• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Amelié77

Jag ska nog vaccinera både mig och min dotter tror jag...men det är inte lätt att veta! Men för det mesta tycker jag att läkare verkar positiva till vaccinet och det är mera "vanligt folk" som skriver hur farligt vaccinet är - kanske såna som inte vet så mycket om ämnet egentligen...? I alla fall har jag lite fått den känslan. Vi har ju sprungit runt till ett antal läkare de senaste veckorna pga. att vi har varit jättesjuka här (min man fick t.ex. lunginflammation och jag var 5 före att få det). Och alla de läkarna har rekommenderat vaccinet, så jag tror nog att jag kommer att lita på att de vet vad de talar om.

• versan
    versan skrev 2009-10-25 19:22:00 följande:
    Hejja!Vi kommer att ta bägge inflensa sprutorna (både Nöff nöff och vanliga) Förrförra året var Dottern Sjuk i diverse förkylningar Öroninflammationer, magåkommor osv...Förra året fick hon Influensa vaccinet Och hon har endast haft 1 endaste "lindrig" förkylning under detta år. Så det blir samma igen.Sen måste jag ta influensa & nöff nöff sprutan då jag är i riskgruppen.(har bara en 1/2 lunga bland annat.) Skumt att det är så olika tydligen.ska bli intressant att se hur det blir i år.
    Haha.... 1 & 1/2 lunga inte en halv. snabb på tangenterna där.
  • annaOmeja

Ja det där med att vaccinera sig eller inte.....svår fråga. Jag kommer inte att vaccinera mig, och M har ju staten tagit ställning att hon inte kommer att vaccineras. Mannen vet jag inte hur han tänker, förmodligen så kommer han inte att ta den eftersom han inte pratat om den alls. Jag känner att mycket är uppförstorat pga media. Jag ser det så här: Jag kallar den inte för svininfluensan utan bara influensan, staten är livrädda att landet kommer att stå stilla om vi inte vaccinerar oss så det känns mer som ett tvång än ett val. Jag träffar minst 10.000 människor i veckan och stöter på en hel del baciller som förhoppningsvis gör att mitt imunförsvar är starkare än de som inte träffar lika mycket människor, men jag kan säker ha fel. Däremot så är min syster undersköterska och hon propsar bestämt på att man ska ta den.........

• mariaw

Tog vaccin mot svininfluensa efter en tids fundering. Jobbar inom sjukvården och som en arbetskamrat uttryckte att hon inte skulle förlåta sig själv om hon drog hem smittan till sina barn och de blev sjuka så beslöt jag mig för att vaccineras. Äldsta dottern Ebba har dessutom haft allvarliga feberkramper vid två tillfällen och varit jätte dålig så jag gör nog vad som helst för att hon ska slippa få dessa kramper... Tror nog att även hon ska få vaccineras just på grund av det.

Håller med om att massmedia blåser upp influensan och det gäller att komma ihåg att ett fåtal bara blir riktigt sjuka. Vilka de är vet man ju på förhand inte!
    Vad gäller vaccin eller inte så tror jag man får utgå från hur sin egen situation ser ut (arbetsplats, sjukdomar hos sig själv och de i närheten...)

Fluff: Tack för din gulliga kommentar! Huset är för närvarande utan utbyggnaden 95 kvm och med utbyggnaden tillkommer 84 kvm. På övervåningen kommer det att bli ett stort vardagsrum med sjöutsikt och en mindre toalett och undervåningen kommer att bli två mindre rum på ca 20 kvm st och ett större badrum än det vi nu har. Vi kommer också att skaffa badkar vilket vi nu inte har och det blir ett stort plus för hela familjen. Maken har ritat huset själv och han arbetar inte som arkitekt, men arbetar med huskonstruktioner så att det håller blir nog inga större problem{#lang_emotions_laughing} Vi har tillsammans bestämt hur utseendet ska se ut och det har varit lite fram och tillbaka, men på det stora hela är vi nöjda än så länge...

• Prinsessan Leia

Tittar in lite snabbt
    Orkar inte läsa tillbaka allt jag missat tar det på jobbet i morrn så har jag ngt att se fram emot
    Såg att ni diskutera sprutan, nope inte jag och barnen. Tror inte ens att vi får den.. och vi har inga faktorer som gör att den skulle vi dödsfarlig för oss

Sen lite jul tjat.
    Vitt vitt vitt
    Men hur gör ni vid jul?
    kör ni på vitt där då oxå lr kör ni på röda tomtar???

• Bellevue

Det som blivit konstigt med H1N1-influensan(den som hette svininfluensan) är att man hörde att folk dog. Sen var det kört för dom flesta slutade ta in information då verkar det som. H1N1 i sig är inte farligare än andra influensor. MEN andra influensor har majoriteten av människorna immunitet mot, men mot H1N1 har i stort sett ingen immunitet. Det innebär att fler blir sjuka och därmed också fler som är i riskgrupper och riskerar dö. Det är såna som har dött i den, inte människor som inte är i riskgruppen. Därför tycker jag det är en bra idé att vaccinera mig, har ju lilla Erik också som är för liten för vaccin så vi måste ju skydda honom genom att vi andra vaccinerar oss. Om många vaccinerar sig kommer det ju att se ut ungefär som vid vanlig influensa i antal sjuka osv.
    Nu ska ni ju naturligtvis inte bara svälja och tro på det jag skrivit, jag är ju inte läkare...men jag och maken är intresserade och har iaf liiiite koll :)

• Tjock kulan

God kväll girls
    Hoppas allt är väl med er, ser att Ari gold visar lite köks sneak peak, kul, ser ut at bli fin fint
    Fluffiga ha haft ett bryt efter en jobbig dag, men idag valt att se glaset halv fullt istället för halv tomt .

Själv har min slitna o trötta småbarnsmamma själ fått vila upp sig och lusten till piff o mys i hemmet har åter börjat infinna sig. Var en repa på Åhlens i veckan och shoppade lite kuddar och har sedan piffat till lite höstigt i vardagsrummet och hallen. Köksgardinerna är äntligen klara med öljetter och allt och sitter på plats i köket. *Bilder kommer snart har inte fåt in dom i datorn bara *
    Nu väntas det namngivning av lilla Elsa på lö. Menyn är avklarad, ett personligt smycke inhandlat och blomsterkrans till hennes lilla huvud betälld. Bara en vacker dikt eller visdomsord kvar att fixa. Någon som har något förslag?

Svar på tråden Vita hem