Pums skrev 2009-12-19 06:37:29 följande:
Godmorgon på er!Jag har varit dålig på att skriva i dagarna nu, haft fullt upp.Igår bakade jag ett bröd som tog max en kvart att fixa + tiden i ugnen då men den är ju inte så ansträngande....Ingen jäsning, ingen knådning bara att röra runt en kletig massa och hälla i formar.Det blev super gott!! Mörkt och saftigt.Jag gillar att baka om det är enkelt!!Ska försöka få tid till att dela med mig av receptet under dagen
Trots att jag inte är någon bagare

så har jag också ett liknande recept på bröd som alltid brukar bakas till jul. Mörkt, gott och saftigt med lite russon i. Vi kallar det så fantasirikt som Russinbröd

Det bakas i avlånga sockerkaksformar och innehåller bakpulver. I år har jag inte hunnit göra det ännu, men det är ju några dagar fram till julafton
Idag skall några beställningar sys klart, de maskinbroderade glöggpåsarna skall sys ihop (nya brodermaskinen har gått varm

) och en vit julkudde med röd text "Nu tändas tusen juleljus" skall sys ihop. Men det stora arbetet är att det skall städas och julpyntas idag, tomtar och gran skall komma på plats. Synd för jag har tusen idéer för vad jag skall hitta på med min nya "leksak" och de mesta idéerna är faktiskt broderade inredningsdetaljer. Jag som trodde att jag bara skulle använda min brodermaskin till barnkläder
Nu är frukostmackan och kaffet slut och det är dags att göra lite nytta. Ha en bra helg!