• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • mage06

Hej! Många sjuklingar kan ja se, trist och krya på er och familjen! Jag har en liten E hemma som har haft irriterade ögon några dagar, hög feber och har kräkts en gång. Hon har varit feberfri sen igår förmiddag men får vara hemma idag också. Mysigt att ha ett barn i taget ibland. Jag tjatade precis om att få läsa en bok men hon ville hellre se film Men det är ok, vi läser varje dag ändå Så nu är det Nicke Nyfiken på danska som hörs i bakgrunden *hihi*

Fluffiga: Stackare ang sömnen. Det är tortyr det där att inte få sova! Som tur är sover E hela nätterna och kommer aldrig över till oss. S vaknar en gång varje natt och får välling (ett trätoämne för mig och M eftersom jag tycker att det är en dålig vana och riktigt dåligt för tänderna...).

Ett litet tips för er som har Ektorpsoffor. Extra dynklädsel... www.tradera.com/Kladsel-till-Ikeas-Ektorp-3-sits-soffa--auktion_103912145 fanns en i sand också

Ha en fin dag!

• Peak
    Pums skrev 2009-12-16 07:31:23 följande:
    Igår var jag i Fanny och Alexanders kvarter! Nytt i bloggen snovitadrommar.blogspot.com/
    tror det var här i tråden jag frågade dig om dina fina tester på möbler hemma, men om du svarade så har jag missat det....
    Använder du schabloner eller hur gör du? Jättefint iaf!
  • Daggdroppen

Är egentligen alldeles för trött men jag tvingade mig själv att upptatera bloggen. Det var ett tag sedan. Delar med mig av ett av mina julrecept. Min absoluta favorit!

lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.com/

Nu ska jag ta en dusch och bara ta det välbehövligt lugnt. Kanske sy på en julstrumpa i soffan framför Bonde söker fru

Bara barnen samarbetar och tycker det samma

• Pums
    Peak skrev 2009-12-16 17:49:53 följande:
    tror det var här i tråden jag frågade dig om dina fina tester på möbler hemma, men om du svarade så har jag missat det....Använder du schabloner eller hur gör du? Jättefint iaf!
    Jag har nog missat att svara! Ledsen!

Funderar på att göra ett inlägg i bloggen för att visa hur jag gör, många undrar.

Jag skriver ut den texten jag vill ha på ett vitt papper på datorn.
    Sen vänder jag på pappret och fyller i  med blyerts själva konturerna från skriften.
    Sen lägger jag texten där den ska vara på möbeln och liksom trycker av den med hjälp av att gnugga med blyertsen på framsidan.
    Då har man sen en svag kontur att gå efter så man kan fylla i med pensel och färg.

Det går ju att göra så här med alla möjliga typsnitt på datorn så då får man mer variation än med schabloner, dessutom billigare.
    Men det är ju lite piller göra så det beror ju på hur mycket energi man orkar lägga ner.
  • mariaw

Bra idé pums att texta så. Schabloner är ju inte lika variabla och betydligt dyrare{#lang_emotions_smile} Kanske ska försöka mig på lite textning framöver!

Me soo happy- nyss beställt ett par UGGs i sand- har suktat så länge, men efter mycket jobb senaste veckan både hemma och på jobbet tyckte jag att jag värd ett par. Hoppas de hinner komma till jul!

Nytt i bloggen, julpynt i sovrummet... Hoppas att alla sjuklingar tillfrisknar snart{#lang_emotions_smile}