Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

LJ2 skrev 2010-01-03 22:03:18 följande:
    inte lätt det där..tror att även om pojkar e lika stora, så kan de sitta olika på olika =) min har ganska lång överkropp, så behöver en stl större där än  på byxor, det har han 104 på nu bara, som han ska.. tror tom han har 98 kvar på nåt par.. men på en som har kort överkropp o korta armar så kan samma tröja va stor =) *tyvärr*inte mer hjälp nu, sorry.. =))
    August är 112 cm lång, med korta ben och ganska långa armar, men han är ganska smal och fyller inte ut nåt på bredden.
    han har inte en enda tröja i 122 än, så 110/116 borde kanske räcka till honom
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Milliz skrev 2010-01-03 22:12:52 följande:
    Här är Elias ca 96cm i stl 98/104. (ignorera att han bara har långkallingar på sig )
    H I L L A skrev 2010-01-03 22:09:49 följande:
    Jag tror absolut Agust kan ha 110/116. Love har den storleken och han är nog en aning större än din Agust
    Ja, det verkar som 110/116 borde räcka, tack
  • Busbellan
    j o n n a h skrev 2010-01-03 22:22:42 följande:
    hej! snabb storleksfråga till er som kan molo.. molos vinteroverall till kille som beräknas vara ca 104 cm i typ okt-nov, det är väl helt kört med en 104 väl? han måste väl ha en 110?
    Ja, jag tror att det skulle behövas 110
    Min dotter är 94 cm lång nu och 98 sitter ganska perfekt på henne
  • Busbellan
    Stormis skrev 2010-01-03 22:38:59 följande:
    Bra, ytterligare ett till bevis på att det är 98 vi ska köpa till nästa år. Attans att 92 troligen inte passar, köpte ju en på halva priset, men men, man får ju igen pengarna...
    Hur lång kommer hon vara nästa vinter? Kanske räcker dt med 92? Ellas overall sitter alldeles perfekt nu, men den kommer säkert räcka vintern ut, så snabbt växer de ju inte längre
  • Busbellan
    Stormis skrev 2010-01-03 22:46:07 följande:
    Enl kurvan är hon ca 94 om ett år ser det ut som. Jo och A verkar vara en bra jämförelse med K .
    ja, då måste hon nog ha 98, detta är en overall i 98 på 94 cm lång Ella

• Busbellan
    lillronya skrev 2010-01-03 22:52:31 följande:
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ den är så fiiiiiiiin!E MÅSTE ha en sån!!Här är vår....
    ja, jag bara ääääälskar den, måste nog försöka få tag på en till nästa år också
    och vi har äntligen fått Ella att använda sina rånisar också

Den rosa tycker jag är jättefin också, stod och höl i en sån på salgen i våras
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2010-01-03 22:56:45 följande:
    Nu sitter Maia o sjunger för lillebror undrans om hon kan lyckas söva sig själv på kuppen också...
    hihi, vad gulligt {#lang_emotions_heart}
    Hoppas ni får sova i natt sen i alla fall
  • Busbellan

Vad var det för adress till den där tyska eller holländska sidan eller vad det var, där nån shoppade småfolk?

• Busbellan
    Buttelina skrev 2010-01-03 23:05:12 följande:
    du kan få köpa mina
    jag har inte ens det linnet
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15