• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Gummsan82

Hej på er...

Hade planerat att pyssla lite inför denna julen bl.a. en lingon- och en blåbärskrans... Men nu har all motivation och glädje inför detta runnit ut mig. Orsaken; min man...
    Vi skulle börja julpynta, ställa fram tomtar och så, nu ikväll... Han börjar med det och jag slår in lite julklappar på kontoret... när jag kommer ut så har han plockat ner alla fotografier så familj, släkt etc i vitrinskåpet i tvrummet. Ja han har i stort sett röjt undan allt pynt, prydnadssaker och fina små detaljer som jag gillar att ha framme. Inte bara i vardagsrummet utan i alla rum utom typ tre... 'Man måste ju plocka bort om man ska kunna ställa fram julsakerna', var hans kommentar när jag blev arg, ledsen och förbannad över vad han gjort. Jag tycker att man kan komma överens om vad man sk ta bort och ställa fram...
    Risken är att jag är en inredningshitler nu när man varit hemma så mycket och verkligen börjat intressera sig för en viss typ av stil på inredning och sitt hem. Jag önskar faktiskt att han inte brydde sig alls... att jag fick pynta och inreda utan att han hade en åsikt.
    Faan... jävla skit!
    Såg fram emot att inreda och pynta nya köket och badrummet men nu bryr jag mig inte. Känns inte roligt när jag vet att han retar sig på vad jag vill ha framme och vart jag vill att en del saker ska stå...

Jaha... det var den julefriden... fuck!

• Gummsan82

Ursäkta svordommarna! Ordförådet blir inte så städat när man är ledsen och arg...
    Hoppas ingen tog illa upp!

• Tjock kulan
    Gummsan82 skrev 2009-12-13 21:16:10 följande:
    Ursäkta svordommarna! Ordförådet blir inte så städat när man är ledsen och arg...Hoppas ingen tog illa upp!
    Djupandas , kan förstå att du blir less, meeeeen julen är inte pyntet utan myset och att få vara tillsammans. Låter klychigt jag vet men det är ju faktiskt så till syvende och sist. Så gå nu ut till honom and kiss and make up
    natt i natt
  • Venezuela
    Juleja skrev 2009-12-13 13:39:12 följande:
    Ladydaj:varför ett svart lager först o sen vitt? Det låter spännande. Hur blir resultatet då, jämfört med bara vitt?
    Det är precis som du/ni gissade lite senare. Vill kunna slipa fram lite slitna kanter om jag blir sugen på det. Det är inte alltid jag gör det, men jag vill ha möjligheten. Vi blev bortbjudna på mat i kväll så jag hann bara göra den svarta strykningen, men i morgon kanske det kommer nån bild om jag hinner klart.

Känns skönt att flera av er har positiva bilder av förlossningen, sånt är alltid trevligt att höra
  • mage06
    Kaktus76 skrev 2009-12-13 18:07:28 följande:
    TACK då ska jag pröva och se om jag fattar hur man gör Har också laddat ner Picasa....
    Prova www.bighugelabs.com I love it!

Hej på er! Förlåt att jag är så dålig på att kommentera här inne, försöker i bloggarna dock Jag lider nog smått av mediastress tycker att det har blivit riktigt jobbigt att följa fb och allt annat på Internet men vill ändå hålla kontakten med folk... Känner ni också så ibland?

Vi har i alla fall haft en fin helg med middag igår. Det är ett par vänner som har flyttat från en jättefin lägenhet här "på byn" till en underbart hus som de, än så länge, hyr. Ååhhh, måste fråga om jag får fota och visa i bloggen en dag. Vilka möjligheter det huset har! Underbar kakelugn, högt i tak men sänkt på 80-talet så det gömmer en fin stuckatur. De har tagit fram trägolven i kök och hall men i resten av huset har någon fiffig person lagt in något slags laminat över brädgolvet:-O Jag slutar aldrig förvånas över sånt! De har underbara glasverandor och entrén har det absolut vackraste originalfönsteer man kan tänka sig!!! Skall försöka visa i bloggen sen som sagt!

Idag har jag och M varit barnfria! Vi har varit i Nacka Forum och shoppat, mest till M eftersom hans garderob var en katastrof! Nu har han bland annat en såå fin rock (alltså en kort sådan) och scarf från Zara, jag blir nykär alltså *fniss*. Jag tycker att det är minst lika roligt att shoppa till honom som till mig själv. Roligt också att få umgås lite utan barn. Vi måste bli bättre på det!

Nu skall jag inte tråka ut er med mitt ot mer. Hoppas ni har haft en mysig Lucia!

Kram!
  • Sagalin
    Ari Gold skrev 2009-12-13 21:01:11 följande:
    www.blocket.se/orebro/Matbord_25105460.htm?ca...brukar inte tipsa, men det där är ju ett fynd!  ej min annons
    Fint!
    Gummsan82 skrev 2009-12-13 21:14:59 följande:
    Hej på er...Hade planerat att pyssla lite inför denna julen bl.a. en lingon- och en blåbärskrans... Men nu har all motivation och glädje inför detta runnit ut mig. Orsaken; min man...Vi skulle börja julpynta, ställa fram tomtar och så, nu ikväll... Han börjar med det och jag slår in lite julklappar på kontoret... när jag kommer ut så har han plockat ner alla fotografier så familj, släkt etc i vitrinskåpet i tvrummet. Ja han har i stort sett röjt undan allt pynt, prydnadssaker och fina små detaljer som jag gillar att ha framme. Inte bara i vardagsrummet utan i alla rum utom typ tre... 'Man måste ju plocka bort om man ska kunna ställa fram julsakerna', var hans kommentar när jag blev arg, ledsen och förbannad över vad han gjort. Jag tycker att man kan komma överens om vad man sk ta bort och ställa fram...Risken är att jag är en inredningshitler nu när man varit hemma så mycket och verkligen börjat intressera sig för en viss typ av stil på inredning och sitt hem. Jag önskar faktiskt att han inte brydde sig alls... att jag fick pynta och inreda utan att han hade en åsikt.Faan... jävla skit!Såg fram emot att inreda och pynta nya köket och badrummet men nu bryr jag mig inte. Känns inte roligt när jag vet att han retar sig på vad jag vill ha framme och vart jag vill att en del saker ska stå...Jaha... det var den julefriden... fuck!
    Karlar, vad vet de om inredning?!
    mage06 skrev 2009-12-14 01:07:08 följande:
    Prova www.bighugelabs.com I love it!Hej på er! Förlåt att jag är så dålig på att kommentera här inne, försöker i bloggarna dock Jag lider nog smått av mediastress tycker att det har blivit riktigt jobbigt att följa fb och allt annat på Internet men vill ändå hålla kontakten med folk... Känner ni också så ibland?Vi har i alla fall haft en fin helg med middag igår. Det är ett par vänner som har flyttat från en jättefin lägenhet här "på byn" till en underbart hus som de, än så länge, hyr. Ååhhh, måste fråga om jag får fota och visa i bloggen en dag. Vilka möjligheter det huset har! Underbar kakelugn, högt i tak men sänkt på 80-talet så det gömmer en fin stuckatur. De har tagit fram trägolven i kök och hall men i resten av huset har någon fiffig person lagt in något slags laminat över brädgolvet:-O Jag slutar aldrig förvånas över sånt! De har underbara glasverandor och entrén har det absolut vackraste originalfönsteer man kan tänka sig!!! Skall försöka visa i bloggen sen som sagt!Idag har jag och M varit barnfria! Vi har varit i Nacka Forum och shoppat, mest till M eftersom hans garderob var en katastrof! Nu har han bland annat en såå fin rock (alltså en kort sådan) och scarf från Zara, jag blir nykär alltså *fniss*. Jag tycker att det är minst lika roligt att shoppa till honom som till mig själv. Roligt också att få umgås lite utan barn. Vi måste bli bättre på det!Nu skall jag inte tråka ut er med mitt ot mer. Hoppas ni har haft en mysig Lucia!Kram!
    Hoppas du får fota dina vänners hus.

Det låter som om du och maken haft  en lyckad shoppingdag. Jag måste få maken till att köpa en ny rock jag med, tycker det är så snyggt.
  • Pums

Ja på tal om julen.
    Om vi har gran, vilket inte är fallet i år för lillen är för klåfingrig, så kommer den in redan i början av december.
    Jag älskar att njuta av granen innan jul för att sen kasta ut den illa kvickt när allt är över!
    Sen har jag ingen lust att varken pyssla eller pynta mer nu innan jul. det som är får räcka.
    Min ambition är oftast som högst i slutet av november sen dalar den ju närmare julen vi kommer.
    Har bara en sak kvar, julkorten. Och det ska då vara på lillen men han är omöjlig att ta en bra bild på just nu!!! Sitta still finns inte i hans värld tror jag, hi hi!

• Anton2005

Hej på er!

Hoppas att ni alla har haft en bra helg!
    Jag och sambon var till Sthlm och shoppade klart så gott som alla julklappar. Jag skulle vilja ha en liten sopborste och skyffel i trä till Algot men de var slut överallt. Är det någon här som vet vart jag kan hitta såna?

Nu ska jag läsa tebax litte

• Kaktus76
    mage06 skrev 2009-12-14 01:07:08 följande:
    Prova www.bighugelabs.com I love it!Hej på er! Förlåt att jag är så dålig på att kommentera här inne, försöker i bloggarna dock Jag lider nog smått av mediastress tycker att det har blivit riktigt jobbigt att följa fb och allt annat på Internet men vill ändå hålla kontakten med folk... Känner ni också så ibland?Vi har i alla fall haft en fin helg med middag igår. Det är ett par vänner som har flyttat från en jättefin lägenhet här "på byn" till en underbart hus som de, än så länge, hyr. Ååhhh, måste fråga om jag får fota och visa i bloggen en dag. Vilka möjligheter det huset har! Underbar kakelugn, högt i tak men sänkt på 80-talet så det gömmer en fin stuckatur. De har tagit fram trägolven i kök och hall men i resten av huset har någon fiffig person lagt in något slags laminat över brädgolvet:-O Jag slutar aldrig förvånas över sånt! De har underbara glasverandor och entrén har det absolut vackraste originalfönsteer man kan tänka sig!!! Skall försöka visa i bloggen sen som sagt!Idag har jag och M varit barnfria! Vi har varit i Nacka Forum och shoppat, mest till M eftersom hans garderob var en katastrof! Nu har han bland annat en såå fin rock (alltså en kort sådan) och scarf från Zara, jag blir nykär alltså *fniss*. Jag tycker att det är minst lika roligt att shoppa till honom som till mig själv. Roligt också att få umgås lite utan barn. Vi måste bli bättre på det!Nu skall jag inte tråka ut er med mitt ot mer. Hoppas ni har haft en mysig Lucia!Kram!
    Är det där du gör dina fina kollage i din blogg?? Isf vilken av alternativen har du valt?

Här i Norr har vi det kallt idag,minus 13 grader och det var länge sedan vi hade så kallt..... Är hemma till 16 idag med 2 krassliga barn. Ögonfluss och feber Sedan åker de till sin pappa och jag åker iväg på jobbet...

Hoppas ni alla får en toppendag!!