• JsN

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Smultronhjärta skrev 2009-12-10 11:33:34 följande:
    Hihi..ja du har ju annars spenderarbyxorna på såg jag i kalendertråden
    Så mycket övertid som jag jobbar just nu så måste jag unna mig liiiiite.
  • JsN

Fantastiska Skatt skrev 2009-12-10 12:19:54 följande:

Ska också testa!!Men hur i allsindar får ni i barnen det? Är det inte flytande och
    Tuttifrutti.
  • JsN
    Smultronhjärta skrev 2009-12-10 12:38:30 följande:
    Jo det står det på flaskan men det är minsann ingen piggelinsmak på det
    Jag tycker att det luktar tuttifrutti, men det smakar inte det. Men jag har kommit på varför. För mig är det inte tuttifrutti om det inte är sött, pytte har inte den kopllingen utan accepterar därför smaken.

Pytte sitter på köksbänken varje kväll och så tar vi först en liten sked med 5 droppar av sempers magdroppar och sedan 1 tsk fiskolja. Det är inledningen på kvällsritualen. Det är väldigt viktigt att hen får hålla måtten när jag häller upp och att hen får ta det själv.
  • JsN
    SmillaMilla skrev 2009-12-10 17:31:45 följande:
    Stormis: Men lilla vännen! Vi undrar var du är varje minut du inte är här. Så skulle vi fråga efter dig skulle du hata oss efter dessa kämpiga dagar. Håller alla tummar att det skall starta snart.
    *tar risken*

Stormis om ni vill leka med oss imorgon får du höra av dig. JAg har hunden hemma så såtillvida är jag begränsad och ska lämna pytte hos farmor strax efter två för sedan ska jag göra mig julfin. (Dvs lyxa med en eftermiddag hos frisören)
  • JsN
    Smultronhjärta skrev 2009-12-10 20:20:51 följande:
    Eller dessa kapslar som är för barn:www.vitaminvaruhuset.se/shop/
    Någon anledning till att du länkat till sammakapslar med jordgubbsmak tre ggr nu?
  • JsN
    Zvartaliljan skrev 2009-12-10 20:18:50 följande:
    #"¤%(/)=`?()/#¤"!¤%&///)=(/&%¤¤#""!"#¤%&(/))=)NU HAR UNGEN RIVIT SÖNDER TAPETERNA I HENNES RUM!!!!!!!!!!!Jag är så ARG så jag KOKAR o ska inte tala om hennes pappa...hans ögon blev svarta så det är bäst hon håller sig borta från honom ikväll annars lär det koka över! Hon VISSTE att hon gjorde något fel för när jag kom in i rummet så gömde hon sig direkt under sängen!!
    Andas! Räkna till hundra... långsamt! Andas igen!

Kom ihåg att hon inte gör det för att vara elak! Fundera på om ni kan förstå varför hon söker så mycket uppmärksamhet just nu, just idag.

Räkna långsamt till hundra igen och försök sedan inse att den här dagen kommer att bli en rolig berättelse om henne när hon är stor!
  • JsN
    Zvartaliljan skrev 2009-12-10 20:29:49 följande:
    Nu har jag sammandragningar av bara h*lvete! Tror hon gör allt detta för att få min uppmärksamhet...hon förstår ju inte varför jag inte leker med henne längre. Jag försöker ju läsa för henne, pussla o.s.v men kan ju inte direkt låta henne rida på ryggen o.s.v...Min ork och mitt tålamod är nere i botten just nu...
    Har du berättat det för henne? Alltså verkligen utgått ifrån att hon förstår om du förklarar? *gillar Juul*

Det är ju så att det är mycket roligare att retas om man får respons, det tycker vi vuxna också. Därför är förmodligen det effektivaste att kärleksbomba allt neutralt och positivt och försöka ignorera allt negativt... Lätt sagt och svårt gjort när tålamodet är noll och tröttheten stor.

Men var rädd om dig liljan, låt F ta konflikten och gå och vila. Ni är två och då måste han ta det största just nu.
  • JsN
    Stormis skrev 2009-12-10 20:33:53 följande:
    Dessutom funderar jag på att njuta lite ensam då maken är ledig imorgon...
    Det tycker jag du gör rätt i! Glöm bara inte bort att närvarorapportera efter MVC.
  • JsN

Liljan, du kanske försöker för mycket? Maia märker säkert hur dåligt samvete du har för att du inte _kan_ (vilket inte är samma sak som inte orkar). Tillåt _dig själv_ att ta plats, men berätta varför, och låt pappan hennes vara den som roar.

• JsN
    Zvartaliljan skrev 2009-12-10 20:39:24 följande:
    Ja jag har försökt förklara MÅÅÅÅÅNGA gånger att vi måste vara rädda om lillebror i magen...men hon verkar inte vilja lyssna.flera gånger har hon försökt slå/sparka mig i magen...det är skrämmande, hur kommer det bli när lillebror är född egentligen?? om svartsjukan finns redan nu??Jaha...hur förklarar vi nu de sönderrivna tapeterna för hyresvärden? Antar att vi får stå för hela kostnaden själva för att tapetsera om även om det var gamla tapeter??
    Lillebror är för abstrakt! (Herregud jag tog inte till mig och _förstod_ att det skulle bli en unge förrrän hen var ute) Det är DIG hon måste vara rädd om och försiktig med!Och hon slår inte, eller har sönder, för att vara elak utan för att få en respons.

Man räknar normalt av slitage på tapeter utifrån planerat underhåll. Jag vet inte hur lång tid detär på tapeter, men förmodligen 12-15år. Så ni ska bara behöva betala för tidigareläggandet av tapetseringen.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15