• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Venezuela

Fluffiga: Ja, det är verkligen en seg väntan. Jag har dock haft en bra graviditet och varit förskonat från det mesta. Visst har jag haft mina nojjor och krämpor, men inga större besvär. Det är vårt första barn och jag har haft svårt att låta bli att köpa möbler, kläder etc. Han har t ex sina sängalternativ klara tills han är en 5 år
    Idag ska jag ge mig på och måla en tallrikshylla som sambon gjort åt mig att ha barnböcker i i barnrummet. Den ska snart få sig en första svart strykning innan den blir vit.

• Juleja

Ladydaj:
    varför ett svart lager först o sen vitt? Det låter spännande. Hur blir resultatet då, jämfört med bara vitt?

• Daggdroppen
    Venezuela skrev 2009-12-13 13:23:38 följande:
    Fluffiga: Ja, det är verkligen en seg väntan. Jag har dock haft en bra graviditet och varit förskonat från det mesta. Visst har jag haft mina nojjor och krämpor, men inga större besvär. Det är vårt första barn och jag har haft svårt att låta bli att köpa möbler, kläder etc. Han har t ex sina sängalternativ klara tills han är en 5 år Idag ska jag ge mig på och måla en tallrikshylla som sambon gjort åt mig att ha barnböcker i i barnrummet. Den ska snart få sig en första svart strykning innan den blir vit.
    Vad kul det låter Hade för mig att du hade barn sen innan, en pojke iaf Men se där så fel jag hade!

Visst är det kul att planera inför ankomsten!

Nästan så jag blir avundsjuk på sig som ska få föda snart, det är en sådan mäktig upplevelse!!! (säger jag som hatar att vara gravid med "älskar" förlossningar )
  • Daggdroppen
    Juleja skrev 2009-12-13 13:39:12 följande:
    Ladydaj: varför ett svart lager först o sen vitt? Det låter spännande. Hur blir resultatet då, jämfört med bara vitt?
    Kanske hon menar slipa fram så det svarta syns. Lite shabbystil?
  • Camilla R
    Daggdroppen skrev 2009-12-13 12:39:54 följande:
    Jag försökte mig på att få mina amaryllisar från ifjol att blomma om men verkar ha misslyckats. Jag har vattnat grymt sparsamt, hade ut dem i somras och väckte liv i dem för ett par veckor sedan och gjorde som man skulle... men det blir bara blad och inga blomstänglar. En annan amaryllis som jag fick som bara lök planterade jag och den börjar blomma när som helst. Och jag har ju skött dom lika. Fattar inte...
    Min svärmor ställde bara undan den utblommade amaryllisen (dvs hon ställde ner den i källaren) Sen gick hon när där under sommaren och då stod den i blom
    Hon hade mao inte gjort något annat än att ha ställt den i källaren (kanske har de fuktigt där???)
  • Pums

Hej på er!

Jag har haft väldigt lite datortid några dagar nu men nu är jag tillbaks!

Igår åkte jag hem till mina föräldrar och sov kvar där med lillen. Min man var på pokerkväll med "grabbarna". Så jag hade ingen lust att sitta själv hemma och uggla så det var mysigt att sitta och mysa hemma hos mamma och pappa istället. Bara att nån annan lagar maten åt en är lyx!!

Bara sovit fem timmar inatt så ikväll blir det tidigt.
    Har legat och grubblat på min kompis ni vet. Men nu är jag mest inne i ett ilsket stadie mot henne och det kanske är bra.

Men har sett att  det både ska bli snö och sol i veckan så jag ser verkligen framemot det!!

• mariaw

Kakus:Jag använder Picasa för att skapa ett bildcollage och sparar sedan bilden som vanligt och använder den i inlägget som en bild... Värt att prova och om jag inte minns fel tankade jag Picasa ned gratis och lagligt via Google...

Här går vinterkräksjukan för fullt. Maken och äldsta tjejen insjuknade i natt och håller fortfarande på, själv har jag jobbat hela natten, men som tur är kunnat sova en del... Inget Luciafirande alltså varken idag eller på dagis imorgon, vilket är tråkigt... Hoppas ni andra klarar er...

Håller med Fluff- förlossningar är en otroligt häftig upplevelse och lycka till Ladydaj{#lang_emotions_smile}

• Juleja

Usch vill inte ha vinterkräksjukan.

Jag ogillade starkt graviditeten men förlossningen var a piece of cake i jämförelse. En helt underbart häftig upplevelse. Som jag svolut vill göra igen. Men så var det där med att vara gravid då... =S

Fluff:
    jo jag kom på det sen. Att det svarta nog är till för att få fram en shabby-stil. Är själv inte så mycket för det så jag tänkte inte så långt! =)

• Mimmi 71

Tjock kulan skrev 2009-12-12 09:59:29 följande:

Kikar in från lussebaket, jag slog till på två olika recept idag detta är med mandelmassefyllning och kessela i degen www.recept.nu/1.276632/leila_lindholm/kakor_t...
    Första gången i hela mitt liv som jag bakat "snurrade" bullar. Har endast bakat lussekatter 2 gånger tidigare. Det blev dessa lussbullar med lite modifikation Jag hade inget råsocker utan använde vanligt socker och för att få lite mer likt lussebullar så lade jag till russin i fyllningen. Tyckte dock att det blev lite lite fyllning, det var svårt att bre på den. Sedan blev de ju vansinnigt stora trots att jag gjorde 30 istället för 18 st som receptet säger. Nu är första plåten inne i ugnen och jag har ju inte smakat på dem än. Får väl se hur de blev efter första provsmaket

Tack alla ni "bagare" för inspirationen till att ställa sig och baka. Det var ju inte så himla besvärligt.