• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • mariaw

Nu har lakritsknäcken precis blivit klara och de är supergoda.. Receptet kommer här http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=23610 Nu ska jag och stora tjejen pynta ett pepparkakshus vi gjorde igår. Har idag hunnit med att pyssla lite med annat, bilder kommer...

Anton: Perfekt med ommöblering... De minsta är ju inte så små längre så det är perfekt att de kan ärva saker av de äldre...

• mariaw

FL eller datorn verkar ha fått ett spel{#lang_emotions_smile} Samma inlägg massa gånger!{#lang_emotions_djavulsk}

• Jen ny

Någon som vet en hemsida med mysiga leksaker? Kanske någon som levererar innan jul? Jag har slarvat som tusan med att handla julklappar i år, så mycket i skolan just nu.

• mariaw

Gummsan: Ha, ha, försökte stoppa inlägget, men tydligen gick något snett och inlägget multiplicerades, grrr... Tycker själv jag är skapligt datakunnig, men detta var helt omedvetet... Får kanske gå en datakurs{#lang_emotions_wink}

Jenny: www.abcleksaker.se levererade julklapparna jag beställde på två dagar i förra veckan och även elsas hem är ruskigt snabb (www.elsashem.se). Man brukar få sina beställda varor på en eller två dagar...

• Jen ny

Tack! Kikar på era länkar nu och önskar att allt jag ville ha skulle finnas på ett ställe.

• Sagalin

God kväll,
    det blev inga cornflakesmums idag men däremot snöbollarna och sen kokade vi chokladkola.
    Jag var på loppis idag och köpte en liten skål på fot i pressglas. Den ska jag ge min syster i värdinnepresent på julafton fylld med pudrade havrefras.

• Sagalin
    Mimmi 71 skrev 2009-12-19 06:51:36 följande:
    Trots att jag inte är någon bagare så har jag också ett liknande recept på bröd som alltid brukar bakas till jul. Mörkt, gott och saftigt med lite russon i. Vi kallar det så fantasirikt som Russinbröd Det bakas i avlånga sockerkaksformar och innehåller bakpulver. I år har jag inte hunnit göra det ännu, men det är ju några dagar fram till julafton Idag skall några beställningar sys klart, de maskinbroderade glöggpåsarna skall sys ihop (nya brodermaskinen har gått varm ) och en vit julkudde med röd text "Nu tändas tusen juleljus" skall sys ihop. Men det stora arbetet är att det skall städas och julpyntas idag, tomtar och gran skall komma på plats. Synd för jag har tusen idéer för vad jag skall hitta på med min nya "leksak" och de mesta idéerna är faktiskt broderade inredningsdetaljer. Jag som trodde att jag bara skulle använda min brodermaskin till barnkläder Nu är frukostmackan och kaffet slut och det är dags att göra lite nytta. Ha en bra helg!
    Vad skoj det låter!
    Kan man beställa en kudde från dig?
  • Sagalin

God morgon!

Idag står det städning och julpiffning på schemat.

Idag öppnar vår skidbacke, Isaberg (Hestra) maken och Saga ska nog åka dit. Hon fick skidor förra året och vi gjorde ett hyrköp dvs vi betalar en summa varje år så får hon byta till större skidor och pjäxor, superbra när de är små och växer.