Inlägg från: Fargoli |Visa alla inlägg
  • Fargoli

BF Juni 2010!

En fråga till er som väntar tvillingar, hur går det?

• Fargoli
    MumTwins skrev 2009-11-05 22:03:25 följande:
    Jag var på akuten innan ikväll på grund av mina blödningar och eftersom att jag blött mer idag än vad jag brukar. Jag fick ett nummer till gynakuten så ska ringa dem imorgon och få en tid så de kan kolla vad det beror på. Jag hoppas verkligen att allt är bra med det lilla livet där inne.Får hålla tummar och tår!!
    Hoppas allt är bra för dig nu!
  • Fargoli
    hepalima skrev 2009-11-06 21:16:43 följande:
    Detta är första gången som jag är gravid. Jag har lite frågor gällande missfall, kan barnet vara dött innuti mig utan att jag känner det? Har haft så jätte tydliga täcken på att jag är gravid innan men nu känner jag nästan inget..=( Jag är jätte orolig, gör inget annat än väntar på att det skall bli den 11 då jag skall göra ett ul.. Hur märker man om det inte lever? Mår man inte illa eller har ont i brösten då? Kan man göra ett gravtest å se om det lever?Skulle vara glad om nån kan svara... Orolig som tusan
    Bebisen kan dö i magen och kroppen inte klarar av att stöta ut den, såkallat ma. Fick det själv i somras, men jag hade inga symtom alls under hela tiden, men vad jag har hört så även fast barnet dör så fortsätter kroppen tro att den är gravid varpå den inte stöter ut barnet och så. Sen om man mår illa, ömma bröst och så är nog olika hos många, enligt min bm kan symtomen försvinna nån vecka för att sedan komma tillbaka, inget farligt med det, vet inte varför det blir så.
    Du ska nog inte vara orolig. Hoppas detta gav dig lite svar.
  • Fargoli
    MumTwins skrev 2009-11-06 15:33:05 följande:
    Tyvärr fick jag och sambon tråkiga besked imorse och kommer därför nu hoppa av denna tråd.Jag önskar er alla andra lycka till!!
    Vad hemskt Vet hur det känns, beklagar verkligen. Stötta varandra nu och hoppas det går bättre nästa gång när ni känner er redo igen. Kram
  • Fargoli

Apropå att kolla kön så har vi funderat mycket fram och tillbaka på det. Ser både "för-ochnackdelar" med det, men har till slut kommit fram till att vi inte ska det, vill ha den där "överraskningen" som alla pratar om när man föder

• Fargoli
    mithrandil skrev 2009-11-07 09:13:06 följande:
    Lite sådär har vi med tänkt oss. men vet i tusan om jag kommer lyckas hålla mig tills dess. Med sonen tittade vi kön, skulle vara roligt att testa att inte veta innan också och detta blir ju sista barnet för vår del. Iaf efter hur det känns just nu. Men som sagt.. tror aldrig jag kommer lyckas hålla mig till detta.
    Jag trodde inte heller det från början, men det är nog min bästa kompis som nyss fick barn och min mamma som lyckas "övertala" mig att inte kolla, för när min kompis fick minns jag att man var så nyfiken på att få veta vad det var och se om man hade rätt. Det verkar så spännande att få veta på det sättet vad bebis har för kön. Och jag känner att det inte spelar någon roll om jag får en pojk eller flicka. Så jag vill nog ha den där överraskningen
  • Fargoli
    mithrandil skrev 2009-11-07 11:15:45 följande:
    Jo, mig spelar det heller ingen roll vad det blir. Det är lite sådär som jag har tänkt det. hur roligt det måste vara att gå och spekulera över vad det blir i alla veckor och sen få överaskningen när bebisen väl är ute. Spännande. Men på ett sätt var det roligt att veta också. man slapp kalla bebisen för det och jag känner att jag kunde knyta an mer till barnet i magen när jag visste vad det var för kön på den.
    Ja det är ju sant. Vi har olika perioder, ibland är vi helt säkra på att ta reda på det och ibland är vi helt säkra på att inte göra det. Vore ju mysigt att veta det också, men just nu blir det inte så. Får väl se hur vi gör på rul i december eller januari
  • Fargoli

Jag tappar mycket hår, så fort jag tar tag i det åker det med några hårstrån, och lika varje gång efter att jag duschat. Men vet inte om det är för graviditeten eller stressen

• Fargoli

Nu längtar jag till på måndag så man får göra vul! Är det många av er som INTE har eller kommer göra vul?

• Fargoli

Är det bara jag som får magont som känns som magknip i nedre delen av magen, typ runt och under naveln? Vad är det?

Svar på tråden BF Juni 2010!