• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Peak

Camilla R skrev 2009-12-08 12:52:51 följande:

Nej, jag tror bara de ligger kvar en veck a på TV4 play. Men kolla där för säkerhets skull.
    ja letade där och man får se avsnitt 2 imorgon tydligen...trist!
  • Peak

Camilla R skrev 2009-12-08 13:09:06 följande:

Avsnitt 2 kan man se fram till imorgon, sen är även den borta..
    jaha jag vände på det
  • Peak

var hittar man snygga barnskor, lite annorlunda? Trött på de vanliga butikerna som finns här i stan...finns det inte lite snygga skor någonstans? Jag gillar ju iofs sneakers men förutom det? Såg några roliga häromdagen från ett spanskt märke, Garvalin.

• Pums

Idag har jah hunnit med en massa, men var uppe för fem också (högst ofrivilligt vill jag lova...).
    När lillen sov första svängen på morgonen målade jag klart tvättstugan.
    Även målat klart alla bänkskivor, hyllor, konsoler samt lite annat smått och gott.
    Hann även grunda en säng som vi funderar på om lillen ska få när han vuxit ur spjälisen.
    Hur länge hade era barn spjälsäng????

Städa mm går ofta att göra när lillen är vaken men måleri grejer gör jag när han sover, och det är oftast mellan 2-4 timmar fördelat på två pass under dagen.
    Men nu väntar jag på att han ska vakna så vi kan åka och handla mat.
    Är vrålhungrig....inte bra att åka till affären då, brukar slinka ner en massa onödiga saker!

Om jag orkar så ska jag klä om mina tvättkorgar ikväll.
    Mannen min som innan tyckt att det här var ett helt onödigt projekt börjar nu som sakteliga mjukna.
    Han tittade in där idag och sa att det började bli riktigt fint.
    Sen började han ge sina åsikter om "pyntet".
    Men sörni där var det stopp!! hi hi!
    Här har man stått och slitit med allt det tråkiga som målning, slipning, städning, ja ni vet och så kommer han som på en räkmacka och lägger  sig i det mest roliga, inrdningsbiten.
    Nej nej, den karamellen är min!

• mage06

Hej, hej! Nu är det strax mörkt, IGEN! Tänker hela tiden på Fluffis mormors påminnelse om att det ljusnar efter jul

Pums: *hihi*ja, som man bäddar får man ligga Men vad skönt ändå att få det som man vill!?

Leia: Hang in there! Inte kul!

Peak: Angulus, Bisgaard och Vincent har fina skor tycker jag. Är det finskor du är ute efter eller?

Här finns de danska skorna, 50% på Angulus var det visst
    www.ajabajakids.com/shop.asp&brandID=121

• mage06
    Pums skrev 2009-12-08 14:59:56 följande:
    Idag har jah hunnit med en massa, men var uppe för fem också (högst ofrivilligt vill jag lova...). När lillen sov första svängen på morgonen målade jag klart tvättstugan. Även målat klart alla bänkskivor, hyllor, konsoler samt lite annat smått och gott. Hann även grunda en säng som vi funderar på om lillen ska få när han vuxit ur spjälisen. Hur länge hade era barn spjälsäng???? Städa mm går ofta att göra när lillen är vaken men måleri grejer gör jag när han sover, och det är oftast mellan 2-4 timmar fördelat på två pass under dagen. Men nu väntar jag på att han ska vakna så vi kan åka och handla mat. Är vrålhungrig....inte bra att åka till affären då, brukar slinka ner en massa onödiga saker! Om jag orkar så ska jag klä om mina tvättkorgar ikväll. Mannen min som innan tyckt att det här var ett helt onödigt projekt börjar nu som sakteliga mjukna. Han tittade in där idag och sa att det började bli riktigt fint. Sen började han ge sina åsikter om "pyntet". Men sörni där var det stopp!! hi hi! Här har man stått och slitit med allt det tråkiga som målning, slipning, städning, ja ni vet och så kommer han som på en räkmacka och lägger  sig i det mest roliga, inrdningsbiten. Nej nej, den karamellen är min!
    Ha, ha, ja att "de" inte kan fatta att det är "vår grej" Vad duktig du är som får så mycket gjort när barnen sover, jag sover helst också själv om de gör det om dagen, *hihi*. Ang. spjälsäng så hade vi den ca 2 år med E och det verkar bli ungefär samma med S. Men jag börjar bli lite oroligt för att hon skall tippa över kanten och bryta nacken då hon ibland står mellan spjälorna och de är inte så höga eftersom det är en gammal säng...

Åh, vad jag vill ha större...stooort! Vi bor 5 personer på 90 kvadrat och det börjar kännas lite crowded här om man säger så... Jag funderar som bäst på hur projektet "reclaim the bedroom" skall kunna genomföras . Jag sover inte bra i samma rum som barnen då jag spänner mig och tror att de skall vakna när som helst... E har en egen liten skrubb men S är fortfarande "kvar"