• Päron1986

Vi Undersköterskor!

Jag tänkte starta en tråd för oss Undersköterskor!

Här kan vi berätta om vårt arbete, dela med oss av erfarenheter, löner, rutiner osv!

Hemtjänst, äldreboenden, sjukhus osv!

Fast.. vi tänker såklart på att vi inte bryter någon sekretess!

Hoppas ni tycker det är en rolig tråd och att vi blir många som följs åt :)

Lite om mig:
    Jag blev undersköterska våren 2008 och har jobbat i hemtjänst sen dess, har erfarenhet av boenden sen tidigare!

• Svar på tråden Vi Undersköterskor!
  • Ruggugglan

Här är en till uska! Blev färdig julen -08 och har arbetat inom äldreomsorgen på ett lång vik. sedan dess. Jobbat lite inom äldreomsorgen innan utbildningen också.

Ska dock ha barn nu i januari, så jag ska vara mammaledig ett tag. Sedan funderar jag på att söka mig mot psykiatrin eftersom det intresserar mig väldigt mkt.

BF 24 januari.
  • Tant Groda
    Kem skrev 2009-11-10 21:16:40 följande:
    Tant Groda, jag jobbade som receptionschef på ett hotell.
    Då är det ganska stor skillnad
  • Tant Groda

Hur reagerar ni när ni ser alla dessa bilder när de vaccinerar?
    Det är fruktansvärt sällan den har handskart på sig, och många har både ringar och klockor på sig. Trodde att ALLA visste att man inte ska ha klockor eller ringar på sig!

• Ruggugglan
    Tant Groda skrev 2009-11-11 17:56:44 följande:
    Hur reagerar ni när ni ser alla dessa bilder när de vaccinerar? Det är fruktansvärt sällan den har handskart på sig, och många har både ringar och klockor på sig. Trodde att ALLA visste att man inte ska ha klockor eller ringar på sig!
    Vi hade samma problem med läroboken vi hade under utbildningen. På var och varannan bild hade de smycken, var utan handskar osv. Läraren skrattade och trodde de skämtade med henne.
    BF 24 januari.
  • Päron1986

Tant Groda skrev 2009-11-11 17:56:44 följande:

Hur reagerar ni när ni ser alla dessa bilder när de vaccinerar? Det är fruktansvärt sällan den har handskart på sig, och många har både ringar och klockor på sig. Trodde att ALLA visste att man inte ska ha klockor eller ringar på sig!
    Det är ju faktiskt oacceptabelt!
  • Päron1986

Någon som har något att dela med sig av?

Hur är det hos er, mkt jobb? många vikarier?

• Tant Groda

Vi har en hel del just nu på jobbet, jobbar ju på en infektionsavd. Än så länge är inte inte så många svininfluenser men man märker att det ökar i snabb takt.
    Just nu har jag elev oxå, något som jag inte alls tyckte såg fram emot...och det är inte så kul heller.
    Min elev verlkar inte vara så intresserad, men samtidigt har hon jobbigt på det privata planet så det kanske tar all must ur henne

• leia83

hej svejs här hoppar jag in. Jag har arbetat inom vården sedan 2001 varit utbildad usk sedan 2006. Har arbetat inom äldre omsorgen tidigare men har äntligen nått mitt mål och jobbar nu på sjukhus i danmark, trivs som fisken i vattnet och får göra en massa roliga saker som man som usk inte får göra i sverige. Har precis blivit upplärd i att sätta venflon, iv, samt att ta ekg! skit skoj.
    Ni som jobbar på sjukhus vilken lön har ni?

• Päron1986
    leia83 skrev 2009-11-26 19:56:26 följande:
    hej svejs här hoppar jag in. Jag har arbetat inom vården sedan 2001 varit utbildad usk sedan 2006. Har arbetat inom äldre omsorgen tidigare men har äntligen nått mitt mål och jobbar nu på sjukhus i danmark, trivs som fisken i vattnet och får göra en massa roliga saker som man som usk inte får göra i sverige. Har precis blivit upplärd i att sätta venflon, iv, samt att ta ekg! skit skoj. Ni som jobbar på sjukhus vilken lön har ni?
    vad roligt! bor du i danmark också då?

jag fick ett vikariat under dec månad, väldigt skönt för en timvikarie!
  • Tinko

Hoppar in här jag med! Färdig uska sen april i år Hade den oerhörda turen att bli erbjuden en fast tjänst redan innan jag var klar med skolan... På samma äldreboende där jag jobbade extra under utbildningen.

Måste bara kolla med er andra som jobbar inom äldreomsorgen då jag bara har jobbat i ca 1½år, sen jag började så har sammanlagt 12st boenden gått bort (Vi har rum för nio boenden). Är inte det ganska mycket?

Svar på tråden Vi Undersköterskor!