Inlägg från: Fargoli |Visa alla inlägg
  • Fargoli

BF Juni 2010!

MaraFara: Det är typ som mensverk jag känner också, det håller i sig kanske en minut, sen släpper det. Kommer bara någon gång i veckan. Men är obehagligt när det kommer, hur jag än sitter, står, ligger eller andas känns det.

Xtra: Jag tror inte det är ma, symtomen kan ju försvinna någon vecka för att sedan komma tillbaka. Och en del har ju inga symtom alls under hela graviditeten. Så tror och hoppas allt är bra för dig!

• Fargoli

Jag jobbar ju inte, men jag går i skolan, och jag kommer inte säga till någon i min klass förrän det verkligen syns på magen. Så har jag tur märker ingen något förrän efter jullovet, för nu går jag i stora tröjor och så utefall dom skulle se på magen, har inga tajta tröjor längre.
    Det är min mamma, sambons föräldrar och syster samt våra bästa vänner som vet. Jag ska skicka en bild till pappa imorgon om vi får en på vul. Sen ska vi vänta med att berätta för mina syskon :P

• Fargoli

majess: Vad kul att du fick göra vul (antar jag att du gjorde) Vilken vecka är du i?

• Fargoli

majess: Haha, jag tror inte dom bryr sig så mycket, dom har nog sett ett och annat redan
    Jag gjorde ju vul för 4 veckor sen, trodde jag va i 6 då, men va tydligen bara i 4, så nu borde det vara 8 enligt vul, annars 9-10 enligt mig, men ska ju göra nytt vul imorgon så då får vi veta

• Fargoli

Får man äta sushi som gravid? Jag har fått för mig att man inte får det. Inte för att jag gör det annars heller då jag tycker att det verkar mindre gott :-P

• Fargoli

Hej tjejer! Idag har jag varit på VUL
    Vi såg lilla hjärtat slå!! Är så glad nu
    Är i vecka 9 (8+5) idag. Så blev beräknad till den 16 juni istället.
    På onsdag ska vi på inskrivning, jag är nervös, eftersom jag är så rädd för sprutor och ska ju ta det på onsdag. Men det brukar gå bra.
    Just nu är jag så överlycklig att allt såg bra ut, var en riktig söt liten krabat där inne!

Summer; Det där låter som min gamla bm, fy det är inte kul när dom är så, men du har ju rätt till att byta

• Fargoli

Juniblomma 2010 skrev 2009-11-09 14:47:20 följande:

HejsanHar inte varit inloggad på ett tag och såg nu när jag loggade in att jag fått en inbjudan till den här tråden, så jag kliver in Jag väntar barn nr 5 och 6, tvillingar alltså med bf den 27 juni Vilka är ni?Någon mer som har många barn eller också väntar tvillingar?
    Hej!
    Vad kul med tvillingar
    Jag är 18 år, bor i Hälsingland, väntar mitt första barn, men andra graviditeten. Här är det bara ett barn, vilket känns skönt både ekonomiskt och orkesmässigt :P Vart bor du då?
  • Fargoli

Idag efter att vi varit på vul och fått bild så skickade jag en bild på bebis till min pappa i en sen farsdagpresent (eftersom jag inte bor med mina föräldrar och har ganska långt till dom så kunde jag inte träffa dom igår) Han blev glad och ringde upp. En utav hans kommentarer var: "Nu hinner du gå klart skolan va?"
    Hehe, han är så noga med det och tycker det är viktigast i alla fall :p

• Fargoli

Har inte orkat läsa igenom alla dagens inlägg, men jag antar att ni pratar lite om vitaminer och sånt. Jag äter en folsyra per dag, vilket jag gjort sen innan jag blev gravid, också tar jag ett glas c-vitamin varje morgon för att känna mig piggare. ANnars är det inget mer här, kanske börjar med järntabletter snart eftersom jag är så trött.

Förresten så ska jag på inskrivning imorgon

• Fargoli

Hej tjejer. Nu har jag varit borta hela dagen i skolan igen och orkar inte läsa igenom allt, någon som vill berätta lite vad ni pratat om så man hänger med lite?

Vi var i alla fall till bm idag på inskrivning. Allt gick bra, förutom att hon inte fick något blod av mig eftersom jag knappt kunde andas då jag är sjukt rädd för sprutor, så kommer göra blodprovet efter nyår.
    Fick även tid för ul & rul, kommer ju få göra ett extra ul med tanke på mitt mf jag fick.
    Den första kommer vi göra den 30:e november och rul kommer vi göra 28 December Har ni fått tid för rul?

Svar på tråden BF Juni 2010!