Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

lillronya skrev 2009-10-15 22:05:46 följande:
    Nu har vi lärt oss att ge i tid. För det är inte så roligt med suppar när man blir lite större ju. Småttarna får det fortfarande och det är en superbra uppfinning!! Tänk på det förresten, att flera pencillin finns i suppar med. Om barnen kräks av flytande eller vägrar ta det. Läkarna undviker att skriva ut det för det är dyrare än flytande. Men såååå mycket enklare ju.
    Lilla S spyr dessutom upp penicillinet Bra sätt att bli av med det tycks hon tänka. Vi lyckades aldrig underhållsbehandla hennes njurbäckeninflammation.
  • mortillsju
    mortillsju skrev 2009-10-15 22:05:01 följande:
    Troligen. Kan funka men osäkert. Hennes storlek bör vara 80. Vi hade 92 förra vintern till S som var runt 90.
    Och som tillägg, den passade perfa nu i augusti när hon var 98
  • mortillsju

Idag under en liten klarare stund pekade S på att hon ville ha en lila och en rosa lurv. Det grejade hon minsann där hon hängde i knät och kikade med mamman på laptopen

Så lila eller rosa??

• mortillsju
    LJ2 skrev 2009-10-15 22:08:58 följande:
    typiskt =(( får leta vidare då =)) tack för svar iaf!!
    Hoppas du hittar!! De brukar säljas på T. Bästa overallen ever i alla fall!
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-10-15 22:11:52 följande:
    åhh det är svårt val!!! men jag säger nog LILA
    Ja det sa ju S med.....*inväntar tolvslaget*......
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-10-15 22:31:12 följande:
    jag var på bvc idag och pratade om vaccinet. hon sa "jaa dom rek ju att man ska vaccinera men jag vill inte råda för jag är emot det" klokare jag blev dååå
    har du läst på

www.krisinformation.se/web/Pages/Page____31481.aspx

Om du scrollar ned har du frågor och svar där. Den infon var bra för mig som alltid frågar varför
  • mortillsju

Hur är det med lurvstorlekarna. Bubblan har ju köpt 110 och S är längre än henne vid pass 1 meter, räcker 110 till henne då?

Och M på 112 vad ska han ha??

• mortillsju
    Buttelina skrev 2009-10-15 22:44:30 följande:
    det är sånt här som jag inte gillar att läsa Fortsatt övervakning kommer att ske av det nya vaccinet för eventuella oväntade händelser som inflammatoriska sjukdomar, neurologiska sjukdomar och överkänslighetsreaktioner som kan upptäckas vid övervakning av massvaccinationen.
    Men det är ju sanningen. Men om du läser vidare står det att detta är samma vaccin som använts under ett flertal år det är bara den avdöda bakteristammen man byter ut. Och det är ju rätt väl testat. Det man förr trott gav neurologiska skador var kvicksilvret och det finns ju i samtliga vaccin vi ger våra barn (tyvärr).
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-10-15 22:50:48 följande:
    Kliniska studier på gravida kvinnor har inte genomförts av etiska skäl, men man har gjort studier på gravida råttor. Råtta har valts för att den svarar på vaccinet med ett immunsvar som liknar det hos människa. Man har behandlat råttorna före och under graviditeten för att kunna studera effekter under olika delar av graviditeten. Dessa studier visar inte på några skadliga effekter vid användning under graviditet. Man kan inte vara säker på att effekterna i dessa djurstudier helt och fullt återspeglar effekter hos människa. detta låter ju inte heller så bra . så de gravida som tar det är levande testpersoner
    Tyvärr. Samtidigt är ju hög feber en stor risk vid tidiga graviditeter.....
  • mortillsju
    Tjollabolla skrev 2009-10-15 22:51:48 följande:
    Jo, fast dom biverkningarna får dom ju av alla vaccin. Det är nog lindrigare än svininfluensan... Jag börjar fundera på om det är det Milo har... Hög feber, ont i kroppen, halsen, hostar...
    Viist tänker man så?! Lilla S är inte förkyld, mer sjuk så det lutar åt någon slags influensa på henne i alla fall.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15