• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • Namaste72

Tatueringar kan ju vara både trashiga eller snygga. Min har jag ritat själv och alla fyra betyder något alldeles speciellt och påminner mig om att stå upp för mig själv, lita på min intuition och vara ödmjuk inför livet.

Lite livsvisdom inristad i skinnet...

{ Väntar på vår efterlängtade dotter }
  • Namaste72
    Emeli skrev 2009-10-04 12:00:10 följande:
    När jag växte upp var det nästan bara kåkfarare och sjömän som var tatuerade. Så är det inte längre, men det signalerar underklass. Det gäller både män och kvinnor.
     Tack för den Jag är nog knappast vad du skulle kalla underklass..
    { Väntar på vår efterlängtade dotter }
  • Polly S

jag tycker det beror på motiv och placering om det är trashigt men generellt tycker jag tatueringar är snyggt.

• Rigmor Mortis

Jag håller med TS till viss del (och tillägger att jag själv är tatuerad och gärna skulle ta bort dem)

• Scarlet
    Nej, det signalerar inte vilken samhälles klass man tillhör. Många rika kändisar har flera stycken. Enligt socialstyrelsen finns det även risk för allergi, vanligen nickelallergi och allergiska reaktioner på tatueringsfärg.
    Jo, det signalerar visst underklass! Visst, en hel del rika kandisar har tatueringar, men de kommer fortfarande fran en underklassbakgrund. Det ar inte direkt de smarta kandisarna fran rika familjer som tatuerar sig utan snarare kandisar som Zlatan. De tatuerar sig for att det ar coolt i de kretsar de vaxte upp.
  • sasssyy
    Scarlet skrev 2009-10-04 12:56:24 följande:
    Jo, det signalerar visst underklass! Visst, en hel del rika kandisar har tatueringar, men de kommer fortfarande fran en underklassbakgrund. Det ar inte direkt de smarta kandisarna fran rika familjer som tatuerar sig utan snarare kandisar som Zlatan. De tatuerar sig for att det ar coolt i de kretsar de vaxte upp.
    FÖR DIG signalerar det underklass.. .för mig beror det helt på vad det är för tatuering och hur den är placerad.. svanktatoos går fetbort så fruktansvärt löjligt att hoppa på en modefluga vad gällande tatueringar.

Att det signalerar underklass är också lustigt med tanke på att det faktiskt kostar en hel del att gadda sig, det är liksom inget man gör om man lever på socialbidrag direkt.

Jag har velat ha en tatuering sen jag var 10-12 år, jag har dock varit osäker på motivet.. har vetat vad jag vill ha men eftersom jag själv inte kan rita har jag letat och letat och NU har jag funnit motivet, den kommer kosta runt 4000 men är ändå inte särskilt stor, den kommer att sitta på överarmen så att jag kan dölja den om jag vill, och visa den om jag vill.

Jag ser inte större skillnad på en tatuering och mascara, det är ett sätt att göra sig själv fin, i ens egna ögon, mascaran går visserligen att ta bort men min tatuering ( när jag skaffar den) är min, den är unik.
    Det är samma sak som med folk som förstorar eller förminskar bröst, näsa osv... piercingar och blekning av tänder... man gör det för att man tycker att man blir finare.

Jag kan hålla med om att en del ser fruktansvärt trashiga ut i sina tatueringar, men att dra alla över en kam är fruktansvärt fördomsfullt. Jag vet folk som jobbar på bank och går i kostym hela dagarna som har 5-6 st tatueringar, jag vet folk som jobbar som lärare som har både en och flera, folk som sitter och läser nyheter i tv som har, folk som umgås nära med kungahuset och i deras kretsar som har flera (!!), folk i finansvärlden... så isf är det ganska många från ganska många samhällsklasser som bara genom att de gaddat sig ramlar ner från samhällsstegen.. intressant sätt att kategorisera människor.
  • Rigmor Mortis
    sasssyy skrev 2009-10-04 13:02:53 följande:
    Att det signalerar underklass är också lustigt med tanke på att det faktiskt kostar en hel del att gadda sig, det är liksom inget man gör om man lever på socialbidrag direkt.
    Njae, det kostar en del hos en duktig och seriös tatuerare. Det går att komma billigt undan om man vill.
  • sasssyy
    EKJ76 skrev 2009-10-04 13:04:15 följande:
    Njae, det kostar en del hos en duktig och seriös tatuerare. Det går att komma billigt undan om man vill.
    ja men då hamnar det ju under trashigt.. JAG skulle då aldrig haft råd att tatuera mig ens hos en billig tatuerare då jag levde på soc...

Och inte heller fanns det någon "billig" tatuerare i de trakter jag har bott... här i Göteborg finns det säkerligen mindre nogräknade folk men inte där jag har bott tidigare. Där kostar det fan skjortan och är inget man offrar sina matpengar för.. men det kanske bara är jag som tänker så
  • sushi81

Word!

Undrar vad TS (och de andra är inne som tycker som TS) skulle säga om det visade sig att deras mamma/pappa kom med en tatuering endera dagen ? Är de trashiga då ?

sasssyy skrev 2009-10-04 13:02:53 följande:
    FÖR DIG signalerar det underklass.. .för mig beror det helt på vad det är för tatuering och hur den är placerad.. svanktatoos går fetbort så fruktansvärt löjligt att hoppa på en modefluga vad gällande tatueringar.Att det signalerar underklass är också lustigt med tanke på att det faktiskt kostar en hel del att gadda sig, det är liksom inget man gör om man lever på socialbidrag direkt.Jag har velat ha en tatuering sen jag var 10-12 år, jag har dock varit osäker på motivet.. har vetat vad jag vill ha men eftersom jag själv inte kan rita har jag letat och letat och NU har jag funnit motivet, den kommer kosta runt 4000 men är ändå inte särskilt stor, den kommer att sitta på överarmen så att jag kan dölja den om jag vill, och visa den om jag vill.Jag ser inte större skillnad på en tatuering och mascara, det är ett sätt att göra sig själv fin, i ens egna ögon, mascaran går visserligen att ta bort men min tatuering ( när jag skaffar den) är min, den är unik.Det är samma sak som med folk som förstorar eller förminskar bröst, näsa osv... piercingar och blekning av tänder... man gör det för att man tycker att man blir finare.Jag kan hålla med om att en del ser fruktansvärt trashiga ut i sina tatueringar, men att dra alla över en kam är fruktansvärt fördomsfullt. Jag vet folk som jobbar på bank och går i kostym hela dagarna som har 5-6 st tatueringar, jag vet folk som jobbar som lärare som har både en och flera, folk som sitter och läser nyheter i tv som har, folk som umgås nära med kungahuset och i deras kretsar som har flera (!!), folk i finansvärlden... så isf är det ganska många från ganska många samhällsklasser som bara genom att de gaddat sig ramlar ner från samhällsstegen.. intressant sätt att kategorisera människor.
  • Puma86

Tycker d e sjukt snyggt med gaddningar!! Om d sitter på rätt ställe o d inte ser för kladdigt ut! D ska va stilrent o helst färglöst, enligt min mening! Alltså endast svart färg!

Sen va alla snackar om här att d har med klass att göra... tss... alla har väl rätt till sin egen åsikt, men ja håller deffinitivt inte med!

Svar på tråden Tatueringar är trashigt!