Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Olivers Mamma skrev 2009-10-16 10:13:36 följande:
    Jag gillar helt enkelt deras byxor o sen är jag ju en traderatok o det e ju så kul när man får tillbaka så stor del av det man betalat för dem Hoodsen e jag oxå ganska förtjust i men tycker att 400kr e lite mycket för dem iom att jeansen kostar det och jeansen går att använda mycket längre tid. Så några hoods bor det här men inte allt för många (kanske bara 12 st) Mortillsju här e lite bilder www.facebook.com/home.php#/album.php?aid=125245&id=705850949 på Oliver, på den tröjan har han 104 o på byxorna 98
    Jag har ju inte facebook men mina barn ....så jag ska kolla sen när de kommit hem från skolan....tur man har stora barn

Klart man får roa sig med klädsamlande. Ett intresse är ett intresse. Samla verktyg eller jeans, vad är skillnaden??
  • mortillsju
    Olivers Mamma skrev 2009-10-16 10:13:36 följande:
    Jag gillar helt enkelt deras byxor o sen är jag ju en traderatok o det e ju så kul när man får tillbaka så stor del av det man betalat för dem Hoodsen e jag oxå ganska förtjust i men tycker att 400kr e lite mycket för dem iom att jeansen kostar det och jeansen går att använda mycket längre tid. Så några hoods bor det här men inte allt för många (kanske bara 12 st) Mortillsju här e lite bilder www.facebook.com/home.php#/album.php?aid=125245&id=705850949 på Oliver, på den tröjan har han 104 o på byxorna 98
    Jag är ute efter en hood till min son de vi har nu är ruskigt slitna och sen har vi väl nån velourjacka från pop....säga vad man vill men cool är den inte

Sen han började sin nya lekskola har han stiftat bekantskapen med spindelmannenkläder. Jag vill undvika dessa och tänkte presentera andra coola kläder helt enkelt.

Jag funderar dock på färg. Vi har en snygg svettisjacka i rött hemma (meandi) kanske skulle jag ta en grå eller möjligtvis den brun/beiga utan huva....Hmmm...
  • mortillsju
    saturnina skrev 2009-10-16 10:20:50 följande:
    Ja, jag tycker också 15% är snålt, men jag beställde ändå, för i fjol tog det jag ville ha slut. Blev ju bara glad när jag fick några procent till avdragna. Är det inte typiskt. En traderare betalar 3 veckor försent. Mailar mig nu och undrar var klänningen är. Ojdå, jag tog visst hela 2 dagar på mig att skicka den!
    Vad beställde du??
  • mortillsju
    melizza skrev 2009-10-16 10:22:51 följande:
    du galna kvinna...20 jeans och 12 hoods vi har 2 par jeans som min dotter inte ens gillar pga mudden nertill "mamma jag gillar inte dessa för den här" och så visar hon mudden nertill men mamman älskar dem jeansen så hon inte ens kan sälja vidare dem....dem är så himla snygga och sitter så himla snyggt på med.......himla unge som vägrar använda dem
    Sicken busunge. De får för sig saker ibland, det är bara så. Lilla S tokvägrade supersnygga klänningen från Mini a Ture i somras. Jag sålde den....jag kunde inte ens prova den på. Gud vad hon skrek.
  • mortillsju
    saturnina skrev 2009-10-16 10:25:50 följande:
    Alldeles för mycket, men det var sånt som jag velat ha länge. Till storasyster: 2 knapptunikor, babuschka och Ikat Till lillasyster: Colette-lavendula-klänningen  stort ååååååååhhhh och katvigs rosarandiga fuskpolo. Buspojken fick ingenting - det är hårt när man har systrar...
    Åhhh så fint det låter. Jag tycker Ikattrycket är superfint live men tunikan fanns tyvärr inte i lillasysters storlek. Men leggingens fanns såg jag (fina till babushkan). Är Coletteklänningen från MAT? Här hemma älskar jag MAT, barnen skriker bara de ser dessa kläder. Vi har liiite olika smak kan man säga
  • mortillsju
    melizza skrev 2009-10-16 10:29:14 följande:
    javisst....jg har med trott att det är en fix idé som hon bara har fått för sig och att det snart går över men näää när det gäller NS jeansen så säger hon att dem vill hon inte ha för mudden men det går bra att ha velourisar eller andra byxor med mudd nedtill *knasunge*
    Kanske sitter de åt på nåt läskigt vis? Mina små är jättenoga och känner i midjan och drar i plaggen hit och dit innan det är OK. Det kan ju vara nåt som är obehagligt för henne. Mina små är som din dotter....en gång nej....så är det nej helt enkelt.
  • mortillsju
    saturnina skrev 2009-10-16 10:30:25 följande:
    Lavendulaklänningarna är MOLO ju!!!! Ja, först gillade jag blanket mer, men ikattrycket har växt. Och jag tror Olivia passar väldigt bra i det.
    Aha.... molo. Måste kolla in den.

Vi har blanketleggings men nej det gillar vi inte så mycket så de ligger mest oanvända. Men Ikat hade vi gillat, mycket mustigare i färgen!!
  • mortillsju
    JuliaochNelly skrev 2009-10-16 10:31:16 följande:
    Jag tänkte faktiskt köpa dom bruna till henne då dom är så mjuka annnars så vägrar hon NS för dom är så hårda  Tyckte hooden är helt underbar i kvaliten och är lika fin efter 4 tvättar nu. Mitt N på byxorna är lika fint fortfarande.
    Hårda?? M har ju jeans från HM och där kan vi snacka hårt, men han ska abolut ha dem, han älskar jeans.
  • mortillsju
    JuliaochNelly skrev 2009-10-16 10:31:16 följande:
    Jag tänkte faktiskt köpa dom bruna till henne då dom är så mjuka annnars så vägrar hon NS för dom är så hårda  Tyckte hooden är helt underbar i kvaliten och är lika fin efter 4 tvättar nu. Mitt N på byxorna är lika fint fortfarande.
    Dina små är så fina på bilderna i BT. Jag roade mig ju igår med att kolla in hela den senaste. De är så fina och har mycket fina kläder!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15