• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Mimmi 71

Tjock kulan skrev 2009-12-13 19:48:42 följande:

Mimmi 71 skrev 2009-12-13 18:59:01 följande:
    Jag var lika snål , värme upp det i mjölken på spisen bara o det smakade bra med saffran ändå. Synd på fyllningen annars får du väl bjuda fåglarna i ert kvarter på lussebulls fika
    det gick som tur var att äta iallafall - riktigt goa faktiskt. Men det får nog bli en sats till med rätt fyllning
  • Pums

Nu har jag och lillen tagit en uppfriskande långpromenad, det var kallt och soligt ute så det var verkligen jätte skönt.
    Snart är det dags för lillen att sova sin eftermiddagstupplur och då ska jag ta det lugnt med en kopp kaffe och lite lussebullar.

• Tjock kulan

Mimmi 71 skrev 2009-12-14 11:25:09 följande:

Tjock kulan skrev 2009-12-13 19:48:42 följande:
    det gick som tur var att äta iallafall - riktigt goa faktiskt. Men det får nog bli en sats till med rätt fyllning

Nu blir det julgrans jakt med Alice brallis i släptåg , hej så länge
  • Camilla R
    Anton2005 skrev 2009-12-14 10:08:51 följande:
    Hej på er!Hoppas att ni alla har haft en bra helg!Jag och sambon var till Sthlm och shoppade klart så gott som alla julklappar. Jag skulle vilja ha en liten sopborste och skyffel i trä till Algot men de var slut överallt. Är det någon här som vet vart jag kan hitta såna?Nu ska jag läsa tebax litte
    iris Hantverk har ju de finaste tycker jag, men de har ju ingen enskild web-shop, eller har de det?? Gissar att du kollade i deras butiker när du var inne i Stockholm.
    Annars så har Barnkammaren en variant som också är fin
    www.barnkammaren.nu/pages/Sopset2.jpg
  • mage06

Hej, hej! Snöö! Vad fint det är alltså, hoppas den stannar lite...

Kaktus76 skrev 2009-12-14 11:04:44 följande:
    Är det där du gör dina fina kollage i din blogg?? Isf vilken av alternativen har du valt? Här i Norr har vi det kallt idag,minus 13 grader och det var länge sedan vi hade så kallt..... Är hemma till 16 idag med 2 krassliga barn. Ögonfluss och feber Sedan åker de till sin pappa och jag åker iväg på jobbet... Hoppas ni alla får en toppendag!!
    Ja, det är där Fick tipset av SussiN för länge sen... Det är lite olika vad jag väljer dels kan du ju välja antal rutor själv genom att fylla i antal rader och kolumner dels kan du gå in och välja olika färdiga alternativ. Klickar du på dem ser du till höger ett exempel på hur de ser ut. Have fun!
    Anton2005 skrev 2009-12-14 10:08:51 följande:
    Hej på er! Hoppas att ni alla har haft en bra helg! Jag och sambon var till Sthlm och shoppade klart så gott som alla julklappar. Jag skulle vilja ha en liten sopborste och skyffel i trä till Algot men de var slut överallt. Är det någon här som vet vart jag kan hitta såna? Nu ska jag läsa tebax litte
    Kalikå brukar ha tror jag...

Nu skall jag titta lite i bloggar
  • Tjock kulan

Villa Nordåker skrev 2009-12-14 16:52:38 följande:

Så charmig *ler bara jag tittar på den* tänk att de suttit o pysslat ihop detta pyntet själv, förstår om du är en stolt hönsmamma