Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Tjollabolla skrev 2009-10-16 13:29:48 följande:
    Han har fortfarande feber, men jag tror den är lite lägre idag. Han sover nu... Å den lille i magen knep igen TOTALT idag, heelt omöjligt att se vad det var!! Jag som var sååå nyfiken Blir till att åka till Malmö å göra könsul om några veckor
    Bus bebis Ibland är det så. På mina två yngsta såg jag kön själv på UL själv....frågade aldrig personalen. Det var så uppenbart

Härligt att Milo är lite bättre.
  • mortillsju
    Tjollabolla skrev 2009-10-16 13:44:03 följande:
    Ja, BUSbebis! Smiter undan när dom ska lyssna på hjärtat och allt vad dom än ska se så flyttar den sig. Vi var där i 40 minuter idag Det gör mig lite orolig, Milo var såå lugn i magen och lugn även som bebis, men hur blir denna?! Hehe. Idag var det helt omöjligt att se, dom har verkligen dålig utrustning här. Det är såå grynigt. Funderar på om man ska boka könsul om 2 veckor eller vänta ännu längre så man verkligen ser? Det står att man kan göra det från v.18. Om 2 veckor är jag i v. 23-24 nånting... *svåra beslut*
    Jo men det är ju klart de ser då. Jag som amatör såg själv under en vanlig undersäkning i v 19.
  • mortillsju
    Tjollabolla skrev 2009-10-16 13:58:34 följande:
    Ja jag har ju några lager iväg iofs Men nu bokade jag fredag om 2 veckor! måste ju absolut veta innan SALGEN Om det blir nån!! Gubben bara fnyser....  Han hoppades på att det inte skulle finnas datum lediga innan salgen, haha. Billigare så
    Men då funkar det absolut innan Salgen.....klart du måste veta innan. det fattar väl varenda en??
  • mortillsju
    Tjollabolla skrev 2009-10-16 14:19:56 följande:
    hehe det ska jag säga till honom Äh, han vet att han inte har ngt om säga till om. Jag ville ju kolla sist med, men då vägrade han. Så denna gången är det inte mer än rätt att jag får min vilja igenom! Åhh fick hem dom fiiiinaste velourisarna från Mysungar. Gud vad hon är duktig och färgerna är underbara
    Vad betalade du per styck?? Jag har varit i kontakt med henne men inte beställt än....
  • mortillsju

Hon är så duktig!! Jag tror jag ska mejla henne och fråga om hon vill komponera några set till S. Det hade varit jättekul att se hennes förslag!!

• mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-16 14:51:49 följande:
    Go dagens! Har suttit nästan hela dagen med att knåpa ihop en arbetsfördelning här hemma för två heltidsarbetande   Mailade ett utkast till gubben men han har inte svarat
    Bra jobbat. Nån rättvisa får det väl vara ändå??
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-16 15:02:23 följande:
    Ja! Jag tänker inte fortsätta vara någon service person här om jag ska arbeta.. Då får han tacksamt skippa sin fotbollskväll och dra sitt strå till stacken han åxå... Drar han iväg på nån resa en vecka och jag ska ta hans uppgifter här då så får han väl ta mina veckan efter Inte bara jag som ska dubbelarbeta inte!! Har en känsla av att vi kommer vara lite osams i kväll
    Det är inte mer än rätt. Detta får vara värt lite bråk. Allas arbete måste värderas lika när man bor ihop. Bara tuffa till dig!! Ska båda dra sitt står till stacken lönemässigt måste båda arbeta lika mycket hemma. Thats it!!
  • mortillsju
    saturnina skrev 2009-10-16 17:59:42 följande:
    Snacka om att det gåt i ett och att man börjar bli senil! Hämtade trenne barn strax innan 15.00: - Kom på att vi glömt Olivias pianobok hemma och körde hem för att hämta. - Åkte och hyrde Mamma Mu. - Åkte till pianot - Kom på att jag glömt videofilmen i affären. - Kastade in resterande barn i bilen och åkte tillbaka till affären - Hämtade på pianot - Käkade pizza med 3 fredagströtta barn på pizzerian. - Hem - på med pyjamasar. - Popade popcorn. - Tände brasa. Äntligen mys med Mamma Muuuuuu
    Så underbart!! Måtte ni mysa ordentligt nu efter alla omvägar dit!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15