• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Camilla R

Idag skall vi baka ut våra fullkornsdinkelpepparkakor. Får se hur de blir. Sen fortsätter vi (jag) att smyga fram lite pynt. Det är ju mysigast så här före jul

• Sussi N

Mycket pysslande här
    Kom att tänka på julkorten igår, hmmm, får se vad vi kan pyssla ihop.
    Inredningsprojekten är stillastående nu inför jul, jag skall bara ta det lugnt och njuta kommande veckor.
    Ha en skön söndag.
    www.sussisvarld.blogspot.com

• Ari Gold

Idag har vi varit på granhuggardag, grillat korv, åkt traktor och släpat hem granar.

Jag hade tänkt baka lusskatter ikväll men glömde att köpa jäst. Nu hoppas jag verkligen att min sambo (som är på innebandy) hör mitt meddelande och köper med det på vägen!

Imorgon hoppas jag verkligen att snickarn kommer med våra väggar till utbyggnaden. De har ställt hit verktyg i fredags så därför tror jag på det. Vill ju ha färdigt innan jul!

Annars drömmer jag om sommarprojekt nu: byta lockpanel och måla fönsterågarna ockragula...mmm..

• Juleja

Vi har haft barnfritt i helgen. Superskönt!
    Hunnit med namngivningskalas, restaurangbesök och bio. Idag fick jag äntligen nya uttag i farstun (har tjatat ett tag om det, och just det, mannen är elektriker) så nu fick tallriset sin efterlängatde ljusslinga och en stjärna kom upp fönstret.

Nytt i bloggen också
    kungmarta.blogspot.com

• Juleja

Camilla:
    Hur blev pepparkakorna? Är nyfiken på det, låter gott, även om det är svårt för mig som inte tål gluten... =(

• Fröken Vit i Madickenhuset

Hej!

Camilla R skrev 2009-12-05 08:09:38 följande:
    fröken vits värld skrev 2009-12-04 20:32:36 följande: Det var ett jättefint reportage och ett jättefint hus och hem. Själv bor jag i Björknäs.
    Tack, vad roligt att du gillade reportaget!

Björknäs är verkligen ett mysigt område och nära till stan är det också med snabbussen. Men Skurubron måste de ju göra något åt snart, tycker man. Det är ju hopplöst på morgnarna.
    Camilla R skrev 2009-12-05 08:18:36 följande:
    Fröken Vit, var i Saltsjö Boo är det ni bor? Fick för mig att det var Lännersta??Ser fram emot att få se ännu mer av ert hus. Jag har inte kvar tidningen själv, då jag gav bort den till våra grannar som bor i ett Eksjöhus och skulle bygga till inglasad veranda -så de fick tidningen som inspiration och för att se hur fint det blir.
    Det stämmer att vi bor i Lännersta/Boo Gård. Vilket minne!

Hur gick det med grannarnas glasverandabygge? Fick de någon inspiration? {#lang_emotions_wink} 

Kram Fröken Vit.
  • Pums

Jäklans vad nöjd jag känner mig efter dagen!!!
    En auktion och flera loppisar och en massa små fina fynd senare sitter jahg här med ett nöjt leende.
    Egentligen mest små saker men ack så kul!

Läste jag nåt om gul ockra???? I lover it!!!! Vill också ha!!