• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Pums
    mage06 skrev 2009-12-08 15:12:43 följande:
    Ha, ha, ja att "de" inte kan fatta att det är "vår grej" Vad duktig du är som får så mycket gjort när barnen sover, jag sover helst också själv om de gör det om dagen, *hihi*. Ang. spjälsäng så hade vi den ca 2 år med E och det verkar bli ungefär samma med S. Men jag börjar bli lite oroligt för att hon skall tippa över kanten och bryta nacken då hon ibland står mellan spjälorna och de är inte så höga eftersom det är en gammal säng...Åh, vad jag vill ha större...stooort! Vi bor 5 personer på 90 kvadrat och det börjar kännas lite crowded här om man säger så... Jag funderar som bäst på hur projektet "reclaim the bedroom" skall kunna genomföras . Jag sover inte bra i samma rum som barnen då jag spänner mig och tror att de skall vakna när som helst... E har en egen liten skrubb men S är fortfarande "kvar"
    Har alltid varit värdelös på att sova överhuvudtaget och det tar mig minst en timme att gå ner i varv. Så om lillen sen vaknar när jag precis håller på att somna så är det som tortyr.
    Så mitt överlevnadssätt är att hålla igång och inte känna efter hur trött jag är.

OOpps, blir nästan mörkrädd när jag läser vad jag skriver....hjärtat kanske man ska tänka på....

Vad gäller utrymme är jag alldeles för bortskämd med.

Men när vi letade hus så var vi helt inställda på att köpa ett stort ett.
    Just för att vi flyttade till en billigare ort så var det möjligt, i vår hemstad hade vi inte haft råd med det.
    Vi tyckte vårat hus här var billigt men grannarna tyckte det var dyrt.
    men allt är ju relativt och huspriser kan ju variera kraftigt beroende på vart man bor.

Men jag trivs kanon i våra 8 rum som är fördelade på dryga 200 kvm och konstigt nog så utnyttjar vi alla rum till fullo trots att vi bara är tre i familjen. Men vem vet, kanske man blir fler i framtiden då är det bra med extra rum.
  • Pums
    Daggdroppen skrev 2009-12-08 15:23:07 följande:
    Ha ha, det vågar jag inte nämna! Ingen inredningsblogg, men typ blondinbella fast morsa Men men... Min kloka mormor skulle säkert ha några ord som skulle lugna ner mig Det blir ljuuuusare snart
    Nej men nu blir jag jätte nyfiken!!! mer ledtrådar, please1
  • numberone
    Daggdroppen skrev 2009-12-08 15:23:07 följande:
    Ha ha, det vågar jag inte nämna! Ingen inredningsblogg, men typ blondinbella fast morsa Men men... Min kloka mormor skulle säkert ha några ord som skulle lugna ner mig Det blir ljuuuusare snart
    är de PW??
  • mage06
    Pums skrev 2009-12-08 15:24:44 följande:
    Har alltid varit värdelös på att sova överhuvudtaget och det tar mig minst en timme att gå ner i varv. Så om lillen sen vaknar när jag precis håller på att somna så är det som tortyr. Så mitt överlevnadssätt är att hålla igång och inte känna efter hur trött jag är. OOpps, blir nästan mörkrädd när jag läser vad jag skriver....hjärtat kanske man ska tänka på.... Vad gäller utrymme är jag alldeles för bortskämd med. Men när vi letade hus så var vi helt inställda på att köpa ett stort ett. Just för att vi flyttade till en billigare ort så var det möjligt, i vår hemstad hade vi inte haft råd med det. Vi tyckte vårat hus här var billigt men grannarna tyckte det var dyrt. men allt är ju relativt och huspriser kan ju variera kraftigt beroende på vart man bor. Men jag trivs kanon i våra 8 rum som är fördelade på dryga 200 kvm och konstigt nog så utnyttjar vi alla rum till fullo trots att vi bara är tre i familjen. Men vem vet, kanske man blir fler i framtiden då är det bra med extra rum.
    Åhh, vad skönt att höra att fler känner så... Tortyr var ordet!

Ja huspriserna är problemet där jag bor, en kompis/granne sålde precis sitt, en gammal sommarstuga på ca 100 kvadrat i ganska dåligt skick för 3,2 miljoner:-O Då "måste" kök och badrum göras om! Det finns inte en chans att jag ens skulle vilja betala de pengarna! Men vi trivs så bra i vår lilla stad så vad skall vi göra... Irriterande då vi dessutom bor i hyresrätt och har betalat över 1 miljon i hyra!

Härligt med 200 kvadrat!
  • mage06

numberone: Hej hur går det med allt?! Du använder verkligen dina schabloner du, mina ligger mest och ser fina ut

Tänkte också på PW Jag läser inte hennes blogg men har varit inne någongång men hon är väl ok, eller?

• Peak
    mage06 skrev 2009-12-08 15:02:22 följande:
    Peak: Angulus, Bisgaard och Vincent har fina skor tycker jag. Är det finskor du är ute efter eller? Här finns de danska skorna, 50% på Angulus var det visst www.ajabajakids.com/shop.asp&brand...
    ja de var snygga, tänker på sådana typ vanliga vardagsskor men här i stan finns det Din sko, Wedins och sen är det inte så många fler som har barnskor så det finns inte så mycket att välja på...
    Hur ser man att det är 50% på angulus?
  • Bellevue
    mage06 skrev 2009-12-08 15:02:22 följande:
    Angulus, Bisgaard och Vincent har fina skor tycker jag. Är det finskor du är ute efter eller? Här finns de danska skorna, 50% på Angulus var det visst www.ajabajakids.com/shop.asp&brand...
    Köper ni skor till barnen för såna pengar? Observera att jag inte hoppar på någon, är bara nyfiken
  • numberone
    mage06 skrev 2009-12-08 15:41:19 följande:
    numberone: Hej hur går det med allt?! Du använder verkligen dina schabloner du, mina ligger mest och ser fina ut Tänkte också på PW Jag läser inte hennes blogg men har varit inne någongång men hon är väl ok, eller?
    JA  I LOVE shablonerna.... Mina låg länge innan jag fick fnatt... Börja inte!!

Jag gillar itne PW alls... för mig är hon toooo much!!