• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • K a j s a s
    Daggdroppen skrev 2009-10-26 14:26:02 följande:
    Ni kan inte mura ett då?
    Ja jag kanske ska flirta lite med maken...
    DEt är nog det snyggaste alternativet
  • versan
    Pums skrev 2009-10-26 08:05:40 följande:
    Nu finns det många bilder i bloggen på mitt skafferi som jag nyligen fixat till.snovitadrommar.blogspot.com/
    Meeeen.... GUUD så FINT SKAFFERI...
    hmm... om det är borta en vinterkulen natt... "harkel" så hittar du den hos mig.
    Av någon lustig anledning så älskar jag skåp , lådor & gärna dolda sådana.
    hahaha... då går jag verkligen igång.

Det var bland det finaste småskåp jag sett, Tummen upp ni har gjort det superbra.
  • Gummsan82

Ska ner till tandläkaren med Lucas vid kl 16... han klängde på en stege ute och har på nått slagit i tänderna, de två övre framtänderna, så att det är små sprickor i dem... {#lang_emotions_frown} det ser väldigt konstigt ut. Maken som inte brukar reagera på småsaker tycker heller inte att det ser så bra ut. Hoppas det inte är så farligt och att tänderna klarar sig tills han tappar dem på "naturlig" väg...
    Gillar inte tand-olyckor...

• K a j s a s

Hej Malin!
    Är allt bra med dig?

• Sagalin

Jo tack, allt är bra med oss, visserligen har jag varit hemma och vabat idag. Saga sa att hon hade ont i magen, det går magsjuka men det blev inget. Tror hon ville vara hemma.

Ett tips som jag såg hemma hos en kompis är att sy en fondvägg, dvs ha tyg uppifrån taket ner till golvlisten. Hon hade sytt en kanal upp till och trätt igenom smala rundstavar så att det skulle hänga rakt.
    Vad blev det för möbler?

• Sagalin
    Gummsan82 skrev 2009-10-26 15:20:43 följande:
    Ska ner till tandläkaren med Lucas vid kl 16... han klängde på en stege ute och har på nått slagit i tänderna, de två övre framtänderna, så att det är små sprickor i dem...  det ser väldigt konstigt ut. Maken som inte brukar reagera på småsaker tycker heller inte att det ser så bra ut. Hoppas det inte är så farligt och att tänderna klarar sig tills han tappar dem på "naturlig" väg...Gillar inte tand-olyckor...
    Oj hoppas det går bra, alltid otäckt när de små slår sig.

När jag hämtade Jacob i torsdags på dagis hade han precis ramlat och slagit sig, det kom massor av blod från munnen men det visade sig vara insidan av överläppen som spruckit.
  • Pums
    Ska ner till tandläkaren med Lucas vid kl 16... han klängde på en stege ute och har på nått slagit i tänderna, de två övre framtänderna, så att det är små sprickor i dem...  det ser väldigt konstigt ut. Maken som inte brukar reagera på småsaker tycker heller inte att det ser så bra ut. Hoppas det inte är så farligt och att tänderna klarar sig tills han tappar dem på "naturlig" väg...Gillar inte tand-olyckor...
    Hoppas det inte är nån fara. Kram!
  • versan
    Hejja! TIPSAR... Har du försäkrat barnen så anmäl det som tandskada ifall att det blir skador på dom undre.
    Då får ni ut ersättning senare om så behövs.
Svar på tråden Vita hem