Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

jojoa75 skrev 2009-10-16 00:17:47 följande:
    den är underbar! Har ju börjat gilla molo-lurvar oxå, men NS-fleece är ju varmare iaf.
    Den är så fin i färgen Liksom känns rätt med en gång Även den grå är fin till M.

Vet du hur de är i storlek??
  • mortillsju
    jojoa75 skrev 2009-10-16 00:27:46 följande:
    tycker att de är normala till stora, iaf inte små
    Ok....så ett ltet snäpp upp räcker alltså 104 till S som är 1 m ??
  • mortillsju
    Mawe123 skrev 2009-10-16 09:23:42 följande:
    Ser vad ni diskuterar, tror det är såna här saker som gör att det knakar i fogarna i de flesta äktenskap. Vi har också haft svårt att hitta en lämplig balans mellan ansvar för barnen, hemmet och jobb. Nu har vi hittat en lösning som passar oss jätte bra. Min man jobbar heltid som chef på ett medelstort företag och tjänar med det tre gånger så mycket som mig. Men han har huvudansvaret för att vara hemma när barnen är sjuka ändå.  Så länge han inte är på resande fot fungerar det toppen, klart att det blir mycket jobb för honom när han är hemma då men det fungerar både för oss och barnen. Jag jobbar 90% på bank och har svårt för att vab:a så jag är tacksam att han kan ta den biten. För att komma ifrån alla gräl om vem som gör vad hemma, har vi skaffat oss hushållsnära tjänster 10 timmar/månad. Vilket är sååå värt kostnaden.  Det vi inte tycker att vi själva hinner göra ber vi "städhjälpen" fixa när han är här. Vi bråkar mindre nu, när vi hittat en lösning som fungerar, som vi båda är nöjda med. 
    Så härligt att kunna vara så konstruktiva. För prat hjälper ju föga man måste bara hitta praktiska lösningar! Ni verkar ha hittat en bra balans!!
  • mortillsju
    seadwarf skrev 2009-10-16 09:27:07 följande:
    Halloj Hehe, kände mig manad att slänga in lite bilder ;p Nä.. vi har inte varit där nåt i veckan.. men ska nog dit idag... synd att lillkillen är förkyld :|.. de är ju lite noga med att man är frisk nu i influensatider o så..  Mm, kilar nog dit nästa vecka med :).. Krya på dig kramar till William!!  
    Jättefina bilder i BT på dina små!!!
  • mortillsju
    JuliaochNelly skrev 2009-10-16 09:36:02 följande:
    hehe säkerligen...min sambo vill stundtals att jag ska jobba, men själv känner jag att en utbildning är bättre just nu med tanke på arbetsmarknade.
    Går ifrån jämställdheten och undrar lite om Ns om det är ok??

Visst har du en röd hood och bruna NS byxor??
  • mortillsju
    Olivers Mamma skrev 2009-10-16 09:43:04 följande:
    Det har jag med me liiiike
    Du med?? Jag tycket jag såg bilder i BT igår men inte på din kille dock *kanske glömsk* Gillar du plaggen? Hur har de funkat i tvätt?

Jag vill gärna köpa lite tuffare plagg till min fyraåring, han blir så fin i vanliga killplagg som jeans och munkjacka *liknar brorsorna*
  • mortillsju
    JuliaochNelly skrev 2009-10-16 09:44:57 följande:
    Jaap & det är den underbaraste kombinationen någonsin lilleman är såååå söt i det
    Åhhh det var den bilden jag så Så fint, jag vill så gärna ha lite sånna plagg till lillebror (som egentligen är S storebror men lillebror till fem storasyskon ) .

Har du nåt till din dotter med?
  • mortillsju
    Mawe123 skrev 2009-10-16 09:51:57 följande:
    Jag saknar också hjälp ibland, fram för allt hjälp med barnen. Vi har inte heller föräldrar som kan ställa upp och hjälpa oss utan får vända oss till kompisar om det kör ihop sig. Men det känns som att det verkligen ska vara något extra för att jag ska fråga dem, om det varit ens föräldrar hade det kanske gått att ordna barnvakt för att bara få vara ensam eller tillsammans med bara maken en kväll.
    Jag tror vi är många som har det så, min familj bor inte heller här men jag har försökt skrapa ihop ett kontaktnär av vänner där det är OK att be om hjälp...liksom en ny slags familj. Det har funkat bra men krävt en del ansträngning. Nu har jag ju stora barn med som jag kan be om hjälp.....första gången i historien....
  • mortillsju
    Olivers Mamma skrev 2009-10-16 09:52:17 följande:
    Har inga bilder där... Jag äääääälskar ju NS, har nog uppemot en 20 par byxor/jeans hemma just nu På de bruna byxorna blir N:et lite avskavt typ itvätt vad jag hört men det ska tydligen va så. På vissa röda tröjor har vita kantband blivit lite rosa men det är inget krångel om man skulle behöva reklamera det (såvida de inte sagt det när man köpte plaggen)
    Det var ju en del M har totalt kanske fem par brallor i garderoben och det funkar behjälpligt. Men nu hade jag tänkt testa NS. Kanske ska vi börja med ett par jeans och en munkjacka. Jag tycker det verkar som om deras tröjor sitter tight? *ogillar*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15