• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Peak
    Bellevue skrev 2009-10-25 21:14:19 följande:
    Därför tycker jag det är en bra idé att vaccinera mig, har ju lilla Erik också som är för liten för vaccin så vi måste ju skydda honom genom att vi andra vaccinerar oss. Om många vaccinerar sig kommer det ju att se ut ungefär som vid vanlig influensa i antal sjuka osv.
    jag tänker likadant, tar inte sprutan för att jag är rädd för att jag själv ska dö i influensan eller ens tror att jag kanske kan undvika den, kanske får den ändå!? Men jag tänker mer på andra att om vi som kan vaccinera oss hjälper vi de som inte kan det att slippa bli sjuka!
  • mage06

Fina hängar-tips Fuffis!

Pums skrev 2009-10-26 21:28:45 följande:
    Hi hi! Glatt värre!
    Mmm, tur att det inte var "sur-smileysar" ( kan smileysar vara sura? Hmm...)

Jag har lite svårt för soffbord om det inte riktigt finns plats för dem, vilket är fallet hemma hos oss. Vill ha så mycket öppen yta som möjligt för barnen. Så nu har vi två fotpallar som soffbord. Men de är verkligen gräsliga nu med kulfötter och har blivit ganska solkiga. Så nu åker de och jag tänkte fixa en smal bänk, typ med kryssben eller något liknande att ha som soffbord... Lite dominoeffekt här hemma
  • Prinsessan Leia

pums
    kanon fint skåp!!!
    gumsan
    stackars de små tänderna, hoppas han inte fick allt för ont under själva olyckan! tur att det inte blidde värre

tar tidig kväll idag
    har 3 små projekt på ggn men de får vänta tills i morrn!!
    Då hoppas jag va pigg och utvilad..

ni missade väl inte mitt nya inlägg i bloggen igår'????

• Gummsan82
    Prinsessan Leia skrev 2009-10-26 21:48:09 följande:
    pumskanon fint skåp!!!gumsanstackars de små tänderna, hoppas han inte fick allt för ont under själva olyckan! tur att det inte blidde värretar tidig kväll idaghar 3 små projekt på ggn men de får vänta tills i morrn!!Då hoppas jag va pigg och utvilad..ni missade väl inte mitt nya inlägg i bloggen igår'????
    Han var bara lite ledsen, gick fort över. Han var jätteduktig hos tandläkaren, min tappre prins!
  • mage06

Glömde Gummsan...Trist när de slår i tänderna... Tur att det oftast händer mjölktänderna i alla fall...
    Men som sagt, viktigt att anmäla till försäkringsbolaget.

Jag Traderar en del nu så nu skall vinnarmail ut...ingen vidare timlön

• K a j s a s

Jag kanske hinner fota imorgon och visa... Har ju lov nu en hel vecka, så nu kan jag ju knappast skylla på tidsbrist! Fast det är klart, jag ska skriva 25 IUP:er också...

Har varit på bio ikväll, nu ska jag soooova. Och jag får sovmorgon i morgon också! *retas*

• Pums

Godmorgon!!
    Förstår mig inte på det här med sömn. Ibland har man sovit 8 timmar en natt och känner sig jätte trött dagen efter. Inatt fick jag bara sex timmar och har varit vaken sen halv fem på morgonen men känner mig rätt pigg faktiskt.
    Kanske allt kaffe jag hinkat i mig nu på morgonen....{#lang_emotions_smile}

• Bellevue
    Peak skrev 2009-10-26 21:39:04 följande:
    jag tänker likadant, tar inte sprutan för att jag är rädd för att jag själv ska dö i influensan eller ens tror att jag kanske kan undvika den, kanske får den ändå!? Men jag tänker mer på andra att om vi som kan vaccinera oss hjälper vi de som inte kan det att slippa bli sjuka!
    Hänger inte med på vad du menar? "tar inte sprutan för att jag är rädd för att jag själv ska dö i influensan eller ens tror att jag kanske kan undvika den, kanske får den ändå!?"
    Tror du att du ska få influensan på riktigt av vaccinet? I dom flesta vacciner är smittan oskadliggjord så man kan få feber och så men inte själva sjukdomen. Nej du får inte influensan om du vaccinerat dig.
    Japp, om vi som kan vaccinera oss göra det hjälper vi dom andra.
    Jag är jätterädd att min tioårings pappa ska säga nej till att hon ska vaccineras, för säger en nej så är det ju nej. Men jag talade om för honom att om han säger nej och hon blir sjuk så måste hon vara hos honom för lillpluttens skull.
    Hoppas alla kommer fram till ett beslut som dom själva är nöjda med. Det låter som jag vill spöa ner alla som inte ska vaccinera sig men jag är för den fria viljan och alla gör som dom vill
    Kraaaam
  • Ari Gold

Jag tar inte vaccinet, även om jag säkert tror det fungerar.

Jag är själv allergisk mot nästan allting, och det gör ju att man reflekterar en extra gång över hur vi människor förhåller oss till hälsa idag. Samtidigt som vi vaccinerar mot fler och fler sjukdomar, har bättre och bättre mediciner och renare och renare hem - så blir vi bara sjukare och sjukare!

Vaccin tror jag hjälper kortsiktigtMen vad blir de långsiktiga konsekvenserna av masvaccineringar och ökande användning av vaccin mot än det ena än det andra?

En läkare förklarade på radion vad som avgör hur sjuk man blir i influensan: Den kan komma snabbt och göra personen helt sänkt och sängliggande, men för den som drabbats av andra virus under hösten tex förkylningar så kan den nya influensan passera ganska obemärkt som en lättare förkylning med hosta.

DVS det faktum att vi ibland är sjuka är ju också det som bygger upp ett skydd mot framtida sjukdom. Av samma anledning är jag klart negativ mot handsprit, som tex. används på vår förskola för att minska smittspridning. Man använder det med argumentet att det i kortsiktiga stdier visat sig minska smittspridning. Men vem har forskat på de långsiktiga konsekvenserna? INGEN!

Jag förstår att staten vill ha en massvaccinering, det handlar ju framför allt om pengar (dyrt med stora produktionsbortfall pga sjukdom). men JAG vill inte vara försökskanin i det här sammanhanget.

Svar på tråden Vita hem