• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Anton2005

Villa Nordåker-
    Det lät ju jätte smidigt med hyrköp. Här hos oss har de tyvärr stängt den lilla skidbacken som fanns. Lite trist för barnen.

Idag ska jag och mwe iväg till en jätte mysig landbod som säljer massa fina inredningssaker. Får se om det ska handlas nåot mer pynt o grejer till julafton

• Daggdroppen

Här märks det att folk julstädar och har sig då det är lugnt

Jag har också gjort det idag, men nu tror jag att jag ska ta det lungt. Borde sy en julstrumpa klar. Om jag orkar. Tror jag helst bara vill slappa

Har uppdaterat bloggen och delar igen med mig av ett att mina "måste" recept nu till jul

• Juleja

Hej hopp allesammans!

Nu står julskinkan på kokning. Och jag brände mig som f-n på spadet som skvimpte över nyss. Sjukt så ont det gör att bränna sig! Bäst att hålla lilleman ute ur köket medan det står och kokar!

Vi har gjort julgodis. Mumma! Tryfflarna blev jättefina! Jag är lite stolt över dem!
    Titta i bloggen får ni se!

kungmarta.blogspot.com

• Daggdroppen
    Juleja skrev 2009-12-20 17:11:54 följande:
    Hej hopp allesammans! Nu står julskinkan på kokning. Och jag brände mig som f-n på spadet som skvimpte över nyss. Sjukt så ont det gör att bränna sig! Bäst att hålla lilleman ute ur köket medan det står och kokar! Vi har gjort julgodis. Mumma! Tryfflarna blev jättefina! Jag är lite stolt över dem! Titta i bloggen får ni se! kungmarta.blogspot.com
    Nämen var det DU din luring
  • Juleja
    Daggdroppen skrev 2009-12-20 17:28:20 följande:
    Nämen var det DU din luring
    Hihi ja jag är visst lite hemlig :)

Kan man göra så att man kommer till bloggen direkt när man klickar på nåns namn i en kommentar? Nu kommer man ju till profilen.
  • Mimmi 71

Villa Nordåker skrev 2009-12-19 19:45:58 följande:

Vad skoj det låter!Kan man beställa en kudde från dig?
    Visst går det bra Jag måste bara lära mig lite mer först. Och jag lovar det är bara hur kul som helst med min pärla. Jag önskar mina 80 rullar tråd skall komma i nästa vecka så jag har lite att jobba med under julhelgerna. Idag var vi för övrigt och handlade de sista julklapparna och tomtarna är upplockade, nu återstår endast granen. Önskade jag kunde vara ledig de sista dagarna innan jul för att njuta, plocka och pyssla, men imorgon är det dags för jobb igen och för ovanlighetens skull så jobbar jag ända till onsdag.

Hestra och dess närområde har jag lite gamla kopplingar till Gick på högskolan i Jönköping. Vad härligt det låter med skidor. Lillemannen får nog vänta ett år men nästa vinter är det dags att bege sig till skidbacken.
  • Sagalin
    Mimmi 71 skrev 2009-12-20 19:28:05 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-12-19 19:45:58 följande: Visst går det bra Jag måste bara lära mig lite mer först. Och jag lovar det är bara hur kul som helst med min pärla. Jag önskar mina 80 rullar tråd skall komma i nästa vecka så jag har lite att jobba med under julhelgerna. Idag var vi för övrigt och handlade de sista julklapparna och tomtarna är upplockade, nu återstår endast granen. Önskade jag kunde vara ledig de sista dagarna innan jul för att njuta, plocka och pyssla, men imorgon är det dags för jobb igen och för ovanlighetens skull så jobbar jag ända till onsdag. Hestra och dess närområde har jag lite gamla kopplingar till Gick på högskolan i Jönköping. Vad härligt det låter med skidor. Lillemannen får nog vänta ett år men nästa vinter är det dags att bege sig till skidbacken.
    Oj 80 rullar tråd, det var mycket.  Det låter så himla kul med en broderimaskin.
    Juleja skrev 2009-12-20 17:11:54 följande:
    Hej hopp allesammans! Nu står julskinkan på kokning. Och jag brände mig som f-n på spadet som skvimpte över nyss. Sjukt så ont det gör att bränna sig! Bäst att hålla lilleman ute ur köket medan det står och kokar! Vi har gjort julgodis. Mumma! Tryfflarna blev jättefina! Jag är lite stolt över dem!Titta i bloggen får ni se! kungmarta.blogspot.com
    Aj, det för ont att bränna sig.
    Jag brukar göra skinkan i ugnen, tycker det är smidigt.
    Anton2005 skrev 2009-12-20 10:10:45 följande:
    Villa Nordåker-Det lät ju jätte smidigt med hyrköp. Här hos oss har de tyvärr stängt den lilla skidbacken som fanns. Lite trist för barnen.Idag ska jag och mwe iväg till en jätte mysig landbod som säljer massa fina inredningssaker. Får se om det ska handlas nåot mer pynt o grejer till julafton
    Hoppas ni hittat något fint.
    Daggdroppen skrev 2009-12-20 16:06:36 följande:
    Här märks det att folk julstädar och har sig då det är lugnt Jag har också gjort det idag, men nu tror jag att jag ska ta det lungt. Borde sy en julstrumpa klar. Om jag orkar. Tror jag helst bara vill slappa Har uppdaterat bloggen och delar igen med mig av ett att mina "måste" recept nu till jul
    Jag är så tråkig att jag gör vanliga köttbullar med salt och svartpeppar.
  • Juleja

Villa:
    Jag ska definitivt prova att göra den i ugnen nästa år!
    Hatar att bränna mig! Otäckt med barn också, min son klättrar i alla fall överalt där han kommer åt! Usch hemska tanke!