• Päron1986

Vi Undersköterskor!

Jag tänkte starta en tråd för oss Undersköterskor!

Här kan vi berätta om vårt arbete, dela med oss av erfarenheter, löner, rutiner osv!

Hemtjänst, äldreboenden, sjukhus osv!

Fast.. vi tänker såklart på att vi inte bryter någon sekretess!

Hoppas ni tycker det är en rolig tråd och att vi blir många som följs åt :)

Lite om mig:
    Jag blev undersköterska våren 2008 och har jobbat i hemtjänst sen dess, har erfarenhet av boenden sen tidigare!

• Svar på tråden Vi Undersköterskor!
  • sensibel

blev färdig uska 2001, jobbat i hemvård sen dess, dessutom innan utb, jobbat på boende

• familjstaffanstorp
    Päron1986 skrev 2009-10-15 14:16:49 följande:
    Jag tänkte starta en tråd för oss Undersköterskor!Här kan vi berätta om vårt arbete, dela med oss av erfarenheter, löner, rutiner osv!Hemtjänst, äldreboenden, sjukhus osv!Fast.. vi tänker såklart på att vi inte bryter någon sekretess!Hoppas ni tycker det är en rolig tråd och att vi blir många som följs åt :)Lite om mig: Jag blev undersköterska våren 2008 och har jobbat i hemtjänst sen dess, har erfarenhet av boenden sen tidigare!
    Jag blir färdig USK vid årsskiftet, läser hemifrån på distans. Är ute på praktik inom primärvården just nu och har jättekul!!!!
  • Tant Groda

Jag trivs helt okej, men är för tillfället lite trött på det.
    Har en ganska lång pendelväg till mitt jobb och skulle vilja ha något närmare

• Päron1986

Jag pendlade 5 mil ett tag, tio per dag alltså.. inge skoj! nu har jag ca 7km till jobb :)

• Nagoyam W

Jag blev färdig uska 03. Jobbar nu innom hemtjänsten. Företaget som jag jobbar på är privat. Det är bra lön och bra arbetstider och ligger här i stan där jag bor. Nackdelen med jobbet är att det är så mycket städa. Det gillar jag inte alls. Hur jobbar ni andra? Privat eller inom kommunen? tycker ni att det skilljer sig från kommun och privat om ni har någon erfarenhet av det vill säga.

• Vinterblomma

Jag älskar mitt jobb som auktoriserad matlådevärmare! (hemtjänst). Tycker det är så givande men jag är lite putt på vissa regler....ex vi får inte sätta på ett plåser eller hjälpa en människa att ta blodsocker..... det tycker jag är sjukt!

Jag har jobbat inom äldreomsorgen i tio år, flera boenden och 3 olika hemtjänster.

• Päron1986
    Vinterblomma skrev 2009-10-20 14:25:23 följande:
    Jag älskar mitt jobb som auktoriserad matlådevärmare! (hemtjänst). Tycker det är så givande men jag är lite putt på vissa regler....ex vi får inte sätta på ett plåser eller hjälpa en människa att ta blodsocker..... det tycker jag är sjukt! Jag har jobbat inom äldreomsorgen i tio år, flera boenden och 3 olika hemtjänster.
    Får ni inte ta blodsocker??? men.. det gör vi jätteofta! vilka skillnader!

en sak jag funderat på.. är ni delegerade att byta stomi? det får vi göra i min kommun, utan delegering.. knepigt!
Svar på tråden Vi Undersköterskor!