• Päron1986

Vi Undersköterskor!

Jag tänkte starta en tråd för oss Undersköterskor!

Här kan vi berätta om vårt arbete, dela med oss av erfarenheter, löner, rutiner osv!

Hemtjänst, äldreboenden, sjukhus osv!

Fast.. vi tänker såklart på att vi inte bryter någon sekretess!

Hoppas ni tycker det är en rolig tråd och att vi blir många som följs åt :)

Lite om mig:
    Jag blev undersköterska våren 2008 och har jobbat i hemtjänst sen dess, har erfarenhet av boenden sen tidigare!

• Svar på tråden Vi Undersköterskor!
  • STAmbassadör
    Päron1986 skrev 2009-11-06 20:59:28 följande:
    vet ni vad? idag på kursen fick vi veta att coca cola innehåller fiskrens! På "Pengar för livet"-kursen!
    visste du inte det innan?!
  • MaddeJimmy

Kul med en USK tråd! :)

Jag jobbar som tim. vik. inom hemtjänsten. Kan inte påstå att jag trivs men vad gör man.. Pengar måste man ju ha!

Tidigare har jag jobbat på ett demensboende.

Nu i höst har jag läst Barn- och ungdomssjukvård och hade min APU på en barnoperationsavdelning, snacka om att jag trivdes där! Synd bara att de har anställningstopp, både på vik. och tjänster trots att de behövde folk!

• Tant Groda

Det är inget roligt läge just nu med alla anställningsstopp, vi fick ha kvar våra vik tack vare svininfluensan, så något gott förde den ju med sig

• kokos

Åh här passar jag in Är utbildad USK sedan 2004, men har jobbat inom vården sedan 1999.
    Jobbat som personlig assistent i enskilt boende men även som hemtjänst, vårdbiträde på boende för dementa och även palliativ vård.
    Nu är jag mammaledig, men har en fast antällning på ett äldreboende (låst demensavdelning) som gruppledare/USK.

Jag har dock fått problem med axlar och rygg så ibland funderar jag på att byta jobb, men amtidigt trivs jag så bra att jobba med människor, men kroppen säger ifrån

• MaddeJimmy

Arbetsuppgifterna sliter på kroppen, absolut, inget snack om saken!