• JsN

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

malinkaunitz skrev 2009-10-20 21:21:11 följande:
    Helt ot nu igen.. Men vad har ni för barnmatsstol? Jag har tripp trapp nu men har förälskat mig i bloom.. Någon som tror man kan ha den med lite äldre barn?
    Du menar Bloom fresco? Vi har den och visst är den snygg! Men... Det är inte svensk desing och säkerheten och smidigheten är inte som på svenska barngrejer. Den var jättebra när pytte var riktigt pyttig, sen var den värdelös mellan halvåret och säg 1½ år. Nu funkar den bra och bättre ju större hen blir. Den kommer att funka tills pytte blir stor nog att sitta på riktig stol. Men den är mer snygg än bra! Bla sitter sitsen bara fast med en kardborre så när man tar bort fempunktsselen så halkar sitsen omkring. Jag ångrar inte stolen för en sekund (men då har jag inte betalat fullpris utan ungefär halva priset) men jag kan nog bara rekommendera den för utseendet.
  • JsN

Idag är det fotografering på dagis. JAg surade lite på maken som använt den tänkta tröjan redan i måndags, men det fick bli en extra tvätt igår!

Så det blev moonkids röd/rangerandiga puffbyxor, röd långärmade tröja från moonkids och småfolks röda t-tröja med orange apor! Ungen klär så himla bra i rött och orange och kläderna känns både fina och samtidigt lekvänliga och glada. Extra kul när en fröken kommenterar hur fint klädd hen var! *håller tummarna för bra bilder*

• JsN
    malinkaunitz skrev 2009-10-21 10:35:47 följande:
    Aha okej.. hmm nu fick jag en funderare.. den kostar väl ändå 3000 till fullpris.. jag som hade övertalat gubben här igår kväll .. Men jag vill nog ha den.. Fast då kanske man ska behålla tripp trappen ..
    Men, vår är några år gamal och tydligen den modellen som fick underkänt i ViFöräldrars test, vid omprov med annan stol fick den godkänt. Så kanske är det vi ogillar bättre på de som säljs ny. Och snygg är den!
  • JsN
    Buttelina skrev 2009-10-22 12:51:37 följande:
    smultron. hu¨r långt ungefär är det från malmö till gekås??
    18-20 mil
  • JsN
    Smultronhjärta skrev 2009-10-22 13:52:50 följande:
    Nu har jag surfat loss-danskorna snackar om att små fugl synte om första helgen i november för salg medan andra säger att det blir sista helgen eftersom Molo vill helst att så många som möjligt ska ha hunnit köpa vinteroveraller till fullpris..Hoppas såklart på första helgen
    Var hittar du sådana rykten?
  • JsN
    Smultronhjärta skrev 2009-10-22 13:58:30 följande:
    Japp tydligen-innan mitt trötta huvud fattade att en fugl synte måste vara att en liten fågel viskade tog det lååång tid Så kass på danska-fast det visste du väl redan
    Små fåglar sjunger blir det väl? *retas*
  • JsN
    Smultronhjärta skrev 2009-10-22 13:58:53 följande:
    Senaste gångerna har det varit onsdag-söndag
    Bra, för jag kan lösa nästan vilken dag som helst i november så länge det inte är fredagar. (Tror inte maken har mer flexledigt till mina utfärder...)
  • JsN
    Smultronhjärta skrev 2009-10-22 14:07:28 följande:
    Men han lär ju Pytte massa fina meningar när mamma är på utfärd
    Och fixar barnvakt så jag får sova efteråt inte att förglömma!
  • JsN
    Smultronhjärta skrev 2009-10-22 14:07:28 följande:
    Men han lär ju Pytte massa fina meningar när mamma är på utfärd
    Maken lärde pytte säga "Mamma åka danmark gör av med mycket pengar" när jag var på småfolk...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15