• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • älsklingsdockan
    Daggdroppen skrev 2009-10-23 15:04:36 följande:
    Vad märkligt med glasskivan!Nu har jag lugnat ner mig lite...Fick slutligen iväg en beställning till ett ställe jag inte testat förut och när lite över 500 av 823 bilder var uppladdade... Vad tror ni händer då?!?! Yes, jag lyckades klicka på röda krysset uppe i högra hörnet Bara att börja om från början. Det är ju egentligen löjligt billigt med 9 cent per bild, men har man många bilder blir det ändå en stor summa. Hann inte se era tips om sidor före jag fick det att fungera (eller jag vet ju inte än om det faktiskt gör det) men jag ska kolla om det finns finsk motsvarighet. Har på känn det. Isåfall borde ju även de ha 100 gratis bilder. Nåja, det var tydligen inte min dag idag. Vågar knappt göra ngt mer för precis allt har krånglat idag! Dessutom kröp tösen in på toaletten och satt och tuggade på toalettborsten då jag värmde mjölk till henne... suck och
    Köp en trisslott!!! Det brukar jag göra de dagar allt strular till sig. Brukar ge lite vinst..
    Amicia 041015 & Amilia 070802 mina skruttisar
  • LCroft

Peak: Syster ruffa eller ja, Caisa K har arbetsbänkar i betong, lackad betong. Tror hon hade ett inlägg om det nångång? Fråga henne

• Daggdroppen
    älsklingsdockan skrev 2009-10-23 17:45:03 följande:
    Köp en trisslott!!! Det brukar jag göra de dagar allt strular till sig. Brukar ge lite vinst..
    Ha ha, jag vågar inte ens sätta mig i bilen mera idag!

Maken är bortrest hela dagen och kommer hem sent. Gud förbjude att något händer honom!

Jag har 80 % av bilderna klara nu står det. Barnen och jag ska gå i duschen, äta kvällsmat och efter det blir det fredagsmys i soffan. Med chokladbollar!!!! Det fick mig på bättre humör

Bara inte någon av oss trillar och slår huvudet i golvet då vi duschar nu eller nåt...

Trevlig helg
  • Amelié77

Mimmi 71 skrev 2009-10-23 16:19:06 följande:

Så var min tidigare uppfattning - att corian var väldigt hållbart och tåligt. Men när vi var på kundbesök på Vedum (jobbar en del med dem på jobbet) så sa de att Corian exv var känsligt mot repor och värma (har jag för mig).
    Okej...det har inte försäljarna här sagt ett ord om, men kanske det är sant! Dåligt i så fall, för det är ju verkligen så DYRT att det borde hålla för en atombomb tycker man
  • Pums

Fluff: Skönt att det ordnade sig för dig tillslut. Jobbigt när man har dagar som bara strular. Bättre lycka imorn!

Mycket köksprat nu ser jag! Kul för er som gör om det. Jag önskar också göra lite små justeringar i vårat men det får nog bli senare i vinter.

Annars så har jag lagat mat hela eftermiddagen, skönt att förbereda inför morgondagens middag när det kommer gäster till oss.
    Varit i farten sen fem imorse och knappt vilat på hela dagen så nu är jag tröttis....

Skafferiet är så gott som klart men det får bli bilder på det senare i helgen.

• Daggdroppen

Åh!!!! NUUUU kan jag andas ut! Ha ha! Gissa om jag blev lättad över orden: Tack för din beställning, en orderbekräftelse skickas till din epost.

Att bilderna sedan lyckades få en helknasig ordningsföljd och inte den samma som jag kopierade in dem i mappen i är en annan femma. Jag ska säkert få 823 bilder i rätt ordningsföljd med hjälp av ursprungsmappen på datorn. Om tekniken är med mig då vill säga

Men ja, jag är lättad nu

• Mimmi 71
    Okej...det har inte försäljarna här sagt ett ord om, men kanske det är sant! Dåligt i så fall, för det är ju verkligen så DYRT att det borde hålla för en atombomb tycker man
    Fasy kolla med din försäljare också för säkerhetsskull. Vill ju inte vara den som gör att du väljer bort ett snyggt material. För det är riktigt snyggt tycker jag!
  • Mimmi 71
    Daggdroppen skrev 2009-10-23 19:49:17 följande:
    Åh!!!! NUUUU kan jag andas ut! Ha ha! Gissa om jag blev lättad över orden: Tack för din beställning, en orderbekräftelse skickas till din epost. Att bilderna sedan lyckades få en helknasig ordningsföljd och inte den samma som jag kopierade in dem i mappen i är en annan femma. Jag ska säkert få 823 bilder i rätt ordningsföljd med hjälp av ursprungsmappen på datorn. Om tekniken är med mig då vill säga Men ja, jag är lättad nu
    Så skönt att det ordnade upp sig för dig. Ha en skön fortsatt kväll och helg!
  • Ari Gold

Kök är ju precis vad vi pysslar med nu också, så jag slängr väl in min sneak-peak bild här med. Vi har en budgetram på ca 15 000 kr för renoveringen så ingen corian här. Det skulle väl räcka till ungefär en dörrknopp i så fall {#lang_emotions_wink}
Svar på tråden Vita hem