• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Venezuela

Versan: Herrej*vlar vilket ståtligt bygge, grymt imponerad! Själv nöjer jag mig med att äta köpekakor med ädelost

MissG: Jättefina askar och ljus. Fröknarna kommer att bli så glada så.

Angående julklappar så önskar jag mig mest av allt att vår lilla filur ska hinna komma ut innan julafton. Är på bf+4 idag och han verkar trivas alldeles utmärkt i mammas mage

Jag har uppdaterat bloggen med lite julpynt.

ladydiskapar.blogspot.com

• Daggdroppen
    Ari Gold skrev 2009-12-12 19:56:33 följande:
    Svårt med julklappar... särskilt till de små! Min yngste är 3, men med två storebröder finns det ju gott om leksaker för honom redan. Har köpt en stor Maileg-kanin i rödrútig pyjamas. Den spelar ju ingen roll om han inte leker med...för blir den dumpad i ett hörn pryser den i alla fall sin plats. Dessutom var det rea. Han kommer få lite pärlor också och en tågbana. Till de stora har jag öpt en snowboard och biljetter tll Melodifestivalen. Vete sjutton vad jag ska hitta på mer. Blir väl lego som alltid.
    De fick varsinn mailegtomte av lillajulstomten (reatomtar från ifjol).

Lego ska storebror antagligen få. Han har sin julklappskvot fylld, det ä tjejen som jag inte vet vad jag ska köpa till.
    Venezuela skrev 2009-12-12 22:09:07 följande:
    Versan: Herrej*vlar vilket ståtligt bygge, grymt imponerad! Själv nöjer jag mig med att äta köpekakor med ädelost MissG: Jättefina askar och ljus. Fröknarna kommer att bli så glada så. Angående julklappar så önskar jag mig mest av allt att vår lilla filur ska hinna komma ut innan julafton. Är på bf+4 idag och han verkar trivas alldeles utmärkt i mammas mage Jag har uppdaterat bloggen med lite julpynt. ladydiskapar.blogspot.com
    Men före jul måste den ju komma Ja usch så tråkigt det är när man går över tiden. Har gjort det med båda. Hur mår du annars och hur har din graviditet varit? Vad har du för barn från förut?
    Villa Nordåker skrev 2009-12-13 07:00:44 följande:
    God morgon, nu börjar Luciamorgon på tv, mysigt! En fråga hur förvara man hyacintlökarna som blommat över och som jag skulle vilja plantera ut till våren i trädgåren?!
    Hm... Kanske torrt och svalt? Jag har t.ex. mina gladioler (lökar) inlindade i tidningspapper i vårt kylrum. Lät dem först torka och smulade bort jorden och lindade in. Nu är ju hyacinter rätt torra från början... Kanske du bara kan ha den att stå svalt?
  • Sagalin
    Daggdroppen skrev 2009-12-13 07:42:44 följande:
    De fick varsinn mailegtomte av lillajulstomten (reatomtar från ifjol).Lego ska storebror antagligen få. Han har sin julklappskvot fylld, det ä tjejen som jag inte vet vad jag ska köpa till. Men före jul måste den ju komma Ja usch så tråkigt det är när man går över tiden. Har gjort det med båda. Hur mår du annars och hur har din graviditet varit? Vad har du för barn från förut? Hm... Kanske torrt och svalt? Jag har t.ex. mina gladioler (lökar) inlindade i tidningspapper i vårt kylrum. Lät dem först torka och smulade bort jorden och lindade in. Nu är ju hyacinter rätt torra från början... Kanske du bara kan ha den att stå svalt?
    Jag ska testa.
    Makens farmor har grävt ner hyacinter i trädgåren och det är kul när de sticker upp och blommar på våren.
    Jag ska försöka få min amarylis att blomma om också, vet att jag sett i en trädgårdstidning hur läckert det är med amarylisar som blommar på sommaren!
  • Kaktus76

Trevlig lucia på er!!!

Här har det snöat idag,men dock väldigt liiite. Fast otroligt mysigt ändå.

Ser att ni pratar julklappar. Sonen som snart blir 5 har en hel del på sin önskelista,så han är lätt att köpa till. Däremot så är det desto svårare till lillasyster som e 1½ år.....Hon vill helst leka m storebrors leksaker Har dock köpt en docka,lite kläder och ett bowlinset i plast.....Får sen bli en slant som sätts in på hennes sparkonto.

Idag förbereder vi sonens 5 års kalas. Han fyller ju dagen innan julafton,men brukar bjuda hit kompisarna några helger innan,å idag e det dags. Spännande och stora förväntningar från hans sida

Är det någon som kan hjälpa mig med hur man får in många små bilder i samma inlägg i bloggen. Alltså jag vill att dom ska ligga bredvid varann,som ett kollage typ...??!!

Nä dags att fixa vidare. Ha en bra dag allihopa!!

• Daggdroppen
    Villa Nordåker skrev 2009-12-13 08:11:49 följande:
    Jag ska testa. Makens farmor har grävt ner hyacinter i trädgåren och det är kul när de sticker upp och blommar på våren. Jag ska försöka få min amarylis att blomma om också, vet att jag sett i en trädgårdstidning hur läckert det är med amarylisar som blommar på sommaren!
    Jag försökte mig på att få mina amaryllisar från ifjol att blomma om men verkar ha misslyckats. Jag har vattnat grymt sparsamt, hade ut dem i somras och väckte liv i dem för ett par veckor sedan och gjorde som man skulle... men det blir bara blad och inga blomstänglar. En annan amaryllis som jag fick som bara lök planterade jag och den börjar blomma när som helst. Och jag har ju skött dom lika.

Fattar inte... {#lang_emotions_undecided}
  • Juleja

Usch, går det maginfluensa? Känns verkligen som det är nåt på G. Och jag som ska åka med buss till Ullerd imorrnbitti!!! Har lite halsont och sånt med det kan man ju stå ut med, men illamående på buss? Jag vill ju inte smitta heller. Åh vilken beslutsångest!
    Måste sova hos mor inför bussresan så vi åker dit, i värsta fall får jag väl bli fast där över måndagen.

Det gör mig arg! Man ska ju må bra när man har en sak inbokad som man väntat på, och som man inte kan göra vilken dag som.

• Juleja

Kaktus:
    Jag vet inte, jag lyckades lägga några brevid varandra. Men oftast brukar jag klistra ihop dem i Paint till en hel bild innan.