• JsN

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

RååSa BuBBlan skrev 2009-12-06 21:16:38 följande:

Jo nån form av överbeslastning va det, för jag satte igång ugnen, sen smälte jag smör i micron och micron började knasa av-på-av-på-av-på samma med tv:n av-på-av-på-av-på, alla lampor på nedre plan lös jättesvagt, tvättmaskin stannade.. Jag drog ut tv:n fort som satan, sen böt jag den säkringen som va trasig..
    Kolla alla säkringar! Omdu har gamla så kolla att de är ordentligt iskruvade allihop. Är de nya prova att fluppa av och på dem. Kolla även jordfelsbrytaren.(Hela köket och alla lampor går inte på samma säkring) Fundera på om något ytterligare är inkopplad som inte brukar vara på. Är frysen på infrysning? Är torktumlaren igång? Någon mobil på laddning på ovan plats? Laddare i ngn kontakt?

I vårt hus kunde man inte dammsuga om TV:n var på och brödrosten eller vattenkokaren var igång.
  • JsN

RååSa BuBBlan skrev 2009-12-06 21:35:58 följande:

Japp! får bli en elis i morrn!!
    Är spisen sista elgrejen in? Ring försäljningstället och be om hjälp! Det måste mätas spänningar i alla era maskiner!
  • JsN

RååSa BuBBlan skrev 2009-12-06 21:39:16 följande:

Tre år e ju bra, men dett är nog inte ett fel på en produkt.. Måste vara nåt knas i elsystemet här.. Men helt plötsligt??? Borde det inte visat sig liiite tidigare om nåt är feldraget? *fattar inte*
    Förmodligen ligger knaset i någon av era maskiner och mest troligt i en pryl som går på mer än en fas (eftersom så mycket påverkas) Är det kontakt till spisen ellerharen elektriken kopplat in den?
  • JsN
    Smultronhjärta skrev 2009-12-06 21:51:50 följande:
    Jag har lärt mig av en Varbergare att det där med frakt är viktiga grejer
    Vem av oss? Stormis jag har handlat hos barnlyan och baboon idag om vi ska samfrakta något.
  • JsN
    Stormis skrev 2009-12-06 23:27:55 följande:
    Man ska inte bråka med höggravida snålisar . Det där med frakt är relativt och beror på varan, antalet och/eller rabatten . Bet i det sura äpplet och bet frakt idag för 10 IdaT-strumpor .
    På samma ställe som jag betalade frakt för 6 par? Gast eftersom hon strulade till min beställning så får jag rabatt på frakten.
  • JsN

RååSa BuBBlan skrev 2009-12-07 11:50:41 följande:

Go dagens!Kikar in en snabbis innan vi ska ut..Helt mysko med elen här!! Jag stängde av huvudbrytaren och sen på igen och nu funkar allt igen precis som vanligt förutom digitalboxen   El är verkligen ett konstigt fenomen!! Men glad är jag för att slippa köpa ny spis, micro och tv
    Du ska ändå se till att kolla spisen! Spontant tror jag att det är något glapp i spiskontakten! Vem kopplade in spisen?
  • JsN

RååSa BuBBlan skrev 2009-12-07 12:56:31 följande:

Spisen har bara en stick kontakt så den satte vi i själva Men det känns verkligen som att spisen är boven i dramat, vi har ju haft problem med proppar som går i ett sen den kom hem, sen verkar det vara nån feldragning i elen här för spisen bör väl gå på en ensam säkring? Inte tillsammans med tv:n i ett helt annat rum liksom
    Spisen går på mer än en fas så den ligger garanterat på flera säkringar. (Om du tittar i proppskåpet så _ska_ där finnas en förteckning över vilka säkringar som går vart)

Om det är spisen som är boven i dramat (vilket låter troligt på det du säger) så kan det vara glapp antingen i spisens stickkontakt eller i väggkontakten som spisen är kopplad till.

Du kan prova att dra ut spiskontakten och se om något verkar löst. Men bättre är att ringa spislevernatören och berätta om ert problem så skickar de förhoppningsvis någon som tittar på det. Är det spisen det är fel på så tar de kostnaden, om det är er väggkontakt så blir det ju er kostnad men det måste ju åtgärdas.
  • JsN

Stormis, pytte vägde också över 4kg och hen slutade snabbt vara stor... *ler* Bra att de har koll på dig iaf! Och viktuppskattningar är ju just skattningar, de kan variera ganska mycket. Har han fixerat sig?

• JsN
    Greksmurfen skrev 2009-12-07 15:10:38 följande:
    jag vägde 2920g så jag var 20g tyngre än maxen =)..... så tror att det kommer bli samma med denna bebisen =)....
    Hoppas kan du ju. Jag trodde på det. JAg vägde typ 2,7, ut kommer det en klump på 4,1...
  • JsN
    Smultronhjärta skrev 2009-12-07 19:13:28 följande:
    Men har inte du packat väskan och färdknäppt ännu? Du minns väl va vi sa...behöver ju inte vara nått avancerat, typ in och ut och så var det slut
    Det är att ställa stora krav på maken.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15