Peak skrev 2009-10-26 21:39:04 följande:
jag tänker likadant, tar inte sprutan för att jag är rädd för att jag själv ska dö i influensan eller ens tror att jag kanske kan undvika den, kanske får den ändå!? Men jag tänker mer på andra att om vi som kan vaccinera oss hjälper vi de som inte kan det att slippa bli sjuka!
Hänger inte med på vad du menar? "tar inte sprutan för att jag är rädd för att jag själv ska dö i influensan eller ens tror att jag kanske kan undvika den, kanske får den ändå!?"
Tror du att du ska få influensan på riktigt av vaccinet? I dom flesta vacciner är smittan oskadliggjord så man kan få feber och så men inte själva sjukdomen. Nej du får inte influensan om du vaccinerat dig.
Japp, om vi som kan vaccinera oss göra det hjälper vi dom andra.
Jag är jätterädd att min tioårings pappa ska säga nej till att hon ska vaccineras, för säger en nej så är det ju nej. Men jag talade om för honom att om han säger nej och hon blir sjuk så måste hon vara hos honom för lillpluttens skull.
Hoppas alla kommer fram till ett beslut som dom själva är nöjda med. Det låter som jag vill spöa ner alla som inte ska vaccinera sig men jag är för den fria viljan och alla gör som dom vill
Kraaaam