• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Prinsessan Leia

här faller snön så vackert
    åååå då vill jag ju inte sitta på jobbet utan va hemma, ute och leka med barnen. Krupa upp i soffan och titta på en härlig barn julfilm dricka varm chocklad och äta ostsmörgåsar
    åååå allt va då bättre förr för då hann man sånt!!
    håller tummar o tår att det stannar till jul!!!!!!!!

• Kaktus76

Hallo,hallo!!

Började min lediga dag med sovmorgon till 10.45 .....HÄRLIGT!!

Inatt har det verkligen snöat rejält....så idag får jag skotta min infart i mitt egna hus för 1:a gången....konstigt att man kan tycka en sån sak e kul

Julmusik ljuder ur högtalarna,knäck med polkagris smak står på spisen och puttrar. Nu har verkligen JULSTÄMMNINGEN infunnit sig.

Nu ska jag bege mig ut på en långpromenad i det vackra snötäcket....

Hoppas ni alla får en toppendag!!

• Sagalin
    Kaktus76 skrev 2009-12-15 11:31:10 följande:
    Hallo,hallo!!Började min lediga dag med sovmorgon till 10.45 .....HÄRLIGT!!Inatt har det verkligen snöat rejält....så idag får jag skotta min infart i mitt egna hus för 1:a gången....konstigt att man kan tycka en sån sak e kul Julmusik ljuder ur högtalarna,knäck med polkagris smak står på spisen och puttrar. Nu har verkligen JULSTÄMMNINGEN infunnit sig.Nu ska jag bege mig ut på en långpromenad i det vackra snötäcket....Hoppas ni alla får en toppendag!!
    Oj så länge har jah knappt aldrig sovit!

Mysigt att göra julgodis, det får bli helgens eller nästa veckas projekt.
  • Daggdroppen

Åh, prata inte om sovmornar....

Jag sover uselt på nätterna. Inatt var en lite värre natt för Julia var vaken halva natten av och till pga tandsprickning och förkylning. Hon sover oftast bra (har ju sovit oförskämt bra egentligen) och i egen säng hela natten. Men hon skriker till kanske 2 gånger per natt så man måste gå dit och stoppa nappen i munnen. Oftast räcker det med det, men nu som inatt då hon har tänderna plus förkylningen så blir det på tok. Och fastän det brukar räcka med att bara stoppa nappen i munnen så har jag grymt svårt att komma in i djupsömnen igen. Speciellt då storebror ALLTID kommer in till oss mitt i natten. Inatt var det redan klockan 00.10. Så fastän barnen sover så sover inte jag så djupt och bra.

Är trött, retlig och känner mig stressad utan någon orsak. Men så blir det ju när man inte sover tillräckligt. Allt blir förstorat.

Har planerat julmat och julmatsinköp idag. Fick också hem det mesta. Nöjd över det iaf.
    Har också varit med sonen till läkare på astmakontroll. Fick vänta länge, och det gör ju en som inte gillar sjukhus lagom glad... Men läkaren var bra och summasumarum var det ett bra besök.

Återkommer då jag har lite mer upplyftande att komma med

• Fröken Vit i Madickenhuset

Hej!

Här har vår dotter varit Lucia på dagis och man stod där med tårarna som rann längs kinderna och ångrade bittert att man hade satt på sig mascara...
    Guud, vad söta de små barnen är när de sjunger. 

Tjock kulan!
    Tack för din kommentar om min blogg!

Villa Nordåker skrev 2009-12-13 20:22:15 följande:
    Fröken Vit, vilket underbart hus ni verkar bo i!
    Tack, snälla du!
    Jag är ju rätt betuttad i vårt hus...vilket kanske kan tyckas löjligt...

Min kära mor förstår sig inte på mig alls.
    Hon är född på 30-talet och kan inte förstå hur man frivilligt vill "gå bakåt i tiden" när det exempelvis finns blandare istället för separata kranar...Stora gamla porslinshoar istället för rostfria...
    Men för oss är ju det hela poängen!
    Ni förstår ju säkert bättre. {#lang_emotions_wink}

Anton 2005!

Hur var inredningspartyt?
    Är så nyfiken på hur det gick till och vilket företag de kom ifrån.

Snart ska jag gå ut och göra julfint utanför barnens lekstugor och plumsa runt i det tjocka snötäcket...äääntligen. *lycklig* 

Kram Fröken Vit.

• Sagalin
    Daggdroppen skrev 2009-12-15 19:04:53 följande:
    Åh, prata inte om sovmornar....Jag sover uselt på nätterna. Inatt var en lite värre natt för Julia var vaken halva natten av och till pga tandsprickning och förkylning. Hon sover oftast bra (har ju sovit oförskämt bra egentligen) och i egen säng hela natten. Men hon skriker till kanske 2 gånger per natt så man måste gå dit och stoppa nappen i munnen. Oftast räcker det med det, men nu som inatt då hon har tänderna plus förkylningen så blir det på tok. Och fastän det brukar räcka med att bara stoppa nappen i munnen så har jag grymt svårt att komma in i djupsömnen igen. Speciellt då storebror ALLTID kommer in till oss mitt i natten. Inatt var det redan klockan 00.10. Så fastän barnen sover så sover inte jag så djupt och bra. Är trött, retlig och känner mig stressad utan någon orsak. Men så blir det ju när man inte sover tillräckligt. Allt blir förstorat.Har planerat julmat och julmatsinköp idag. Fick också hem det mesta. Nöjd över det iaf.Har också varit med sonen till läkare på astmakontroll. Fick vänta länge, och det gör ju en som inte gillar sjukhus lagom glad... Men läkaren var bra och summasumarum var det ett bra besök. Återkommer då jag har lite mer upplyftande att komma med
    Jag känner igen mig.
    Jag har varit lite stressad sista tiden vilket har resulterat i att jag sovit dåligt vilket i sin tur gör att jag sur och grining och ännu mer stressad.
    Det ska bli skönt med julledighet!
    Vad skönt att läkarbeöket gick bra.
  • Anton2005

Fröken vit- Jag kom tyvärr aldrig iväg på inredningspartyt, vi åkte till sthlm ist men perfect home heter märket och tydligen var det väldigt mycket fint men inte direkt billigt såklart

Jag måste få beklaga mig lite. Barnen har varit sjuka under 3 veckors tid nu med ögonfluss, feber och förkylning...så ikväll får Algot magsjukan och spyr ner hela sin säng med 10 gosedjur o 3 filtar. Är ju inte konstigt om inte julstämmningen inteinnfinner sig när det ä såhär. Jobba det får jag nog göra i ett annat liv

• Sagalin
    Anton2005 skrev 2009-12-15 21:39:32 följande:
    Fröken vit- Jag kom tyvärr aldrig iväg på inredningspartyt, vi åkte till sthlm ist men perfect home heter märket och tydligen var det väldigt mycket fint men inte direkt billigt såklartJag måste få beklaga mig lite. Barnen har varit sjuka under 3 veckors tid nu med ögonfluss, feber och förkylning...så ikväll får Algot magsjukan och spyr ner hela sin säng med 10 gosedjur o 3 filtar. Är ju inte konstigt om inte julstämmningen inteinnfinner sig när det ä såhär. Jobba det får jag nog göra i ett annat liv
    Nämen gud så tråkig! Hoppas ni slipper magsjuka.

Perfect Home har jag sett gör reklam i tidningar och jag kikade på deras hemsida och det var som du säger inte så billiga.