mage06 skrev 2009-12-08 15:12:43 följande:
Ha, ha, ja att "de" inte kan fatta att det är "vår grej" Vad duktig du är som får så mycket gjort när barnen sover, jag sover helst också själv om de gör det om dagen, *hihi*. Ang. spjälsäng så hade vi den ca 2 år med E och det verkar bli ungefär samma med S. Men jag börjar bli lite oroligt för att hon skall tippa över kanten och bryta nacken då hon ibland står mellan spjälorna och de är inte så höga eftersom det är en gammal säng...Åh, vad jag vill ha större...stooort! Vi bor 5 personer på 90 kvadrat och det börjar kännas lite crowded här om man säger så... Jag funderar som bäst på hur projektet "reclaim the bedroom" skall kunna genomföras . Jag sover inte bra i samma rum som barnen då jag spänner mig och tror att de skall vakna när som helst... E har en egen liten skrubb men S är fortfarande "kvar"
Har alltid varit värdelös på att sova överhuvudtaget och det tar mig minst en timme att gå ner i varv. Så om lillen sen vaknar när jag precis håller på att somna så är det som tortyr.
Så mitt överlevnadssätt är att hålla igång och inte känna efter hur trött jag är.
OOpps, blir nästan mörkrädd när jag läser vad jag skriver....hjärtat kanske man ska tänka på....
Vad gäller utrymme är jag alldeles för bortskämd med.
Men när vi letade hus så var vi helt inställda på att köpa ett stort ett.
Just för att vi flyttade till en billigare ort så var det möjligt, i vår hemstad hade vi inte haft råd med det.
Vi tyckte vårat hus här var billigt men grannarna tyckte det var dyrt.
men allt är ju relativt och huspriser kan ju variera kraftigt beroende på vart man bor.
Men jag trivs kanon i våra 8 rum som är fördelade på dryga 200 kvm och konstigt nog så utnyttjar vi alla rum till fullo trots att vi bara är tre i familjen. Men vem vet, kanske man blir fler i framtiden då är det bra med extra rum.