• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Mimmi 71
    mwe skrev 2009-12-16 21:32:45 följande:
    Bra idé pums att texta så. Schabloner är ju inte lika variabla och betydligt dyrare Kanske ska försöka mig på lite textning framöver!Me soo happy- nyss beställt ett par UGGs i sand- har suktat så länge, men efter mycket jobb senaste veckan både hemma och på jobbet tyckte jag att jag värd ett par. Hoppas de hinner komma till jul!Nytt i bloggen, julpynt i sovrummet... Hoppas att alla sjuklingar tillfrisknar snart
    Jag har spanat och drömt och UGG´s jag också. Jag vill ha de mörkgrå stickade varianterna. Vad har du beställt och varifrån?
  • Sagalin

Helt OT.
    Om en stund ska jag iväg till VC.
    Jag har fått en stor böld, precis under örat på käken. Jag får sådana emellanåt men inte så här stor som denna.
    Jag skulle vilja ha en remiss till en hudläkare, är trött på att vara 30år och få bölder och "underjordiska finnar" som värsta tonåringen.

• Daggdroppen
    Villa Nordåker skrev 2009-12-17 13:04:27 följande:
    Helt OT. Om en stund ska jag iväg till VC. Jag har fått en stor böld, precis under örat på käken. Jag får sådana emellanåt men inte så här stor som denna. Jag skulle vilja ha en remiss till en hudläkare, är trött på att vara 30år och få bölder och "underjordiska finnar" som värsta tonåringen.
    Klart du ska få det! Kräv en remiss!

Jag har uppderat bloggen.
    lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.com/
  • Sagalin

Blev ingen remiss, det går tydligen inte göra så mycket åt dem.
    Han skar i den och tömde den.

Läkaren tipsade om att äta D-vitamin, han hade läst att det kunde vara bra för huden och mycket annat också för den delen.

• Amelié77

VN - jag har också fått jättedålig hy på äldre dar. Fattar inte vad som är felet...borde också gå till en läkare.

Nu har jag shoppat! Fick mail från Mixin.se att ett kakfat hade kommit in i lager som jag hade "spaning" på, så nu köpte jag det.
    www.mixin.se/vara.php&gid=2

Hittade dessutom fina scahbloner som jag också passade på att köpa:
    www.mixin.se/vara.php&gid=16&uid=0

• mariaw

Mimmi71: Beställde från Australien från denna hemsida: https://www.snugaustraliauggboots.com.au Blev 1000 kr billigare än här hemma, får se om jag får skatta också, vet ej om varan skickas från England eller Australien... Beställde en Phil and Ted vagn från England för ett drygt år sedan och priset med alla tillbehör blev endast 5000 kr med frakt. Här hemma är priset 8500 kr.
    Från England tillkommer ingen tullavgift...

Anton: Hoppas ni alla tillfrisknar snart{#lang_emotions_smile}

Kul med shopping!

• Peak
    Pums skrev 2009-12-16 19:10:10 följande:
    Jag har nog missat att svara! Ledsen! Funderar på att göra ett inlägg i bloggen för att visa hur jag gör, många undrar. Jag skriver ut den texten jag vill ha på ett vitt papper på datorn. Sen vänder jag på pappret och fyller i  med blyerts själva konturerna från skriften. Sen lägger jag texten där den ska vara på möbeln och liksom trycker av den med hjälp av att gnugga med blyertsen på framsidan. Då har man sen en svag kontur att gå efter så man kan fylla i med pensel och färg. Det går ju att göra så här med alla möjliga typsnitt på datorn så då får man mer variation än med schabloner, dessutom billigare. Men det är ju lite piller göra så det beror ju på hur mycket energi man orkar lägga ner.
    okej, jag är med Jag målar tavlor med namn på och jag använder kalkerpapper, de finns att köpa i olika färger, ljusblått har funkat bäst för mig (på vitt trä), har även vitt men det funkar dåligt (iaf på obehandlat trä - ej hyvlat) så det använder jag när jag ska ha texten på svart underlag. Jag skriver också ut det typsnitt jag vill ha, och sen för jag över det på smörpapper och sedan lägger jag kalkerpappret under och fyller i och målar sedan.
  • Peak

Villa Nordåker skrev 2009-12-17 13:04:27 följande:

Helt OT. Om en stund ska jag iväg till VC. Jag har fått en stor böld, precis under örat på käken. Jag får sådana emellanåt men inte så här stor som denna. Jag skulle vilja ha en remiss till en hudläkare, är trött på att vara 30år och få bölder och "underjordiska finnar" som värsta tonåringen.
    jag har haft p-spruta och har också fått "bölder" i ansiktet, inga finnar som går att klämma ut utan det är som infektioner under husen. Hudterapeuten jag går till sa att jag inte producerar så mycket talg så det är inga vanliga finnar utan vi kom fram till att det antagligen är sprutans fel som trycker i en så mycket hormoner, dels vid ett tillfälle (alltså koncentrerat) och så är det större mängd hormoner i p-sprutan än tex piller... så jag har bytt nu i dagarna och ska se om det blir bättre!
  • Sagalin
    Peak skrev 2009-12-17 18:10:38 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-12-17 13:04:27 följande: jag har haft p-spruta och har också fått "bölder" i ansiktet, inga finnar som går att klämma ut utan det är som infektioner under husen. Hudterapeuten jag går till sa att jag inte producerar så mycket talg så det är inga vanliga finnar utan vi kom fram till att det antagligen är sprutans fel som trycker i en så mycket hormoner, dels vid ett tillfälle (alltså koncentrerat) och så är det större mängd hormoner i p-sprutan än tex piller... så jag har bytt nu i dagarna och ska se om det blir bättre!
    Min syster har haft p-stav och då fick hon många bölder/finnar. Jag misstänker också att det är hormoner som spökar för mig även om jag använder kopparspiral. Jag har PCO och har bara haft mens två gånger sen jag födde Jacob april-07. En gång var i april, två månader efter att jag slutat amma och då fick jag en böld innan och så hade jag mens för tre veckor sedan.
  • Peak

Villa Nordåker skrev 2009-12-17 18:38:08 följande:

Min syster har haft p-stav och då fick hon många bölder/finnar. Jag misstänker också att det är hormoner som spökar för mig även om jag använder kopparspiral. Jag har PCO och har bara haft mens två gånger sen jag födde Jacob april-07. En gång var i april, två månader efter att jag slutat amma och då fick jag en böld innan och så hade jag mens för tre veckor sedan.
    ja skumt det där vad man gör med kroppen egentligen Jag har inte haft mens på över 3 år men jag är nöjd Har hemsk mensvärk också så det är inget jag vill ha igen!