• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Pums
    Ari Gold skrev 2009-12-06 20:27:24 följande:
    Pums: kul med loppisfynd, men såg inga bilder i bloggen?Ungefär såhär tänker jag mig fönstren på vårt hus, ev. lite ljusare.farm3.pics.objektdata.se/pic/pic.dll/image?ur...
    Bilder kommer men det blev så mörkt innan vi kom hem igår.

Tittade in på din länk, blev helt salig. Tycker det är sååå fint med ockra.
    Faktiskt så satt jag och min man igår på morgonen och pratade om just det.
    Det är vanligt uppe i Hälsingland att de har just gul och det är bara för underbart.
  • Daggdroppen

Sorry för att jag inte hänger med här! Jag försöker göra saker då barnen sover och har fullt upp.

Nu funderar jag på julkorten och att ta en genväg, nämligen printa ut text på baksidan av korten och adresserna på kuverten istället för att skriva alla hundrafemtioelva julkorten för hand. 20 cm * 10 cm är formatet. Vad heter det????

• Ari Gold

Vad glad man blir när man kommer hem och det ser ut så här! Trodde aldrig att de ***** snickarna skulle dyka upp.

Nu får ni förresten se vår deprimerande baksida. Blir förhoppningsvis lite snyggare nu också. Den nya dörren kommer sitta på sidan (mot den vita stolen) och så bli det treluftsfönster med fast sexdelad pröjs både uppe och nere.

Mittemot ytterdörren (mot stående stegen) blir det en verandadörr. På högra sidan om ubyggnaden ska det senare bli en glasveranda i vinkeln. Huset är längre på den sidan och det är söderläge.
  • numberone

ARi:

Hantverkare är hopplösa... thats it!! STäll in dig på att de kommer fara å flyga och inte arbeta hos er så strukturerat och planerat som du tror. Jag trodde aldrig vi skulle bli klara här hemma, fasar för vårt gigantiska utbygge ... huua!!

• Ari Gold

Jo tack det har vi redan märkt. De gjorde grunden för evigheter sedan, efter det har det inte hänt något på evigheter förrän idag.

Litar INTE på hantverkare och i vanliga fall gör vi allt själva - men det här skulle ta för mycket tid kände vi, och med rotavraget blir det inte värt det att ta ledigt för att vara hemma och snickra.

• mage06

Hej flickor! Hinner inte med här... Förra veckan var lite crazy...
    Ett läkarbesök jag fasat för gick bra-allt bra, pjuh!
    E fyllde 3
    Svärmor här, med allt vad det innebär, bland annat en förhatlig kassaapparat i jordens alla plastiga färger och med pling och allt. Men E älskar den så hon är förlåten...
    Migrän, som jag alltid har när jag träffar svärmor
    Finalen var en underbar skaldjursbuffé med hotellövernattning dom jag visar lite från i bloggen. Så skööönt, vill ha meeer! Mer lyx i vardagen! *fniss*

Hur går det med julklappsinköp för er? Jag har bara köpt en, men en bra en En våningsdocksäng i fil de fer till tjejerna

Jag letar föresten efter kransar i tex flätad pil med ljus i att hänga i fönstren. Sett överallt förut, ingenstans nu Någon som vet var de kan finnas? Har kollat Rusta, Hemtex, Jysk...

Välkomna in i bloggen
    www.noamajahemma.blogspot.com

• Gummsan82

I går hittade jag en tjej på Blocket som sålde en mindre servis bestående av 6 mattallrikar, 6 assietter, 4 (eller om det var 6) mindre skålar till frukostfilen typ och en lite större skål. Stilen var lantlig, lite shabby, vitt porslin och under glasyren så var det lite slitet så man så lergodset under. För detta skulle hon ha 300 kr och det var nytt och oanvänt, etiketterna satt kvar under. Sa till min man att jag önskade mig det i julklapp, bad snällt och viftade lite med ögonfransarna Mailade en länk till annonsen och vart hon bodde till honom på jobbet. I kväll skulle jag iväg å posta lite paket och råkade se att det stod en kartong i bilen, en bananlåda med tidningspapper i. Och annonsen är borttagen... Hoppas hoppas!

• Prinsessan Leia

NEJ här ligger maken och jag i MAGSJUKA får ju inte hända
    inte nu, finns ju Inte tid för sånt...men men bara å bita ihop och hoppas flickorna klarar sig

Trevlig kväll på er !!