Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-13 19:31:34 följande:
    Den är uuuuuuunderbar!!! Annars är ju superblue urtjusig åxå, men jag hittade den inte med luva i rätt strlk
    och så passar den till allt känns det som. det rosa....det lila och det röda. Hon har mycket sånt min tjeja.

Jag är inne på lite rosa/rosa katvig med. Vad har du till klänningarna i den randen. Butte gav mig lite tips....men vad har Bubblan till? *försöker minnas nåt foto*
  • mortillsju

Förresten...idag på dagis hade S, rosa/orange velourklänning, brun/brun pantalong och strumpor i vit/brun. Samtlia fråpn Katvig....och sen när hon gick ut tog hon på sig lila/vita mössan. Så underbart cool hon var och lekskolefröken på 65 gav henne världens komplimanger

• mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-13 19:36:45 följande:
    Vi har bara haft den en gång tror jag å då va det Babuschka leggingsen.. Eller nä två ggr... Molos lila stars med rosa muddar
    Åhhh så sött. Tyvärr funkar inte babybyxan på S *för lång* men den är ju bara så fin
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-10-13 22:22:15 följande:
    Tänkte slänga in en helt ot fråga.... Barnen här har fått hem lappar ang vaccinet mot den nya influensan. Vi har också fått genom jobbet. Jag har bestämt mej för att ta den och mannen tänker inte ta den. Gemensamt har vi bestämt att Nikita och Anjelin ska få den. Emilio vet vi ju inte eftersom han är för liten men i riskgrupp. Problemet är de stora tjejerna som är 12 och 15 år. De vägrar. Vill inte ta spruta! Jag vill ju att de ska ta den men vill ju inte tvinga dem... Hur hade ni gjort?
    Låt dem bestämma själva. Mina på 15 och 17 vägrar också...liiite svårt att släpa den ovilliga till VC
  • mortillsju
    Busbellan skrev 2009-10-13 22:52:42 följande:
    Ja, Nora är ju inte så gammal, men hon vägrar också En klasskompis till henne hade ju hört nån säga att man kunde bli förlamad av vaccinet, det stod ju nån artikel om det i nån tidning för ett tag sedan. Det är dock inte jag särskilt orolig för
    Nä jag är inte heller orolig men vill man inte i tonåren är det rätt svårt att tvinga så det styruntar jag i. Jag vaccinerar de små , jag bestämmde mig efter att ha läst på krisinformation.se Det var ju samma vaccin som använts länge....så jag tutar och kör. Sen minns jag också hur dåliga de små varit när de haft feber *huvva*....
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-10-13 23:04:05 följande:
    haha Matteo gillar jag o sambon Mario...men de andra två tror jag inte någon av oss gillar
    Åhhh jag gillar Maia och Otis.
  • mortillsju

LILJAN....

här kommer min åsikt. Gör dig av med tjejplaggen. För när lillebror är född kommer du främst välja det pojkiga så blir det flickiga liggande. Bättre att omsätta

Jag sparar ofta storebror Ms kläder till S. Tror du det används? Pyttigt lite och bara om det krisar och det lär det inte göra i er lillebrors garderob. Den ungen kommer icke att lida nöd. Sanna mina ord

• mortillsju

Hej i Tråden!!

Idag hade jag tänkt att lurvshoppa. Tror ni jag hann? Nädå. Men i morgon så!!!

• mortillsju
    solouniko skrev 2009-10-14 20:31:19 följande:
    Liljan du är tokig Men mycket tycker jag du kan behålla, särskilt mycket småfolkiar! Vad ska du shoppa för lurvar?
    Ja jag har ju inte kommit igång med lurvinköpen än Så var sin till de små. Det känns som de behövs nu......

Din lilla är så fin i sina luroveraller och geggamojamössor!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15