• JsN

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

JuliaochNelly skrev 2009-10-13 09:59:44 följande:
    hmm blir inte det kallt?
    Det är vad jag använder och alltid har använt för uteaktivitet på vintern. Mycket smidigare än termo eftersom man kan variera hur mycket man har under efter vädret. Kallt blir det abselut inte om man har långkallingar och sedan fleece.

JAg kör samma till pytte, skalkläder med lager på lager under så att man kan avpassa till temperatur.

(Men så är jag skeptisk till kläder som blir klumpiga och inte andas)
  • JsN
    Stormis skrev 2009-10-16 18:56:57 följande:
    Och det betyder att jag är på tur nu !!!!!!!!!!!!!
    Jaja, men du ska ju inte ha förrän framåt jul och dit är det fortfarande låååång tid!
  • JsN
    Stormis skrev 2009-10-16 22:16:58 följande:
    Mmm, fast de skulel ju inte haft förrän om en månad heller. Och K kom ju en månad tidigare med... *försöker tänka bort detta så jag inte dör på övertid...*Ses imorgon! Nattis!
    Det är nog lika bra att du ställer in dig på två veckors övertid...
  • JsN
    Kristyr skrev 2009-10-19 15:15:35 följande:
    *TUUUUT utttttt tuttttttt ut*i behov av lurvoverallshjälp! Har hittat den grå med lila kantband Nu hoppas jag bara att stl 86 ska passa, vilket den iof borde göra för sonen är nog typ 80cm lång nu...blir det jättestort eller kommer det funka??
    Jag har 92 till pytte som är 83-84 cm och det går alldeles utmärkt!
  • JsN
    JsN skrev 2009-10-19 15:40:47 följande:
    Jag har 92 till pytte som är 83-84 cm och det går alldeles utmärkt!
    Den är alltså _stor_ men inte löjligt stor.
  • JsN

JAg har årets. Och tror att 92 funkar även nästa år. Den är för lång i armar och ben men inte groteskt stor i kroppen. Dessutom smal så det blir inte så mycket tyg.

• JsN
    Milliz skrev 2009-10-20 14:19:36 följande:
    Förresten har du någon koll på hur man tvättar den? Jag tänker bara så att det inte är handtvätt, sånt orkar jag inte med..
    HAr inte nästan alla tvättmaskiner ett handtvättsprogram? Själv tvättar jag alltid ull i maskinen på ulltvätt även om det är märkt handtvätt. (Saker som inte tål att tvättas i tvättmaskin eller diskas i diskmaskin får ändå inte bo hos oss så det är bara att prova, och hitintills har inget inte gått)
  • JsN
    saturnina skrev 2009-10-20 14:27:18 följande:
    Men om maken råkar slänga den i 40 grader, så är det ju kört.
    JAg är tvättfascist! Ochn släpper inte någon annan när tvättsortering! Om någon annan mot förmodan skulle ta tvätten så skulle ordern vara att slaviskt följa tvättlapparna och inte röra något som den var det minsta osäker på. Ska någon förstöra tvätt hos oss så är det jag!
  • JsN

*erkänner att 30 grader inte existerar hos oss annat än på sånt som går på handtvättprogrammet* Barnkläder blir ju inte rent på det!

• JsN
    Pimm skrev 2009-10-20 15:04:53 följande:
    glömde mitt lilla "hoppsan kom med i varukorgen" en leaf lurvoverall:)den var också jättefin i verkligheten!
    Visst är den helt underbar! *älskar*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15