Poppispinglorna 6
Poppispinglorna
Poppispinglorna
Just det, Postafen..effekten sitter ju i i 12 timmar..tror jag det är? Och når full effekt först efter 2-3 timmar. Så jag tog alltid en sent på kvällen, för att effekten skulle sitta i när jag vaknade på morgonen, och hann ta en ny utan att riskera att effekten avtog. För började jag väl må illa, då hjälpte inte Postafen mycket.
Postafen räddade mig med Moa, gud vad jag målla illa jämt, med Max spydde jag när som helst dock, papperskorgarna på Centralen var min räddning på vägen till jobbet.. :)
Men småäta är bra tips, även om det kanske inte är så himla bra jämt, men det funkar ju :)
mitt släppte i v 11, åt också postafen men blev sjukt trött av dem och gick i ett töcken i den månaden jag åt dem. jag mådde mest illa från lunch och framåt, morgonen gick ganska bra. men säger som de andra se till att ta morgon och kväll så de inte går ur kroppen för att få mest effekt.
har inte mått illa alls med de andra två men med den här så, fy!
minime: vilket datum har du?, tänkte om du är i v12 så är det ju inte så långt emellan oss, jag är i v 14.
...jag har en grej som aldrig verkar förändras under mina grav. NÄSTÄPPA.. konstant, från dag 1 ända till bebis är ute... är konstant beroende av nässpray!!
dock varierar sötsuget, massa sug med a..allt flott och snask var älkommet. De var fredag-lördag varje dag ;)
Nästan inget sug med T och den här ggn vill jag hellst gärna bara ha massa surt.. i godis väg, annars frukt, frukt och frukt...
en enda sak som inte slutar varriera i mat/dryckes väg.. är cola. Gärna en busk cola med massor av IS i ett stort glas, eller sån äckel cola man får på typ Mcd...automat cola ;) *galet*
idag blir det postafen. tog ca halv9 och blir en i kväll samma tid..
Graviditetsillamående är ju nästan det värsta som finns.. fyyy. Med B kräktes jag i princip jämt, tyckte jag. Mådde bra mellan vecka 25-30 ungefär. Postafen hjälpte knappt, tyckte bara jag blev mer trött. Med J mådde jag illa första 15 veckorna, sedan övergick det till "bara" kvällar. Kan tipsa om Lergigan, det var det som hjälpte. Synd att ingen talade om att det fanns när jag väntade B, för då var det riktigt illa.