Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-10-14 22:04:11 följande:
    nää 3-4 funkar LÄTT på isabel fortfarande i alla fall förra årets
    Då hoppas jag de fina traktorerna funkar på M. Den är så fin till en kille Och rosa med kaniner (??) till S.
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-10-14 22:06:38 följande:
    Är det smart att ha med fleece i? Klart om man kan ta av det kan det ju vara bra.... Är det den som smultron länkade till?
    Ja det är det. Den är jättebra. Fodret går att ta ut. Fodret består av fleece i kroppen och tunnt vaderat fodertyg i ärmar och ben.
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-10-14 22:07:12 följande:
    jag gillar ju inte brunt så mycket men den bruna luvan med traktorer är underbar
    Japps fick ditt meddelande. Vilka färger har ärmarna (prickiga?) ??
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-10-14 22:12:52 följande:
    jag kan lägga in bild om du vill
    Ja tack! Jag måste grunna på färgen om den passar S......
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-10-14 22:14:01 följande:
    Hmm får nog åka och klämma på en sån. Gillar verkligen våra skalisar! Skulle vilja ha en röd overall till Anjelin. Annars får jag nog leta svarta skalbyxor sålänge. Hur är de i stl, byxorna alltså? Hon har 98 i jackan...
    Nu är lilla Anjelin i helt annan division än mina "små". Hur lång är hon nu?
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-10-14 22:16:00 följande:
    Hon är hela 90 cm lång.
    Kankse 92 då. Men hon är väl lite tunn  med? Risken är att de blir stora i midjan. Kanske ska du testa Helly Hansens skalbrallor?? Jag har för mig att de är lite smalare i midjan. Reimas är jo också tokbra. Kanske kan du ha tur på T?
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-10-14 22:17:26 följande:
    åhh s som klär så fint i blått  det är det isabel inte gör
    Ja hon gör ju det lilla raringen Samtidigt riskerar Molos tröjor att sitta lite tight på mina små över magen. Vill du mäta vidden rakt över magen så ska jag provmäta med en tröja här hemma ....
  • mortillsju

Nu har jag tröstat och nattat tre-åring.

Mätt tröja och fundilerar vad den passar till och om 110 skulle funka. Trvlig sysselsättning

• mortillsju
    Buttelina skrev 2009-10-14 23:03:22 följande:
    alltid lia trevligt den hade nog varit urtrevlig till katvigs röd/vita leggings med *mumsigt*
    Och leggingsen kanske med Katvigs rosa/rosa ?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15