Inlägg från: Fargoli |Visa alla inlägg
  • Fargoli

BF Juni 2010!

Miss Johanna: Om man är sjuk och misstänker att man har svininfluensan så ska man stanna hemma. Man får inte åka in till sjukhuset pga risken att smitta andra. Min syster på 8 år hade det för 3-4 veckor sen, men hon fick inte åka in och kolla. Som "tur" är så bor inte jag med min familj så jag behövde aldrig oroa mig för att bli smittad av henne.
    Jag har tagit vaccinet, tvekade inte en sekund eftersom gravida är ju i riskgrupp och eftersom det inte är bra att ha hög feber eller så dom första 12 veckorna.
    Angående kön så har vi bestämt oss att vi inte kommer kolla det

• Fargoli
    Winterfresh skrev 2009-11-19 21:45:36 följande:
    Här blir man rådd att ej ta vaccinationen innan man passerat v.20 eller om det var v.28*kommer inte exakt ihåg*Innan jag blev gravid var jag inställd på att inte ta den och kommer inte ta den när jag passerat v.28 heller. Är mer i valet och kvalet om jag ska vaccinera sonen (20 månader) eller ej. Sambon är vaccinerad då han är astmatiker. Det som förvirrar mig mest är att först har de en gräns på 3 år helt plötsligt tar de bort den och sänker den till 6 månader. Känner att jag måste läsa på ordentligt innan jag ger min son sprutan. + att det inte finns nåt vaccin kvar på bvc här i Örebro och de kan inte svara på när nästa leverans kommer.
    Men ändå är det inte bra att få influensan och ligga sjuk under 12 första veckorna. Och vaccinet sprutas in i en muskel och kan omöjligt gå över till barnet. Som ni nog märker är jag helt klart för vaccinet
  • Fargoli

God morgon tjejer. Orkar inte läsa igenom allt som ni skrivit. Idag har jag legat i och städat massa och packat. Vi flyttar ju till hus snart Men när jag hållit på utan nån paus i nästan två timmar fick jag fruktansvärd mensverk typ och blev illamående så jag fick lägga mig i soffan. Vet nån varför jag kan ha fått så ont? Jag blir så rädd när jag får ont i magen att jag knappt törs gå på toa

• Fargoli
    Mamsterbabe skrev 2009-11-21 11:43:09 följande:
    Det är säkert bara livmodern som spökar lite? Det har blivit så för mig också,& rätt så ofta får jag springa till toan för att göra nummer 2 :P Ibland är jag livrädd för missfall, men oftast tänker jag att jag väntar ju faktiskt barn, inte missfall.& så är det för dig med :)
    Jag är också livrädd för att få det igen. Speciellt nu när jag fick så ont i magen nyss. Eftersom förra gången hade jag ont hela tiden. Men med tanke på att symtomen är kvar och så då tänker jag inte oroa mig. Ska berätta för mina småsyskon idag iallafall
  • Fargoli
    mjauen skrev 2009-11-21 20:07:20 följande:
    Var tvungen att googla på ullared...Har nog hört talas om det tidigare o gissat att det var nåt stort shoppingplace, men att det var skandinaviens största var nytt för mig.Är hos föräldrarna nu med sonen, varit sedan igår. Maken for iväg på resa så vi ville inte vara ensamma hela helgen. Nu har jag berättat för mina syskon + deras män o för min mormor. De gissade alla att det var nåt på gång. Hade annars tänkt vänta med att berätta, men eftersom det ändå börjar synas så tyckte jag att det var lika bra att berätta.Min mage har svällt nåt enormt på bara ett par dagar, känner mig redan höggravid! Hoppas det bara är en liten därinne Har Äntligen fått läkartid nu så på tisdag får jag se lill*n. Hur har ni andra det? Har inte orkat läsa ikapp de senaste 20 sidorna så jag hänger inte riktigt med vad som hänt.
    Ja, Gekås är underbart, min mamma har alltid varit dit eftersom hon är född i halland så jag är typ uppväxt där xD
    Min mage är svälld den med, imorse passade jag på att ta kort på den innan jag varit och kissat, då syntes det lite tycker jag, men efter att jag varit på toa syntes den inte lika väl
    Vi berättade för tre av mina syskon igår, ringde till en och två kom hit så då såg dom bilden på kylskåpet, men minsta (som är åtta) fattade inte vad det var i början Så nu vet hela våra familjer + sambons kusin som listat ut det igår :P
  • Fargoli
    stina84 skrev 2009-11-22 10:05:46 följande:
    Hade ju hoppats på att få se bilder i galleriet Var inte mycket bilder där inte...^^
    Har dom på mobilen än och för att lägga in dom måste jag dra ut internet och det är jag för lat för Men kan ju göra det snart :P
  • Fargoli

Någon som vet vart man kan hitta lite roligare och annorlunda barnkläder? Har nästan ledsnat på lindex, hm och alla dom. Tycker det är kul att kolla lite, tänkte att jag om några veckor ska börja köpa lite
    Har ni börjat kolla på bebiskläder?

• Fargoli
    Milliemolly skrev 2009-11-22 10:57:39 följande:
    Någon som vet när de sk spökveckorna infinner sig? Känner mig sedan igår nämligen inte gravid alls längre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Usch så orolig jag är. Jag har KUB bokat den 28..............mardrömmen är att det inte ens lever då............hoppas att symptomen kommer tillbaka i veckan.
    Jag har ingen aning när dom kommer. Men jag känner heller inte av något nu, är i vecka elva. Mina bröst ömmar inte mer och jag mår inte lika illa. Jag har ul den 30, jag bara längtar tills dess just nu!
  • Fargoli

Hej tjejer. Jag kommer inte vara så himla aktiv här nu ett tag tror jag. Jag går ju i skolan, och som ni som bor här i Hälsingland kanske har hört så dog en 18årig tjej natten till söndagen. Jag kände henne inte eller så, men det är hemskt när man vet vem det var.
    Sen så har jag mycket med skolan just nu också så känner att jag absolut inte vill stressa mer än vad jag göra nu.
    Men pratar gärna med en på inboxen eller så. För högt tempo i denna tråd att jag just nu inte orkar med det.
    Nu vill jag bara ta vara på mig själv och tänka på barnet som växer i mig. Kramar

• Fargoli

Hej tjejer. Ett tag sen jag skrev här nu.
    Tänkte bara berätta att vi var på ul igår.
    Och jag måste då bara säga att vi har en riktigt vild bebis
    Snurra runt massa, vifta med armar och ben.
    Kändes så underbar att se plutten igen. Grät massa av lycka. Sambon frågade bm flera gånger om hjärtat slog och det gjorde verkligen det. Blev flyttad en dag, så har bf 15:e juni nu istället, så går in i vecka 12 idag. Skönt!
    Hoppas att går bra för et andra också!

• Fargoli
    stina84 skrev 2009-12-01 20:42:37 följande:
    Å vad härligt det låter Längtar ännu mera nu, har mitt kub imorgon Fick ni några fina bilder?
    Förstår det, lycka till!
    Japp, fick en bild, var svårt att få en bra eftersom plutten inte ville ligga stilla och när den väl gjorde det så skrattade jag så bilden försvann, men fick en bra bild som hamnar på galleriet snart. I alla fall senast söndag, är seg och dålig på att föra över bilder
  • Fargoli
    Trojanen skrev 2009-12-01 21:51:42 följande:
    Vad konstigt! Jag gick in i v 13 (12+0) idag och har BF 14/6.
    Jag menade vecka 13
Svar på tråden BF Juni 2010!