• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Camilla R
    Juleja skrev 2009-12-06 19:03:01 följande:
    Camilla:Hur blev pepparkakorna? Är nyfiken på det, låter gott, även om det är svårt för mig som inte tål gluten... =(
    Kakorna blev jättegoda och kommer bakas igen -känns också något bättre när de ju är en aningens nyttigare. Även om de ju fortfarande innehåller mycket fett och socker.
  • Camilla R

fröken vits värld skrev 2009-12-06 19:22:00 följande:

Hej!

Tack, vad roligt att du gillade reportaget!Björknäs är verkligen ett mysigt område och nära till stan är det också med snabbussen. Men Skurubron måste de ju göra något åt snart, tycker man. Det är ju hopplöst på morgnarna.

Det stämmer att vi bor i Lännersta/Boo Gård. Vilket minne!Hur gick det med grannarnas glasverandabygge? Fick de någon inspiration?  Kram Fröken Vit.
    Ja, Skurubron är en riktig propp på mornarna så något måste verkligen till.
    Grannarna är så gott som klara med bygget och är jättenöjda.
  • Tjock kulan
    Bellevue skrev 2009-12-06 21:08:33 följande:
    Vem var det som hade ett bra pepparkaksrecept? I sin blogg tror jag?
    Det var fluffiga
  • Gummsan82

Min mormor oh morfar vill ge mig en tidningsprenumeration i julklapp.
    Någon som ni kan tipsa om? Gärna med vitt och lantligt tema
    www.tidningskungen.se/

• Fröken Vit i Madickenhuset

Hej!

Gummsan82 skrev 2009-12-06 23:08:46 följande:
    Min mormor oh morfar vill ge mig en tidningsprenumeration i julklapp.Någon som ni kan tipsa om? Gärna med vitt och lantligt tema www.tidningskungen.se/
    En tidning som är helt underbar är ju Lantliv som iaf jag älskar.
    Längtar varje gång till nästa nummer och det är tre veckor mellan numren.
    Vakre hjem är ju också en väldigt fin, norsk tidning.
    Jeanne Dárc Living heter en annan.
    Drömhem och Trädgård, Hus och Hem, Allt i Hemmet osv är ju inte lika roliga om man är ute efter lantlig charm i vitt. De har för mycket funkis och Mio-stil på deras reportage, tycker jag.

Jag ska i alla fall önska mig de ovan nämnda tidningarna i julklapp! 

Lycka till nu, mormorn och morfarn...{#lang_emotions_wink}

Kram och god natt önskar Fröken Vit.
  • Sagalin
    Bellevue skrev 2009-12-06 21:08:33 följande:
    Vem var det som hade ett bra pepparkaksrecept? I sin blogg tror jag?
    Jag gjorde ett från Sju sorters kakor och när jag köpte pepparkakskryddblandning från Santa Maria så stod samma recept på påsen.
    Pepparkakorna går åt som smör i solskenet här hemma barnen och maken tycker de är så goda.
  • Sagalin
    Gummsan82 skrev 2009-12-06 23:08:46 följande:
    Min mormor oh morfar vill ge mig en tidningsprenumeration i julklapp.Någon som ni kan tipsa om? Gärna med vitt och lantligt tema www.tidningskungen.se/
    Favoriterna är Lantliv och Allt i hemmet.

Hus och hem har alltid min syster så den lånar jag av henne och den är lite för modern för mig men kul att bläddra i.

Drömhem och trädgård är väldigt ojämn, ibland lantlig och ljus inredning ibland modern/retro med massor av grälla färger.