- ingen disk å så står det Exception Processing Message å så namnet på filen. Sen kan man välja Avbryt (som inte funkar) Försök ingen och fortsätt.. Vad gör man?? har provat å starta om men rutan kommer tillbaka igen såklart!!
    Vilken länk är det som skickas?
Svar på tråden Poppispinglorna 6