Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

LJ2 skrev 2009-12-19 22:09:04 följande:
    men det e kul o shoppa då e det svårt o låta bli =)) jag sitter o velar färger, sen ska jag klicka hem med
    Vilka velar du mellan?
    Jag tog en av varje färg av de nya färgerna som fanns på barnlyan. En till varje barn
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Pimm skrev 2009-12-19 22:15:45 följande:
    Ja för dej som behövde tre st så var det perfekt, jag har ju bara ett barn så jag tog gigi m 30%. Grön blev det här, tycker bäst om den mörkblå men köpte ju småfolks mörkblå för en veckas tid sedan så det var ju givet val
    Ja, då var det ju inte så svårt val
    Jag köpte en röd småfolk nyligen så Ella fick den cerisa. Nora gillar inte rosa färger så hon fick den gröna och August fick den mörkblå. Han har redan en turkos och en grön så den blå kändes inte så aktuell till honom.

Men jag får nog sälja nån av Ellas lurvar framåt våren. Nu har hon en rosa, en ljuslila och så höstens mörklila. Så fick hon en cerise nu då så en måste nog åka
  • Busbellan

Måste fråga er här i tråden för att jag antar att vissa här är likadana som mig
    Jag shoppar alltid massvis (enligt vissa alldeles för många) julklappar till barnen.
    Jag älskar att göra det och fixa med paketen och älskar att se när de sitter där med en stor hög med klappar framför sig på julafton.
    Men oj vad folk kan reta sig på att man handlar mycket julklappar, tycker det ändå vore upp till var och en.
    till och med från släkten får man pikar.
    Visst jag hade förstått det om vi suttit där på julafton och mina barn fått dubbelt så många klappar som kusinerna, men så är det inte.
    Vi delar ut det mesta av paketen på morgonen och sen har vi bestämt att timten på em har 4 paket till varje barn så alla får lika många då.

• Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2009-12-19 23:00:51 följande:
    Jag tycker alla gör som de själva vill Av oss får Maia inte mycket...men det är också för jag vet att hon får så mycket av släkten på båda hållen. Det är jättesvårt att köpa något till henne då vi inte vet vad andra köpt, o vill inte stå där med dubbelt sen.Så nu får hon "bara" en dinosauriebok, en tröja och ett par klackskor från oss. Jag ville köpa en stor bondgård på öb och en bebisdocka med ljud men vi köper det efter jul när vi vet vad hon fått av andra istället...
    Ja, här blir det i princip inget från släkten, bara från farmor och farfar (men de köper vi också så det vet vi vad det är )
    eftersom barnen har 18 kusiner+ 2 bonus så har vi gett upp att köpa till släkten, Vi lägger de pengarna på våra egena barn som vi vet vad de vill ha och behöver istället
  • Busbellan
    Damien och Adrian skrev 2009-12-19 23:01:32 följande:
    jag tycker det var så tjejiga pastellfärhgeer de flesta. Vill inte bara ha svart o vitt heller, men rejäl grön färg och fin blå hade väl inte skadat? Rött hade varit fint.... kul idé, med maxantal paket, så slipper tomten knäcka ryggen.  Nä jag tycker man ska få köpa hur många paket man vill,hos oss i släkten är det tradition med översvallande mkt just på jul, det är skitkul! om någon har synpunkter så är det acvundsjuka, kontra med något annat. Jamen du åker ju till Teneriffa varje år DET är slösesri med pengar el bortskämdhet det. Många har synpunkter på att jag bryr mig om märkeskläder - ni känner igen det där. Jag brukar säga - andra köper teknikska prylar, samlar på skor, väskor el dyr inredning. Vi har alla en hobby. Jag har en till: jag köper för mkt leksaker och presenter till mina barn. OCH jag gillar inredning, haha, jag är verkligen shopoholic!
    japp, resorna ska jag kontra med, sånt gör aldrig vi
    Nora känns som hon får allra mest egentligen. Hon fyller ju år på juldagen och man är så rädd att hon ska få mindre presenter för att hon fyller så nära jul, men då blir det alldeles för många istället
  • Busbellan
    Preggi skrev 2009-12-20 19:52:41 följande:
    GodkvällHär verkar det lugnt.Någon som sett molos rånis den tjocka någonstans i strl 3-5 år?
    Nån särskild färg du är ute efter?
  • Busbellan

Idag fick jag hem två lurvar från barnlyan.
    Åh, vad den marinblå var fin live *älskar*

• Busbellan
    Milliz skrev 2009-12-21 13:49:44 följande:
    Den ser jättefin ut Vilken var den andra du fick hem? Jag är så sugen på den rosa lurven.
    Den rosa med lila kant, helt underbar den också
    Men det anade jag innan, var inte lika säker på den blå egentligen, men den överträffade helt klart mina förväntningar
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-12-21 21:22:04 följande:
    Hej i tråden!Äntligen kan jag kika in här efter en fullproppad dag.Först gekås, sen innebandymatch och sen hem och göra julgodis och klä granen.Granen är inte klädd ännu iofs. Barnen sitter och trär i band i de nya julgranskulorna. Tack för en trevlig gekåsdejt, snultron!!!
    Varför kunde ni inte tagit gekås igår när jag var där

Vi har med varit på innebandymatch idag, Noras lag mötte pojklaget, gick väl sådär
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-12-21 21:44:33 följande:
    Ja det var ju typiskt!!Alicias F12 mötte de stora tjejerna i F14. Stortjejerna fick stryk med 2-1! Sååå himla roligt!!
    Åh kul!! Noras F-99 ska möta F-98 nästa vecka, ska bli spännande att se hur det går

Ni skulle helt klart varit på gekås igår och lyssant på Erik Grönvall
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15