Inlägg från: Ellie84 |Visa alla inlägg
  • Ellie84

BF Juni 2010!

Här blir det en akta logico s... bilbarnstol alltså..
    Vet ingen sida där man kan beställa stolar..

Miranda 031228 BF 100604
  • Ellie84
    Joggi skrev 2010-01-05 13:16:02 följande:
    Har tittat på dom faktiskt, en kompis har en sån.. Har du några erfarenheter av den? Är den lämplig att bära och så? Eller det kanske alla är.....
    Alla mina kompisar har den..Tycker den är praktisk, ganska rymlig, skönt med basenheten som sitter fast i bilen, skönt med fristående suflett, hade en britax till dottern där solskyddet satt fast i bärhandtaget vilket jag bara störde mig på då bebis var född..
    Den är kanske inte den lättaste men ändå skön att bära.
    Enligt mig..
    Miranda 031228 BF 100604
  • Ellie84

seg manär idag..
    Hade ett ordentligt il igår vilket gjorde att jag idag är "berättigad" att
    bara ta det piano..
    Känner migseg..
    Dotternhar varit på sitt rum på övervåningen heladagen.. bara varit ner och ätit.
    Vet inte vad hon pysslar med.. Frågar man hon så svarar hon bara lyssnar på musik..
    Men det är lite tomttyst och ovant.. hon brukar bara vara uppe där stundtals.. inte som nu.. hela eftermiddagen igår och hela dagen idag..
    Hon reagerade inte ens då sambon kom hem igår
    Så söt

Miranda 031228 BF 100604
  • Ellie84

Nu är det inte många dagar kvar till RUL..
    På måndag ska vi dit, ÄNTLIGEN!!!
    Det var en evighet kvar när man bokade tid och nu vips så är det snart..

Måste bara berätta om min dröm jag hade inatt...
    Jag födde barnet här hemma medans sambon fortfarande sov..
    Smidigt gick det, inge problem så långt, nu till kruxet..
    Det blev en pojke... Jaghar en flicka sedan tidigare och jag hade så svårt
    att få på blöjan på denna son.. det bara läckte igenom..
    Tror man är lite rädd för allt nytt om det skulle visa sig vara en pojke
    Nu vet jag inte vad jag ska tro.. att jag drömde att det blev en pojke för att det är en pojke eller om jag drömde om pojke för att jag är osäker på just rollen pojke..
    Klart man växer in i den och att denär lika lätt som att uppfostra flicka men efter att ha uppfostrat flicka i 6 år så känns detsom att man kan det...Har ingen susning om pojke

Miranda 031228 BF 100604
  • Ellie84

Gud vad jobbigt då det inte går att se smileys..
    Massa konstigheter där dom ska vara så det är jättesvårt att läsa inläggen ni skrivit..
    Hoppas det gått braför er som redan haft ert RUL idag och hoppas att det kommer gå bra för er som har det senare under dagen..

Längtar massa tills mitt som jag har på måndag..
    Sambon oxå.. Har prov på förmiddagen innan det är dags att bege sig.. Gissa om det kommer vara svårt koncentrera sig på provet..

JAg känner oxå av bebis varje dag nu och mer och mer under dagarna..En riktig vilding ärdet som bor där inne..hehe

Miranda 031228 BF 100604
  • Ellie84
    rednose skrev 2010-01-07 15:07:00 följande:
    Är det sant? :) Va kul! vilken vecka är du i? Jag är i vecka 17 nu men har nog inte kännt det "på riktigt" än. Ligger o försöker känna hela tiden men nej nej, här ska det dröjas verkar det...
    Är i vecka nitton.. 18+5..
    Förut var det som sagt bara på morgon men nu är det hela dagarna..
    Sambon känner oxå.. I vanliga fall har jag läst attbebis slutar röra sig i princip då pappan lägger handen på och ska känna men denna fortsätter hela tiden ..

31 minus ute.. Kylan har greppat Älvsbyn..
    Längtar ut!!!!
    Miranda 031228 BF 100604
  • Ellie84
    kristallen skrev 2010-01-07 15:53:10 följande:
    Vad kul ni som känner av bebis, jag känner inget än. Trodde jag gjorde det för ett tag sen men nu har jag inte känt nåt alls. Och detta är ju mitt 4 så jag vet ju hur det känns. Men det kommer väl . Har ni köpt mycket till eran bebis än? Jag har inte köpt nåt och det enda som vi har kvar är sängen typ. KLäder och sånt har vi ´gett bort eller slängt. Barnvagn måste vi också köpa då vi bara har kvar sittvagn till våran 2 ½ åringen. Och är lite fundersam på om vi kommer behöva ha en syskonvagn. Ska man gå en lång sträcka och måste ha med sig den då 3-åringen så orkar han ju aldrig att gå så långt. Och är man ute för att motionera så vill man ju ha lite tempo och då kan man ju inte ta med sig han utan måste ha nån som passar han eller vänta tills maken kommer hem vilket kan bli sent ibland. Är väldigt kluven! NÅn som har nån i samma ålder? Och hur tänker ni i så fall?
    Har bara köpt några enstaka plagg.. resten kommer nu under våren..

du kan kanske köpa en ståbräda.. och en elmoppe för raska promenader..
    Jag har ingeni den åldern men dottern somär sex år kommer få köra sin fyrhjuling på motionsrundorna.. sköna promenader får jag passa på att ta då hon är i skolan..
    Miranda 031228 BF 100604
  • Ellie84
    kristallen skrev 2010-01-07 16:21:24 följande:
    När bebis kommer så är barna ju ledig från dagis så ijallefall emil får jag ju ha med mig . Har ju 3 grabbar i ålder 8, 5 och emil som blir 3 i maj. Men sammtidigt kanske det blir för jobbigt att stå på ståbräda en låmg bit. Har sett att det finns en ståbräda som man kan sitta på med, ska kolla upp den.
    Miranda kommer oxå ha sommarlov
    Men hon har som sagt sin fyrhjuling som hon kör på.. får ställa ner gasen så hon inte försvinner ur sikt.. haha
    Miranda 031228 BF 100604
  • Ellie84

Grattis alla som haft underbara RUL!!!
    Längtar ännu mera till mitt..
    Vet att jag kommer bli flyttad fyra dagar MINST eftersom vi gjort tidigt UL men BM sa att man ändrar iaf ine datum förrän efter RUL..

Miranda 031228 BF 100604
  • Ellie84

Jag blir arbetslös nu på måndag och då kommer jag berätta direkt att jag är gravid.
    på arbets alltså.. tror inte man behöver tala om för a-kassa?!

Miranda 031228 BF 100604
Svar på tråden BF Juni 2010!